Hallo allemaal, Zoveel te lezen hier! Mijn vriend en ik beginnen in januari met onze eerste IUI, ik heb niet meegekregen van mijn gyn of dat met of zonder hormonen gaat gebeuren. We zijn in 2003 gestopt met de pil, geen success, ondertussen hebben we alle tests doorlopen behalve een kijkoperatie. Nog geen oorzaak gevonden, maar mijn man heeft kinderen uit een eerdere relatie dus daar zit het em niet. Eisprong heb ik, HSG (2x) was goed, samenleving OK. Wat zijn de voorwaarden om met of zonder hormonen de IUI te doen? Groetjes, Emmy.
Hey Emmy, spannende tijden dus voor jou! Wat betreft de hormonen, dat is per ziekenhuis verschillend. In 'ons' zh waren we verplicht om hormonen te spuiten, is gewoon protocol. Terwijl ik van mezelf gewoon een goede eisprong had. Sommige zh doen ook IUI in eigen cyclus. 'Ons' zh denkt dat je meer kans maakt in een gestimuleerde cyclus, betere kwaliteit van eitjes en slijmvlies o.a. Gewoon even bespreken wat bij jullie het protocol is. Bij ons heeft het iig gewerkt, want ik was na de 1e keer al gelijk zwanger. Wij hebben in januari een gesprek om weer te beginnen voor kindje nr. 2, ook spannende tijden dus Succes!
Hangt idd van het ziekenhuis af. Bij ons is ook alles goed en moest alsnog hormomen prikken. Eigenlijk alleen maar beter, kunnen ze alles goed in de gaten houden..
ik zie ook alleen maar voordeel aan hormonen het geeft toch kans op een evt 2e eitje dus ook wat meer kans. helemaal als alles goed is. Maar hebben ze je mannetje zn zaad nooit zo getest?
Bedankt allemaal voor jullie antwoord, even afwachten dus. Ja hoor Danjo, mijn man z'n zwemmertjes zijn ok. Het lijkt dus echt iets bij mij te zijn, maar het blijft onvindbaar. Jij ook veel succes Draaimolen! (hardop te lachen om deze zin )
Ik heb 3 keer IUI doorlopen in mijn eigen cyclus en 3 keer met hormonen. Bij het ziekenhuis waar ik zit proberen ze het eerst zo natuurlijk mogelijk. Het gevaar van hormonen is overstimulatie, wat ik ook een keer heb gehad. Er waren al 3 eitjes en een vierde was ook bijna zover. Toen hebben ze de poging afgebroken omdat ze het te risicovol vinden. Het afstemmen van hormonen kan lastig zijn omdat iedereen er anders op reageert. Ik reageerde dus erg heftig op een normale hoeveelheid.
Hoi Emmy Ik heb in 2 ziekenhuizen ervaring opgedaan. In het ene ziekenhuis deden ze uitsluitend iui in eigen cyclus.Zonder echo's, alleen adhv ovulatietesten. Dit vond ik persoonlijk niks, zo zonder controle.Dus ben ik overgestapt op een ander ziekenhuis. En in het ziekenhuis waar ik nu zit doen ze het gelukkig ook met hormonen. Bij ons is er ook zo op het 1e gezicht niks te vinden waardoor het maar niet wil lukken. En juist voor die stellen is het zinvol om iui mét hormonen te doen. Waar Pegasus over had heb ik ook gehad.Eerst wilde het 1e hormoon niet luisteren want ipv dat m'n cyclus werd stilgelegd ging m'n lichaam juist als een gek aan het werk. Dus moest er weer een menstruatie worden opgewekt en begon het hele circus van voren af aan. Om vervolgens een overstimulatie te krijgen.Ik had 5 eitjes en heb uiteindelijk een punctie gehad om 3 eitjes weg te zuigen.(Maar er zijn ook zh die dan de hele poging afblazen) En van zolang hormonen spuiten word je ook niet vrolijk, maar de kans op een zwangerschap ligt wel hoger dan in eigen cyclus. Dus overleg goed met het zh.Veel suc6!
Bedankt voor jullie reacties, er is een stuk meer duidelijk geworden. Ik ga na het weekend even een afspraak maken met het zh voor een gesprek, zodat ik wat meer info kan krijgen over wat me te wachten staat. Door jullie antwoorden ga ik goed voorbereid naar de gyn.