wat eten jullie ineens voor rare dingen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lilipower, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Je hoort wel dat zwangere vrouwen ineens rare dingen / combi's eten.
    Hoe zit dat bij jullie???
    Was benieuwd!

Ik ben namelijk ineens gek op gekookte aardappel met jus terwijl ik dit voor de zwangerschap misschien 3x heb gegeten in 5 jaar tijd.
    Verder drink ik werkelijk de hele dag appelsap, kan er geen genoeg van krijgen en eerder lachte ik mijn man uit omdat hij het lekker vond en ik vond het maar niets!

2. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Hmmm, heb niet echt iets geks, maar sinds m'n zwangerschap heb ik de hele dag trek in koekjes!!!
    Alle soorten en maten! En ik ben normaal gesproken helemaal geen zoetekauw. Ik haal ze ook liever niet in huis, want ik kan sinds zw moeilijk maat houden, en eet zo'n pakje helemaal op.
    Maar als we op visite zijn, en er staan koekjes op tafel, oeh dan sla ik m'n slag. Laat ze maar denken hihi
    Ben vooral gek op die kleine spritsjes met zo'n gele streep erop. Jammie! Oh, en baklava! Vorige week open dag van de moskee hier in het dorp, toen hebben we baklava gekocht om mee te nemen op visite... Heb volgens mij alles op eentje na opgegeten hihi sorry!
    Verder niets geks volgens mij

3. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ben ineens gek op melk!
    sowieso nu melk en yoghurtprodukten. raar, want dat had ik normaal nooit! en drop! was ik ook nooit gek op....
    en brood vind ik dan ineens weer niet te eten!

4. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik heb zin in Bic Macs, terwijl ik eigenlijk al jaren geen vlees meer eet. :) En fruit, appels, sinaasappels, fruitsap, zo lekker!

5. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Augurken! :)

6. Maia

Maia Niet meer actief

geen hele gekke dingen, maar heb heel veel strek in cassis de laatste weken.

7. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Eigenlijk weinig gekke dingen. De eerste 3 maanden was ik helemaal verzot op brood!! Kon wel een heel brood op. Nu is mijn eetlust wel meer dan normaal, maar niet met ander eten.

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Eerste drie maanden kon ik alleen maar fruitstukjes en water wegwerken door de misselijkheid.

Daarna heb ik even genoten van alles wat lekker is, dacht ik word toch dikker...

Vanaf week 15 ben ik me weer gaan gedragen en weer gewoon gaan eten.

Ik vind komkommers wel erg lekker. Maar die at ik sowieso al graag.

Niets vreemds, geen rare combies.

9. buikje88

buikje88 Lid

20 mrt 2012
    70
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik ben opeens gek van rozijnen terwijl ik die normaal nooit at. En bananen, banenen shakes, banaan op brood, gebakken banaan, bananen saus.

10. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    melk!liters! en fruit!!

11. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik ben opeens gek op pittig, terwijl ik dat normaal nooit eet en helemaal niet lekker vind. Bapao met pittige loempia saus, o heerlijk. En salami van stegeman, ook zo lekker. Terwijl ik ook salami normaal helemaal niet lekker vind.
    Chocolade en zoetigheid heb ik juist helemaal geen trek in.

12. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Chocopasta heerlijk! En werkelijk zowat alles wat uit de frituurpan komt! Kan er geen genoeg van krijgen het liefst eet ik heel de dag frikandellen en kaassoufle's.

13. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    ik ben op het moment enorm gek op bruine bonen met spekjes en augurk echt gek eten is het niet alleen heb ik er op de raarste tijdstippen trek in meestal kan ik me eigen beheersen maar niet altijd en dan eet ik het dus ook gewoon als ontbijt beetje raar maar erugggg lekker haha

14. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan de hele dag wel frietjes eten! eigenlijk alles wat zout is is wel prima! alleen zoet niet heel veel zin meer in terwijl alles wat zoet is normaal gesproken mijn voorkeur heeft!
    oh en pizza vind ik heerlijk nu. gekookte aardappels dan weer niet die smaken nu ineens naar aarde en koffie vind ik ook ineens heel vies!

15. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb steeds van die manies...dan weer een manie van honeyloops met melk ..ipv ontbijt vind ik elk moment op de dag wel lekker..

dan weer cracottes met veel boter en kipfilet

dan weer chantilly ijsjes van de ah

dan weer garnalenkroketjes van de visboer

broodjes haring, junami appels, navelsinasappels, waterijsjes etc etc

maar niet alles tegelijk, steeds zo'n periode haha nu is het weer voorbij

16. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Er zijn maar een paar dingen die ik erg lekker vind. Broodje kroket, duo fruit dropjes en andere dropjes, brood met gestampte muisjes en water meloen ook de chocomel doet het erg goed.

Er is nu ook heel veel wat ik niet meer lekker vind. Meeste soorten vlees. chinees, koffie en komkommer. Meeste warm eten vind ik niets meer aan. Hopelijk veranderd dat nog.

17. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Niet echt.heel vreemd.. Maar ik drink eigelijk alleen maar limonade.. En dan t liefst die groene :p

18. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Toen ik zwanger was van mijn zoontje was ik helemaal gek op chips, patat, saté kroketten en oude kaas en andere vette dingen.
    Nu, zwanger van onze dochter, brood met kipfilet, muisjes, sandwichspread, en veeeel groente en fruit.

19. Caruza

Caruza Lid

3 apr 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk ben ik nog steeds veel te gek op chocola (in alle soorten) en cola.
    Opeens ook een vreemde voorkeur voor waterijsjes. Raketjes! At ik eerst zelden.

Helaas weinig gezonde trek, dus ik dwing mezelf gezonde dingen te eten.

20. Wan86

Wan86 Lid

1 feb 2012
    80
    0
    0
    Goudsmid
    Best
    Sinds twee weken drink ik veel meer melk! Dat drink ik normaal bijna nooit en nu kan ik het niet laten staan.

Voorheen at ik ook wel graag chips en chocola, nu ook veel meer, maar alleen naturel chips en die chocolat chips van Nestle.

Deel Deze Pagina