Wij hebben een keuken die een beetje eiken is van kleur. Nu ben ik dat zat en wil ik de keuken roomwit hebben. Nu kan je de keuken beplakken met speciale lamineerfolie daarvoor. Wie heeft dit nog meer gedaan en hoe is het bevallen? Zijn de hoeken vd kastjes geen probleem?
ik onz oude huis hebben we het geprobeerd maar wat een K klus. na 2 kastjes heb ik het er af gehaald en heb ik een primer gehaald een een lak en heb is de kastjes geverfd
ok.... Heb er zelf geen ervaring mee. Denk dat het ook ligt aan wat voor soort kastjes je hebt, en aan de persoon die het doet een keer zijkanten van een kastje gedaan, was best te doen. Maarja dat was maar 1 kastje. Hadden wel de buitenkant eerst schoongemaakt met spiritus zodat het folie goed bleef zitten.
Ik heb mijn kastje ook geverfd...beplakken schijnt nogal moeilijk te zijn en met speciale verf voor keukenkastjes ging het prima resultaat was heel mooi. Ik heb toen ook informatie gezocht maar het schijnt heel snel te gaan bobbelen en het laat bij veel mensen binnen een aantal jaar los bij de hoekjes. Je hebt ook bedrijven die je keukenfrontjes spuiten in iedere gewenste kleur....misschien ook een idee?? In ieder geval succes...
Mijn zus heeft heeft haar eigen keuken beplakt, alleen heeft zij jaren met deze folie gewerkt en van alles beplakt ivm haar werk dus ziet het er dan ook erg mooi uit. Weet niet hoe dit zal zijn wanneer je dit als 'amateur' zal doen.
gaat heel goed. word mooi strak en als je het gewoon goed in de primer zet is er niets aan de hand kun je het net zo lakken als hout
Zelf hebben wij de keuken geschilderd. Deurtjes hebben een hoop ribbeltjes en boogjes. Maar als hij bij jou helemaal glad zou zijn, zou ik het zeker proberen verven kan altijd nog !!
kijk even mee..ben benieuwd naar de foto !! Die van ons is creme..wil eigenlijk wit...maarja..zat er al in toen we dit huis kochten...
en dit is na, beetje donkere foto; Einde van dit jaar komt er nog whitewash laminaat in en volgende week wit rolgordijn
praat me er niet over. 1e kastje leek wel een cellulitisdeur. Daarna veeel beter, maar wat een werk zeg! Maar alles strak en superglad, had nooit van mezelf gedacht dat ik het kon en het geduld had. Nu toch een opgefriste keuken voor 28 euro en in 8 uur tijd