Maar zo'n ding moet je dan ook niet stuk laten vallen, en op een goede plek neerzetten, zodat geen kind of hond hem om kan wippen. Ik vind het er ook wel mooi uitzien, maar aan de andere kant vind ik het een beetje zielig voor het visje. Denk niet dat het de bedoeling van een vis is dat ie zo leeft.
Het diertje leeft een paar jaar langer dan in de zee schrijven ze. Maar ja, of dat nou goed is?! Ik zou ook geen honderd willen worden in een glazen bol.
Natuurlijk heb je gelijk, maar dat kan over het overgrote deel van de huisdieren gezegd worden. Vissen in kleine kommetjes, vogels in kleine kooitjes, konijnen in kleine hokjes. Hier in Portugal zitten helaas ook heel veel honden hun leven lang in hokjes van amper 2 bij 2 meter.
Ja, tragisch wat wij als mens allemaal maar met die beesten doen! Laten we dan beginnen om het goed te doen bij het allerkleinste...zoals een mier in een gelhok, of een garnaal in een glazen bol! Als we dát al niet eens kunnen....
Tsja... esthetisch is het ook niet echt... Denk dat die garnaaltjes in brakwater 4x zo oud worden en ook groter groeien..
En wat als er nou eentje doodgaat? Dan kan je mooi toekijken hoe hij helemaal aan het wegrotten is en de rest er ook dood van gaat. Want 'm eruit halen lukt niet.
Maar wat moet je nou als na een jaar of 5 (zeg maar iets) al het "leven" weg is uit de bol. Dan heb je dus een bol met water staan.. Je kunt er geen "nieuwe" instoppen ofzo..