Badkamer schoon maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani84, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Vraagje; welk spul gebruiken jullie om de voegen van de badkamer schoon te maken?

Ik gebruik nu cif en een tandenborstel maar nog krijg ik de voegen niet zo heel schoon..
    Iemand tips?

groetjes Danielle

2. mini23

mini23 Actief lid

18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Ik gebruik altijd verdunde bleek in een spuitbus. Even laten intrekken en dan met een schrobber na schrobben. Daarna lekker na soppen met allesreiniger. Werkt perfect. Je moet alleen niet vergeten goed te luchten ondertussen.

Succes

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik gooi er van tijd tot tijd een flinke scheut chloor over en dan worden ze zonder al te veel poetsen weer aardig wit.

4. miranda84

miranda84 Bekend lid

13 apr 2007
    781
    0
    0
    een stoomapparaat :D

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    HG badkamerreiniger :D

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    fles goedkope bleek/gloor in een spray fles doen, even op de voegen spuiten, in laten trekken en naderhand gewoon afspoelen en alles is weer schimmel vrij en de zwarte kleur is ook van de voegen af en dus weer stalend wit. niks geen schrobben. werkt perfect :)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.175
    113
    Jep, bleekmiddel erop, even laten intrekken (ramen open en zelf uit de buurt blijven) en daarna is alles weer helemaal wit.

8. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    maar is de viezigheid dan ook weg of is het alleen wit geworden?

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey diana

Goede vraag :D

Ik ga het zeker proberen maar ik heb een afzuiger en een klein raampje. is dat voldoende lucht? Kan het geen kwaad als ik in die lucht bezig ben?

Groetjes Danielle

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik zou het eerst lekker inspuiten met bleek in laten trekken en daarna met een emmertje sop goed afsoppen.
    en dan elke keer goed luchten en eens per week met een verdunde bleek inspuiten mischien.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik zie nu pas dat je zwanger bent, zelf heb ik niet zoveel met chloor gepoetst toen ik zwanger was, weet niet of het echt kwaad kan, maar het leek me niet zo gezond en wou geen risico's nemen.

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi jo79

nee ik had het er idd niet bijgezet haha, maar ja omdat het niet zo heel goed te ventileren is. wel wat natuulijk maar geen grote ramen oid, wil ik niet te veel risico nemen.. Als ik dan die lucht sta in te ademen... hmm niet zo`n lekker idee.. :rolleyes:

Is er geen andere middeltje?

Liefs Danielle

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.175
    113
    Ik zie ook net pas dat je zwanger bent, dan zou ik zeker niet met bleekmiddel gaan poetsen in kleine ruimtes. (liever helemaal niet zelfs). Is er niemand anders die het voor je kan doen? Producten met chloor moet je nu zo veel mogelijk achterwege laten.

14. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ik gebruik cilut bang, ( weet niet hoe je hetschrijft:))
    Je spuit het er op, laat het een kwartier in weken en dan kan je het zo opdwijlen.
    Ik gebruik het ook voor de douchemuren.

het stinkt wel!

15. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik zit met hetzelfde probleem.. Sinds ze de badkamer vernieuwd hebben (en niet zo superfantastisch, maar goed we huren) zit ik met schimmelplekken tussen de voegen in de douche. Ik maak de vloer droog na het douchen en probeer vriendlief dat ook aan te leren maar die plekken blijven maar terugkomen. Als ik met een tandenborstel in de weer ga dan slijt ik het hele voegsel weg... Iemand een gouden tip om er vanaf te komen zonder de voegen verder te beschadigen?

16. valhalla

valhalla Niet meer actief

Schimmelplekken blijven terugkomen, behalve als je de plek insmeert met wegenstrepenwit heb ik me eens laten vertellen. (waar ze van die lange fietsjes mee maken op de weg en haaientanden enzo)

17. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    tsjah ik gebruik ook gewoon bleek in een spuitbus, ik spuit het in en sop daarna alles af met andy en werkt echt perfect!

Ik heb ooit een keer in een hoek op gewoon de muur (niet op de tegels) heel veel schimmel gehad, tip van me schoonvader om het bleek te doen, en weg was de schimmel! het was niet alleen gebleekt maar de hele schimmel verdwijnde gewoon.

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Nou

Heb cilit bang gekocht en net op de voegen en tegels gespoten lopt zo weer met een rot gang naar beneden dus maar met een sponsje beetje verdeeld, maar dat nu echt de voegen schoner zijn... hmm :(

Groetjes Danielle

19. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    AAAAhhhh verschrikkelijke topic (omdat ik net heeel de badkamer heb staan schoonschrobben ;) Pfff) wat een rotklus altijd! Maar ik heb van ajax speciale badkamer reiniger showerpower heet het maar gebruikte ik niet toen ik zwanger was (ruikt heel sterk)

20. Love Child

Love Child Actief lid

21 jul 2008
    152
    0
    0
    Noord Holland
    Gebruik "Blue Wonder" , koop het in de Albert Heijn.
    En "Pine Oil" van SUPRO (is een deodorant reiniger) voor de badkamer - en keukenvloer, ruikt heerlijk en...

Alles blinkt! :p

Deel Deze Pagina