dokters

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Amfy, Nov 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zit dus net dokters te kijken. een meisje met acute leukemie.

nu word het verhaal zo verteld dat ik er gewoon boos over word als of het verhaal zo makkelijk is. ik vind dat als je dat z'n progamma maakt dat ze dat ook goed moeten doen.

het verhaal meisje van 16 gaat smorgens met een been wond naar de dokter door naar het ziekenhuis en smiddags word er al verteld dat ze leukemie heeft en chemo moet hebben.

oke het kan snel zijn dat je een uitslag hebt maar ?

ik heb wel eens vaker op zitten letten dat er dingen worden gezegd die niet kunnen en dat vind ik best kwalijk.

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Volgens mij kan dat erg snel gediagnosticeerd worden hoor, de acute vorm.
    Binnen een aantal uren volgens mij? Wat klopt er dan niet volgens jou?

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Huh? Ik begreep dat ze bij de dokter was geweest en ze nu de uitslag zouden krijgen omdat de wond al weeeeken niet dicht ging. Nooit gezegd dat alles op 1 dag was.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat programma is echt raar. Scripted reality heet het. Echt van die wazige dingen, dingen die te snel gaan inderdaad.. Er zit vaak wel iets in, maar dit gaat niet meer om het medische (zoals vinger aan de pols of andere ned1 programma's), maar om de show.. 1,5 keer gekeken, daarna echt niet meer.

5. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    tja.. je moet ook door bepaalde dingen heen kunnen kijken. als mensen hun ervaringen vertellen vertellen ze ook alleen de hoogtepunten en niet de kleinste details. zo moet je dit ook zien. een soort uitgebeelde ervaring vertelling.

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    met cherie eens, ik kijk het overgens graag.

vorige week met de ziekte van heersprong, mijn broertje heeft dat ook gehad, en dat ging inderdaad wat langzamer voor het bekend was, (ook 28 jaar geleden toen was het nog veel onbekender) maar ik vond het toch mooi om te zien, als je alle details moet gaan opnemen dan ben je met anderhalf uur nog niet klaar. dus nee ik vind het leuk vooral de vreemdere dingen, om daar meer bekendheid aan te geven.

7. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    kan wel hoor zo snel uitslag. mn zusje ging 's ochtends prikken voordat ze thuis was moest ze acuut terug. gelukkig bleek het ITP te zijn ipv leukemie maar goed..

8. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    heftige aflevering.....

(sowieso kloppen er dingen niet. deze 4 artsen pakken alle onderdelen op medisch gebied en normaal wordt je nog wel naar andere artsen gestuurd. maar zo is het programma niet bedoeld. wat iemand al zei dan ben je wel 2 uur bezig)

9. knap

knap Niet meer actief

Deze aflevering niet af gekeken. Maar kijk ook bijna elke dag als ik de kans krijg en anders zaterdag de marathon. Je ziet idd zo dat het na gespeeld is maar vind het op zich wel een goed programma. Een kijkje op een andere manier dan we gewent zijn. En het is toch gebaseerd op waar gebeurde verhalen? Vind het wel leerzaam.

10. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst naar Films, televisie en nieuws.

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Mijn dochtertje heeft ook itp. Ze dachten eerst ook aan leukemie.
    Meteen bloedgeprikt en binnen het uur hadden we allen uitslagen.

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb het verder nog niet gezien, ik ken het begrip scripted reality inmiddels wel van "achter gesloten deuren"
    Ze moeten natuurlijk een verhaal uitbeelden in een zeer korte tijd dus ze kunnen gewoonweg niet alle kleine details laten zien waardoor het wat ongeloofwaardiger overkomt.

Het is net als met klus- en kookprogramma's: het ziet er zo makkelijk uit, binnen 5 minuten staat er een kast of een culinair hoogstandje in elkaar terwijl wij er in het echte leven rustig een uur of 2 over doen om het net zo voor elkaar te krijgen.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,218
    16,581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Tis toch allemaal gespeeld.
    Vind het maar raar zulke programma's en kijk het dus ook niet.
    Leukemie weet je sowieso nog dezelfde dag middels bloedonderzoek.

14. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,814
    4,057
    113
    Ik zei vorige week nog tegen mijn man (die loopt al jaren voor van alles in het ziekenhuis) dat hij beter naar dat ziekenhuis kan gaan, want daar hebben ze telkens direct de uitslagen van alles. Is wel logisch natuurlijk want het moet allemaal in de uitzending passen, maar echt realistisch is het niet en neemt voor mij de geloofwaardigheid ook een beetje weg.

Was ook een keer dat een kind bij de kinderarts kwam en dat was later dezelfde arts die de moeder behandelde toen zij op de spoedeisende hulp werd binnengebracht. Vraag me toch af in hoeverre je dan door een kinderarts wordt geholpen op de seh als volwassenen zijnde.

15. zinzi

zinzi Bekend lid

Jul 22, 2012
    627
    0
    0
    Ik vind het nogal meevallen. Leukemie kunnen ze soms wel degelijk zo snel zien. En de overige bloeduitslagen duren meestal een week, daar moeten patiënten ook voor terugkomen. Ziekte van Hirschprung hadden ze idd snel gevonden, maar daarbij werd ook gezegd dat het een ziekte is die heel moeilijk te diagnosticeren is.

Het klopt idd niet dat dezelfde artsen alles doen, kinderen, volwassenen, opereren en dan weer een bevalling.
    En er was een beademende man, waar de beademingsbuis een infuussysteem was hihi. Maar ach, je weet toch dat het gespeeld is.

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Tja, zoals eerder gezegd, dit is natuurlijk een programma van 30 minuten. Ik kijk er altijd wel graag naar :)

17. zinzi

zinzi Bekend lid

Jul 22, 2012
    627
    0
    0
    ik ook, vind het wel leerzaam en leuk om te zien dat het juist de niet alledaagse dingen zijn.

18. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,033
    6,135
    113
    Happyland
    Dit programmma kun je toch überhaupt niet serieus nemen??? Laat ze eerst maar een fatsoenlijke acteerlessen nemen.

19. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Haha, ik vind dit zo'n wazige serie. Bij die andere scripted reality show van Net 5 (ben de naam even kwijt), storen de acteerkwaliteiten en beroerde teksten ("tegen hem/haar vertellen" wordt bijna in elke aflevering die ik heb gezien wel een keer gezegd ;)) me niet zo, maar bij deze serie is het tenenkrommend. Het taalgebruik en soms ook de accenten passen gewoon niet bij artsen. Ik vind dat het probleem van deze serie dus minstens zoveel bij de schrijvers als bij de acteurs ligt. Misschien is het een tip om de schrijvers eerst met z'n allen een opfrissingscursus Nederlands te laten volgen... Laat ze vervolgens een week vrijwilliger zijn in een ziekenhuis, zodat ze wat artsen in actie kunnen observeren en dan mogen ze het nogmaals proberen.

20. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Helemaal mee eens.. Kan er echt niet naar kijken, vind het verschrikkelijk slecht..

Share This Page