Mijn man is Turks, onze dochter heeft een turkse naam gekregen; Zara. Voor de tweede willen we ook weer een turkse naam, voor een jongen hebben we al een naam, maar voor een meisje vind ik er een paar leuk. Mijn man heeft er ook een paar genoemd maar vind ik niks! Voorbeeld mijn man vind Ayse leuk maar dat spreek je uit als ijsje voor een jongen: Kadir Emre voor een meisje: Ayla Aylin Dilara Ayca Weten jullie nog een paar meisjes namen? jessica
Suyreya? Maar weet niet zeker of dat Turks is. Ik vind bovenstaande namen erg mooi, maar gaan ze dan op school geen probleem hebben met de naam? Lijkt me vervelend als je dochtertje steeds met een verkeerde naam wordt aangesproken tijdens de eerste dagen, of door vreemde mensen. Maar de namen zijn wel erg mooi!
Ik heb er nog een paar: Şule (shoele) Lale Özgül (uzguul) Ayda Beliz Neşe (neshe) Filiz Selvi Neslihan Groetjes, Marijn [/quote][/code]
Excuus even voor mijn foute spelling, maar ik vind Hatiche een mooie naam voor een meisje, je spreekt het zo uit: Hatties, weet niet goed hoe je het schrijft!
Hatice zo heet de oma van m'n man en de vrouw van z'n neef.(spreekt het uit als hatitdje) En Fulya vond ik ook mooi maar zo heet ook een nichtje.(foelja) Maar bedankt in idd ga zeker kijken bij google en die andere website. Thanks jessica
Jessica, kan je Turks? Zo ja, dan kan ik je een paar Turkse websites geven, waar je namen op kunt opzoeken met betekenis erbij. (En anders trek je je kerel er mar even bij om als tolk te fungeren ) Denk dat je dat ook wel leuk vind, toch? www.bebegimveben.com (onder Isim Bankasi) www.bebek.com (onder Isim Bankasi) www.gebelik.org (Onder Bebek isimleri) Dit is even snel wat ik kan vinden. Je kan ook onder google zoeken naar bebek isimleri, bebek, cocuk isimleri, etc. Ik ben zelf ook druk aan het zoeken hoor, wil ook een leuke Turkse naam voor mijn beeb.. Succes!
en DILARA is natuurlijk ook een goede keuze @ haha dat is m'n tweede keus, zit te dubben tussen Ayla en Dilara. jessica