Weet iemand of er kleine kant en klaar verpakkingen bestaan van hypoallergene flesvoeding...???? Ik ga (weer) borstvoeding geven, maar wil voor de zekerheid FV in huis hebben, mocht de voeding niet op gang komen... Nu was mijn oudste allergisch en wil ik dus klein pakje hypoallergeen in huis hebben, maar ik zie alleen maar of kleine "gewone"nutrilon... of ik moet gelijk zo'n groot blik kopen...! Weet iemand of deze kleine pakjes wel bestaan? en waar deze te koop zijn..? Want gelijk zo'n groot blik kopen, wat ik misschien (hopelijk) helemaal niet nodig heb is ook zo zonde.... tja en aangezien ik rond de feestdagen beval zal je dalijk zien dat alle winkels dicht zijn...!
Ze hebben geen kleine kant en klaar pakjes hypo allergene melk, die is er alleen in de standaard variant. Maar misschien kan je even bij de apotheek vragen of ze proefpakketjes hebben, die hebben ze misschien wel of even je vk vragen (als je bij de vk loopt tenminste). Dat zijn dan kleine doosjes met poeder voor bijv 150cc melk !
Wat raar toch eigenlijk? Ik bedoel tegenwoordig word er in het ziekenhuis toch ook alleen maar hypoallergeen gegeven...? En wordt er steeds meer aandacht besteed aan "het tegen gaan" van allergieen... idd ga maar op proefpakketjes "jacht"....
Succes met jagen ! Geen idee wat ze in het ziekenhuis geven, ik dacht dat dat standaard voeding was. En anders een groot pak kopen, en als je het niet nodig heb kan je het omruilen naar een nr.2 pak, heb je het dan nog niet nodig gehad dan kan je er misschien nog iemand anders blij mee maken. (evt dan weer omruilen naar een nr.1 pak ).
Misschien anders het merk van je keuze mailen om te vragen waar je ergens die proefpakketjes zou kunnen krijgen. En in het zh hier wordt gewoon de standaard variant flesvoeding gegeven hoor.
Hmmm.... hier wel alleen de allergene voeding... iig bij 2 ziekenhuizen in de buurt..... maarja.. vind ik het toch nog raar van de fabrikanten.... Kan idd eerst de fabrikanten gaan mailen...! (thanx voor de tip).. Misschien willen ze wel een proefverpakking opsturen.... Weet niet of ze babyvoeding ruilen... want tja dan heb ik hem natuurlijk toch al wat dagen in huis... en met babyvoeding zijn ze natuurlijk helemaal voorzichtig.... Zeker met al die maffen tegenwoordig!
Goed idee zeg! Daar had ik echt niet aan gedacht! Haha! *fabrieken worden nu door iedereen overspoeld met proefzakjes aanvragen* Nee, wij halen niks in huis ook geen proefpakketje !
Ik heb bij een Etos filiaal 180gr verpakkingen gezien. Daar kun je een aantal flessen mee maken. Zo'n verpakking is dan rond de 3a4 euro. Misschien kun je daar in jou woonplaats eens naar kijken. Verder geven ze hier in het zekenhuis gewoon standaard.
Ik heb ook geen kleine verpakkingen gezien. Maar als je het toch echt nodig blijkt te hebben, is er altijd wel een apotheek open waar je het alsnog zou kunnen kopen.
Tja... had het liever voor de zekerheid al in huis..... maarja... Ze hebben die dingen niet bij alle apotheken.... (heb wel eens voor luiers gebeld)... Heb trouwens gisteravond nutricia gemaild... en vanochtend belde ze al op... mn vriend heeft opgenomen.. (ik was er niet) en ze bellen iig rond 16.00 uur terug...! Weet niet wat ze gaan zeggen... maar vind het wel heel netjes dat ze al zo snel bellen en dan zeker voor op een zaterdag!
Heb hier en in Rotterdam bij de Etos gekeken... Hier bij dirx en 2x kruidvat..... echt niets gezien... maarja elk filiaal koopt ook weer anders in.....
Ja weet dat het idd een franchise filiaal is van Etos, dus ja die kunnen makkelijker assortiment inkopen. het bestaat igg wel en wellicht kan nutricia je meer info waar je het kan kopen.
Onze etos heeft het ook gewoon, en dat is geen franchise filiaal. Volgens mij horen alle etossen het wel te hebben. Het is een langwerpig blauw doosje van nutrilon. Volgens mij bestaat het niet kant en klaar, dus het is wel poeder. Maar ideaal als je het in huis wilt hebben of uit wil proberen.
Mocht je niet slagen, mijn kraamhulp heeft ook altijd allerlei proefpakketjes. Weet dat er in ieder geval van Friso van die halve pakken zijn (180 gram) in preventief hypoallergeen.
Ik heb tijdens de kraamtijd mijn man rond 23:30u naar de avondapotheek gestuurd om een pak friso hypoallergeen te halen. Hij kreeg een half pak mee (was wel heel pak, maar zat maar 1 folie in ipv 2) En nu heb ik nog zo'n folie hier staan nr 1 omdat we over gestapt zijn naar voeding tegen darmkrampjes.
Nou niet alle etos horen het te hebben ( werk zelf bij etos en ons filiaal verkoopt het weer niet.) het is een beetje afhankelijk van de winkelgroote en hoeveel ze verkopen in babyproducten, dan bepaald etos of het in het assortiment komt zeg maar. Vaak kopen franchisewinkels nog makkelijker in, omdat het hun eigen winkel is. Maar dat blauwe doosje die jij bedoeld ,die bedoel ik idd ook en is hartstikke handig ook als je bijvoorbeeld 1x daags een flesje moet hebben van die voeding. @ ramona, je zou wel kunnen vragen bij jou filiaal of ze het voor je kunnen bestellen evt.
Hi, Heb net bericht gehad van nutricia.... en die verwijzen idd naar die pakketjes waar 5 sachets inzitten... die verkocht zouden moeten worden bij de "grotere" Etos... of apotheek... (toch was de Etos van gister niet klein).. Mason Ja dat is wel een idee of ze het willen bestellen voor me.... ! zouden ze dat doen bij zoiets kleins..? anders misschien beter bij apotheek vragen? Ik weet nu iig dat er WEL zoiets bestaat.... bedankt voor jullie antwoorden..!
@ Ramona, dat betreffende filiaal kan artikelen bestellen die ze niet in het assortiment hebben ( tenzij heel etos het niet in het assortiment heeft ,maar dat is in dit geval niet aan de orde) Maar ik weet niet wat de besteleenheid is. Het kan zijn dat als ze dat artikel bestellen voor je dat het dan per doos van 10 ofzo gaat en niet per doosje. Als jij dan bijvoorbeeld 1 doosje wil ,dan blijven hun met 9 doosjes achter waar ze niks mee kunnen omdat het niet in het assortiment zit. Ik denk dat ze daar niet heel moeilijk over doen hoor. Anders zou je hun ook kunnen vragen of ze willen informeren ( we hebben namelijk een onderling winkelweb) weelk dichtsbijzijnde filiaal het heeft ,zodat je misschien daar 1 doosje kan halen. @apotheek kun je ook proberen ,maar daar heb ik het nog niet gezien Ik hoop je hiermee genoeg info te hebben kunnen geven. Groetjes Tessa