Kindlief wordt lekgeprikt door de muggen en ik wil eigenlijk geen muggenspul op hem smeren. Is het enigszins veilig om een klamboe boven zijn bed te hangen? Ik zou dan kiezen voor een 1-persoonsklamboe en deze strak trekken onder de poten van het ledikant. Wie heeft dit gedaan en werkt het?
Hallo, Wij hebben een klamboe gekocht in de babywinkel. Deze past volledig over het ledikant heen en kun je klem zetten onder de poten. Dat is wel ieder slaapje even plaren maar dan zit het ding wel strak en kan je kindje het niet naar zich toe trekken..... Nadeel is; wij hebben een zoontje wat altijd dwars in bed ligt en dus ook tegen de klamboe aan. Gevolg; toch gewoon muggenbulten omdat deze beestje bij hem kunnen komen.
Ben geen fan van een klamboe! De eerste maanden had ik er 1 hangen voor de leuk, tot dat ik mn zoontje s morgens in bed vond, helemaal ingewikkelt in de klamboe! Hij heeft mn losgetrokken en is er in vast komen te zitten! Schrok me kapot, direct uit het plafon getrokken en weggegooit!
Die hang klamboes zijn voor de leuk en hebben geen enkel nut. Wij hebben ook een klamboe die strak om het ledikant past en dat gaat prima! Aanradertje.
Je zou natuurlijk ook een paar goede horren aan kunnen schaffen, wij hebben ze hier op de hele bovenverdieping en nooit muggen binnen. Overigens hebben wij wel altijd klamboe's gehad, gewoon onder de poten vast en er is nooit wat gebeurd en ze zijn ook nooit in het bedje gekomen. Wij hadden ze gewoon voor 'de mooi' maar bij opa en oma hangen ze wel voor eventuele muggen, en daar werken ze prima voor hoor, gewone 1 persoons klamboe's, zou wat zijn als die dingen niet werken waar ze voor bedoeld zijn !
Wij hebben ook last van muggen en horren zijn helaas geen optie omdat de ramen verdiept liggen maar in een rare hoek. Nu zag ik bij de klamboe van Ikea dat deze bevestigd moet worden met een strik/knoop aan de poten. Zou dit dan een stuk veiliger zijn? FABLER Bedhemel - IKEA Wij hebben het tot op heden niet gebruikt want ze slaapt bij ons op de kamer, en de klamboe/hemel hangt in haar eigen kamer.
Ik kwam vanmiddag ineens op het idee om de Deryan in zijn bedje te zetten en hem dus daarin, in zijn eigen bed te laten slapen. Vanwege onverwacht bezoek en chaotische ikke, heb ik het nu vergeten, maar ga het morgenmiddag even proberen. Het lijkt me iigv minder gevaarlijk dan een klamboe. Mijn nichtje is er ooit eens in verstrikt geraakt. Ik vind het griezelig.
@Aleida, dat had ik ook bedacht maar David wilde nooit slapen in zijn Deryan, mss dat ik dat toch nog maar eens ga proberen.