Ervaring verkoopautosnel.nl

Discussie in 'De lounge' gestart door Summer2012, 15 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Ik wil mijn auto graag verkopen. Nu kost het via marktplaats en anwb € 30,- en kwam een bedrijf in de buurt tegen waar ik hem gratis heb aangeboden, verkoopautosnel.nl. Ik heb net een goed bod per mail gehad en ben van plan dit te accepteren.

Maarrr..wil dus eerst weten of iemand ervaring heeft met deze partij?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Particulier krijg je altijd meer voor je auto dus als je geen haast hebt altijd dat doen. Houdt er rekening mee dat een handelaar een bod doet en zodra hij de auto dan ziet er altijd nog wat af probeert te lullen. Ik vindt het geen fijne manier van zaken doen.
    Maar als je snel van je auto af moet is het een goede manier :)

3. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Bedankt voor je reactie. Particulier wil ik niet, want ik heb geen zin in al die telefoontjes, mailtjes en afspraken. Het bod was niet slecht trouwens.

Niemand verder?

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Er bestaan nog meer van die sites misschien je auto daar ook op zetten. Mag ik weten om wat voor auto het gaat en bouwjaar kilometerstand e.d. mag ook via pb hoor :)

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hele slechte ervaring mee! Ik weet zo even niet meer precies hoe en wat, maar als je er toch vanaf ziet moet je betalen aan die site.
    Iemand die ik ken had z'n auto aangeboden, iemand wilde hem kopen en toen heeft ie een ongeluk met de auto gehad waardoor hij niet meer verkocht kon worden. Moest toen een boete betalen omdat het niet door kon gaan. Zoiets...

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vaak kopen handelaren daar auto's op en als puntje bij paaltje komt, willen ze ineens veel minder geven dan ze eerst hebben gezegd.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Maar dit vindt ik wel logisch want je bent een 'overeenkomst' aangegaan dit zal ook vast vermeld staan in de algemene voorwaarden.

8. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Hier slechte ervaring met een vergelijkbare site. We hadden onze auto er op gezet en kregen al snel een mail dat iemand belangstelling had. Was idd een autohandelaar. Wij terug mailen dat we graag wouden weten om wat voor bedrag het ging en waar we dan heen moesten omdat je zelf je auto moet afleveren. Prijs konden ze wel zeggen maar handelaar niet. En of ze ons mochten bellen. Mijn vriend terug mailen dat ze altijd mochten bellen om zo meer info uit te wisselen. Nu willen ze beweren dat wij een koopovereenkomst hebben maar wij hebben nooit iets bevestigd. We moeten 10% van de verkoopwaarde gaan betalen vinden hun omdat wij akkoord hebben gegeven en nu van de verkoop af zien volgens hun. Dit is dus niet waar want we hebben nergens akkoord op gegeven. Nu is het zelfs zo ver dat ze dreigen met deurwaarder en hebben we daar ook al papieren van gekregen. Mijn vriend heeft rechten gestudeerd dus weet wel hoe hij juist moet handelen. En we hebben een advocaat in de vriendenkring er die zei ook dat wij in ons recht staan. Dus we hebben tot op heden niets betaald en dit gaat over iets van juni vorig jaar. Nu blijkt dat ze het telefoongesprek hebben opgenomen en hebben ze dat naar ons toe gestuurd omdat ze denken dat daar in staat dat ze gelijk hebben. Maar ze hebben geen poot om op te staan want er is niets te horen wat in ons nadeel is. Het laatste half jaar nog niets gehoord van de deurwaarder dus denk dat ze er zelf ook achter zijn.

9. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Ondanks de twijfelachtige berichten over andere auto inkopers, heb ik toch de stap gewaagd. Een kennis vertelde bij het kerstdiner ook dat hij z'n auto daar verkocht had en hij was tevreden. Dus heb ik het bod geaccepteerd. Ze zijn gisteravond langsgekomen en hebben de auto meegenomen en afgerekend. Helemaal blij het nieuwe jaar in.

@fleursylvano Nog bedankt voor je aanbod, maar heb het best wel druk gehad en wilde er gewoon makkelijk en snel vanaf zijn ;)

Deel Deze Pagina