Bert van Leeuwen die niet weet wie de 12e apostel van Jezus was..... ongelofelijk. Ik had die man best hoog zitten (ondanks zijn EO verbintenis) maar nu..... erg (moest het even kwijt. Nu niet denken dat ik van iemand verwacht dat zij het wel weten maar van Bert als EO coryfee....hij wel!)
Wat dacht je van een foto van een wasbeer en dan de (meerkeuze!) vraag welk dier dit is...? En ik geloof dat 30 % van de studenten het nog fout had ook. Suffe quiz zeg......
twaalde apostel van jezus? ehm ik ken er maar weinig. petrus misschien hihi. nee geen kaas van gegeten. maar bert van leeuwen zou het idd wel moeten weten. een wasbeer weet ik gelukkig wel wat dat is. dat is toch zon groen lang ding met een grote bek die in het water zwemt? ( grapjuh!)
ik ken geen enkele apostel, alleen judas maar dat is omdat ik nieuwschierig was van die judas in het liedje van lady gaga ik weet het dom haha
Hoe werd de vraag gesteld dan en wat was van Leeuwen's antwoord? Het antwoord is nl. niet eenduidig: Judas Iscariot, die Jezus verried, werd in de twaalf apostelen vervangen door Mattias (zie Handelingen 1:20-26). Sommige mensen die de Bijbel onderwijzen zien Mattias als een ongeldig lid van de 12 apostelen en geloven dat in zijn plaats de Apostel Paulus Gods keuze was om Judas Iskariot als de twaalfde apostel te vervangen.
De vraag was: wie was Fransiscus van Assisi? En Bert dacht dus dat dat de 12e apostel was. Ik vond het ook vrij frappant dat hij dat dacht, ik begon zelfs aan mijn eigen antwoord te twijfelen.
Ik was bij die vraag ook verbaasd dat Bert dat niet wist.. Verder vond ik erg irritant dat de app niet gelijk liep met de tv... Eens maar nooit weer!
die app deed het hiet alweer niet, op tv kwam het antwoord al en hier zat mijn app nog bij de vraag dus volgende week maar weer gewoon met pen en papier
Hier geen last gehad met de app. Heb nog elke week via de app mee gedaan. Bak er niets van, maar daar gaat het nu niet om
Dat vind ik véél 'erger' (en vooral onbegrijpelijker) dat juist een Bert van Leeuwen dat niet weet, dan dat hij niet op de naam van de 12e apostel kan komen... Al is die hele heiligenverering natuurlijk niet echt iets van de kerk van de EO, maar hij had toch wel mogen weten dat Franciscus niet in de tijd van Jezus leefde. Ik wist trouwens niet dat de apostelen een vaste volgorde hadden, maar als je mij 11 willekeurige apostelen noemt kan ik vermoedelijk de 12e er wel bij bedenken. Ik heb het trouwens opgegeven met die app (en uberhaupt met het kijken naar dit programma, want zonder zelf mee te spelen vind ik het nogal suf). Twee pogingen gedaan, en het werkte voor geen meter.
app sucks Dit keer was het trouwens wel makkelijk. Ml en ik spelen altijd samen en we hadden nu 92 punten.