weet je al wat het wordt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukkepukje, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wij weten het ook sinds de 20 weken echo. Voor ons was de keuze om het te willen weten vooral omdat je je dan echt helemaal op je kindje kunt inleven. Al hebben we nu, tegen het einde, steeds vaker zoiets van: wat als het dan toch dat andere wordt? ;)

    @pluys: slim om net te doen of je het zelf ook niet weet. Dat doen wij de volgende keer ook, want bij ons lopen de mensen zoveel te vissen, dat ik toch iedere keer bang ben om mijn mond voorbij te praten!
     
  2. fioon

    fioon Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Wij weten het ook al een tijdje.
    Met 18 weken had de gyn een 'idee' dat het een meisje was, met 22 weken wist hij het 99% zeker en afgelopen zaterdag zag hij nog steeds geen uitsteekseltje en wel 2 schaamlipjes... Dus het lijkt ons vrijwel zeker.

    (Foto in album, daar kun je het ook op zien).

    We hebben het alleen aan mijn vader verteld. Op m'n werk heb ik me 2 keer versproken... :( Lekker slim! :oops: Nou ik moet toegeven, het is best lastig. En wat hier ook al een aantal noemen, je kunt het beste zeggen tegen mensen dat je het niet weet.. Maarja, dat is al te laat!

    En ik werd er ook op aangekeken zo van "willen jullie het weten, dan is de verrassing er toch vanaf?!" en "dat is toch niet belangrijk, als het maar gezond is!"

    Alsof we, nu we het geslacht weten, niet willen dat het gezond is ofzo... :( En ik vind het juist een veel grotere verrassing hoe ze er bij de geboorte uitziet en of ze inderdaad gezond is.
    Nu we het geslacht weten vind ik het alleen maar mooi meegenomen, leuke schattige kleertjes kopen enzo, heerlijk!
    Maar ik kan het me ook voorstellen dat je het niet wilt weten van tevoren, alleen ik ben zo'n miep, ik kan dat niet hoor! haha!
     
  3. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wij weten het en iedereen die het wil weten, mag het ook weten.

    In eerste instantie wilde ik het niet weten, maar meneer wilde enkele onderdelen op de echo niet geheim houden. We zagen het zelf al. Maar het wordt er niet minder spannend door.
     
  4. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm hier wilde job het onwijs graag weten en ik juist helemaal niet.

    uiteindelijk bleek ook dat job heel graag wilde dat het een meisje werd
    en ik had mijn voorkeur voor een jongetje

    en gezien het geen tweeling is.. gaat er in ieder geval maar 1 van beiden zn zin krijgen :)

    volgens de vk was er ook nog de optie dat ze het enkel job zou vertellen.
    of het op een papiertje in een dichtgeplakte envelop te stoppen.
    maarja.. dat zijn dingen die toch niet gaan werken.. want nieuwsgierig ben ik toch :)
    en ik zag het al heelmaal voor me dat als ik iets dat per ongeluk te meisjesachtig of te jongensachtig was zou willen kopen met job erbij.. die gaat dan echt niet zn "gevoel" kunnen verbergen.

    uiteindelijk 2 minuten voor de 20weken echo verbaasde ik job door het toch wel te willen weten... :)
    en had hij zoiets van "ach als jij het niet wil.. dan hoeft het niet perse"

    Dus nu weten we het toch :)

    en eh.. er is exact 1 persoon die weet wat het word.
    voor de rest van de wereld is het "babybeer" met wisselend geslacht *grin*
    als ik me dan eens verspreek.. dan merken mensen het niet omdat ik vaker hij/zij door elkaar gebruik.

    voor ons is het daarentegen echt al een "*censuur*" en zou het toch ergens voor allebei tegenvallen als het wat anders blijkt te zijn denk ik

    daarentegen gister een echo gehad.. en het geslacht is nog steeds hetzelfde.. dus dat meot goedkomen denk ik zo :)

    we laten wel andere mensen gokken wat het is.
    dat vinden wij toch wel erg leuk :)
    wil een boekje gaan maken waar iedereen wat in mag schrijven over wat ze denken dat het wrod
    de score vooralsnog is dat 2 mensen denken dat het een meisje word
    (de buurvrouw omdat ik veel zoetigheid/fruit eet.. en een goede vriend omdat hij vindt dat limegroen een meisjeskleur is)
    de rest gaat toch echt voor jongetje :)
     
  5. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Wij weten sinds de 20 wkn echo ook wat het word, wij krijgen er een meid bij :)
    Iedereen die mocht het van ons weten, alleen de naam houden we voor ons
     
  6. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Wij weten het niet, en willen het ook niet weten. Vind het ook helemaal niet interressant. Het wordt zeer waarschijnlijk een baby, en ik ben er dolgelukkig mee!

    Ik vergelijk het altijd met Sinterklaas. Vroeger toen ik wist waar de zak lag, ging ik wel eens stiekem kijken. En toch was Sinterklaas veel leuker als je niet wist wat je kreeg.

    Linda
     
  7. AnneMica

    AnneMica Bekend lid

    11 jul 2007
    731
    1
    0
    Over 4 weken hebben wij de 20weken echo en we willen graag weten wat het is. En net als meer meiden hier zeggen we ook tegen iedereen dat we het niet willen weten, om het "vissen" een beetje te voorkomen (helemaal lukt toch niet zoals ik lees ;) ).
    En als mensen zeggen: dan is het toch geen verassing meer? Nee idd dan heb je de verassing al gehad. Is precies hetzelfde alleen je weet het eerder.
    Mij lijkt het wel handig met namen kiezen, dat lijkt me vreselijk moeilijk...
     
  8. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Yep wisten het bij allemaal en bij deze ook! ;)
     
  9. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Hier weet de familie het wel, maar bij de andere niet ;)
    De verassing heb je nu 20 weken eerder, maar nog steeds is het uiterlijk en heel de bevalling ook een verassing...dus deze al eerder.
    Voor de namen is het ook makkelijker, we hebben nu een naam, al weet nog niemand die ;)
     
  10. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Wij weten het ook sinds de 20-weken echo! :) Een meisje.. en van ons mag iedereen het weten! Voornamelijk omdat ik het zelf gewoon niet geheim kan houden. Wél houden we de namen voor ons.. dat is leuk om als verrassing te houden..

    Gisteren een pretecho gehad en voor de zekerheid toch nog even nagevraagd.. we krijgen toch echt een tuttebelletje, hihi..
     
  11. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    bij ons wordt het een knulletje!
     
  12. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij weten de naam ook al en onze directe omgeving weet deze ook al. wij houden niet van geheimpjes haha
    daarbij is het een ware babyboom in de omgeving, dus wilden we her en der eens peilen of onze naam al gekozen was... ;)
     
  13. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Bij de eerst wisten wij het niet en wilde het ook niet weten. Maar nu dus wel. En vind het allebei wel wat hebben.
     
  14. Caatjeh

    Caatjeh Actief lid

    25 nov 2006
    267
    0
    0
    Hoi,
    Mijn vriend en ik waren zo overtuigd dat het een jongen zou worden, dat ik het op een gegeven moment graag wilde weten. Ik zou me toch wel wat rot voelen als het uiteindelijk een meisje was terwijl ik mij de hele zwangerschap had ingesteld op een jongen. Niet dat ik een meisje niet leuk zou vinden, integendeel, maar voor mijn gevoel zou ik dan voorbij gegaan zijn aan haar wezen en bestaansrecht. Ik weet niet goed hoe ik het anders moet verwoorden. Elk kind is bij ons welkom en gewenst.

    En het blijkt dat ons voorgevoel klopte: we krijgen een knul. We zijn er erg blij mee. Iedereen mag het van mij weten, alleen de naam, die houden we voor onszelf.
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @caatje: snap wat je bedoelt hoorr
    wij hadden ons ook helemaal ingesteld op een ***
    net als de rest van de wereld

    maareh.. volgens de 20w-echo was het dat toch overduidelijk niet :)
    en eh.. afgelopen maanag nog een echo.. toen was dat het nog steeds niet *grin*

    dus tja.. nu weten we het alvast.. ook erg leuk hoor
    niets weten is leuk
    maar het wel weten is ook superleuk uiteindelijk :)
    ondanks dat het niet geheel is wat we verwachtten zijn we er niet minder blij mee

    en inderdaad... als iemand vraagt wat het gaat worden
    dan is het antwoord: een babietje
     
  16. Chrisje79

    Chrisje79 Fanatiek lid

    10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi!
    Ik wilde het HEEEEEEL graag weten (ben nogal nieuwsgierig van aard ;) ), maar vriendlief liever niet... Dus houden we het een verrassing! Vorige week 3/4D echo gehad en we zijn het er allemaal over eens dat het een jongenskoppie is (zie album)... Lijkt ook sprekend op papa :D Maar ja, da's nou niet echt een garantie, dus we zien het over 12 weekjes!

    Liefs Chris
     
  17. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik weet het sinds de 20 wk echo en we gaan een meisje krijgen. ik wilde het weten omdat ik gewoon niet langer kon wachten en ook het gericht shoppe leek me leuk. me omgeving weet het ook allemaal zelfs de naam is bekend bij iedereen. ik vind mijn meisje opzich al een grote verrasing dus ja een verrasing tussendoor is ook geweldig.
     
  18. mariekebalm

    mariekebalm Fanatiek lid

    31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hee die heb ik ook, alleen dan in vrouwelijke versie! ;) :) :)
     
  19. bonnievdakker

    bonnievdakker Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    wij weten dat het een jongen wordt en vertellen het ook gewoon aan iedereen. Ik vind niet dat de verrasing eraf is, wij hebben de verrassing alleen met 20 gehad en niet met 40 weken :D Het blijft met de geboorte toch wel een speciaal moment, je ziet je kindje dan voor het eerst!
     
  20. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Wij weten het niet en vinden het erg spannend...
    We vonden het leuk om nog in 2-voud te kunnen denken.
    En naar ons idee, hoort het geslacht bij de geboorte.
    Nog 7 weekjes geduld hebben, we hebben het al 33 weken volgehouden.
    Die laatste paar weken komen we ook nog wel door! ;)
     

Deel Deze Pagina