Een collega wist het, kan met haar over vrijwel alles praten en het is gewoon lekker om je verhaal af en toe even kwijt te kunnen. Mijn moeder wist wel dat we ooit een kind wilden, maar niet dat we bezig waren (als mijn moeder iets weet, dan kan ze het vaak niet voor zich houden) Verder wist niemand dat we er mee bezig waren of dat we al een kinderwens hadden.
Bij ons weet alleen 1 vriendin het moest het even kwijt aan iemand natuurlijk haha! Maar goed niet aan de familie/ ouders, lijkt me geweldig om te vertellen als je al zwanger ben!
Hier weet een goede vriend van mij het en een vriend van mijn vriend omdat mijn vriend zich verpraat had. En een vriendin van mij hier ook op het forum weet het.
Iedereen uit mijn omgeving weet het. Ook op het werk ivm ziekenhuis bezoeken die ik moet maken voor de iui. Dus geen geheimen bij mij.
Hoi Dames, Bij mij weten een paar goeie vriendinnen het. Verder houden we het lekker voor ons zelf. Als het echt niet lukt kunnen we het altijd nog met onze ouders bespreken. Eerst samen ongeremd klussen! En als we vinden dat het te lang duurt gaan we natuurlijk gepland klussen. Daarna pas de fam. inlichten. Liefs, Sensa
We zijn net begonnen. We hebben het bewust aan niemand verteld. Hebben geen zin in vragen en blikken van 'nou, is het al raak?'. Op die manier willen we er (nog) niet mee bezig zijn. We hopen het echt ons geheimpje te kunnen houden. Ook als het allemaal mag lukken, zullen we het pas na de 'kritieke weken' gaan vertellen. Maar dat zijn allemaal voornemens, dat zal ook wel moeilijk zijn. Soms lijkt het wel of de omgeving wat vermoedens heeft, want we krijgen wel eens een opmerking. Maar we ontkennen tot nu toe altijd!
Wij hebben het niemand officieel verteld, maar waarschijnlijk heeft onze familie wel vermoedens dat we bezig zijn. We hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we in NZ een gezinnetje wilden stichten
bij ons haast de hele schoonfamilie (behalve me schoonvader en en schoonstiefmoeder, en de tantes en ooms van me ventje en zijn halfbroer) dus wel zijn moeder en stiefvader... en zijn zussen en halfzus... en dan onze vrienden weten het ook (uit Delft en omgeving) uit Brabant weten alleen mijn 2 beste vriendinnen en de man van 1 vriendin het, en verder niemand.. mijn fam mag het absoluut nog niet weten...
mijn ouders, zijn ouders, 1 collega (moeder theresa figuur hihi) m'n broer en zijn vriendin, m'n zusje, m'n allerliefste oom en tante, m'n nichtje en nicht, en mn oma.. Zijn er best wel wat eigenlijk.
Bij ons weet nog altijd helemaal niemand het! En dat proberen we zo te houden tot na de 2e goede echo wanneer we zwanger zijn.
Bij ons wist alleen m'n schoonzusje en zwager het (omdat manlief zich had verpraat) en mijn beste vriendin. Nadat we het de familie verteld hadden, bleek dat m'n schoonzusje haar mond niet heeft kunnen houden en m'n schoonfamilie al op de hoogte was. Ik kan me er nog steeds boos over maken Nadeel vond ik ook dat ze er in het begin steeds naar vroegen. Uiteindelijk heeft het 8 rondes geduurd en m'n man zat in tussentijd zonder werk, dus ze gingen er vanuit dat we het misschien nog even gingen uitstellen.
bij mij weet ook niemand het, vind dat iets voor ons samen, als het zover is dan vertellen we het wel (plan is wel na de eerste echo/kritieke weken)
hier alleen onze kinderen en mijn zusje verder niemand wat zullen ze raar opkijken als ze het horen mocht het zover zijn .. de jongens gaan er heel leuk mee om die luisteren wel eens aan mijn buik of ze iets horen hahah dan zeggen ze ja ik hoor iets hij riep me naam hahah echt leuk hoe kids ermee om kunnen gaan op die leeftijd .
Bij ons weet niemand het, wij vinden het nu echt nog iets tussen ons 2. Het is af en toe wel lastig om voor me te houden, vooral als mensen ernaar vragen. Zodra het zover is dan vertellen we het ook pas na de kritieke weken.
wij hebben het wel heeeeeeeel lang voor ons zelf kunnen houden tot ik doorgestuurd werd naar de gyn.. toen had ik toch iemand nodig om erover te kunnen praten...
Mijn schoonfamilie wisten het wel. Mijn kant van de familie niet. Tot ik een mk kreeg en toen heb ik het aan mijn moeder verteld. Ze had geen idee... Ik heb het tot toen goed kunnen verbergen.
Bij mij wist niemand het, omdat ik het zelf niet wist Mijn vriendinnetje had ik als een van de eersten ingelicht omdat wij met elkaar sporten en er meer op haar schouders terecht zou komen. Zij zei: Maar je had me helemaal niet verteld dat jullie daar mee bezig waren? Wij moesten toen lachend toegeven dat we ook pas aan het einde van het jaar zouden gaan proberen. En nu is die kleine er gewoon al in oktober. Ik wist ook eigenlijk niet dat je dat soort dingen hardop zegt, ik hoor maar weinig vriendinnen daarover. Ja, van twee wist ik het toevallig maar dat kwam door andere redenen.
nee. bij mij wist alleen mijn schoonzus het omdat we toevallig in dezelfde maand waren gestopt met de anticonceptie. toen we op een gegeven moment het vooruitzicht hadden dat we de laatste ronde op eigen houtje in waren gegaan ... toen heb ik het wel tegen mijn schoonmoeder verteld. omdat we dan meer ziekehuisbezoeken moesten gaan doen en dat mijn man dus ook vaker dan thuis zou zijn vanwege alles, had ik zoiets van om rare vragen en gezichten te voorkomen ... vertel ik het. maar eigenlijk hoefde het al niet meer ... want ik was toen wel zwanger geworden en die kunstmatige roedel was niet nodig bij ons. maar voor de res wist niemand het. kus Wendy
Bij ons weten 2 vriendinnen (in NL) het en een paar vrienden in het buitenland (US, Dld, Polen). En verder weet mijn schoonmama dat we bezig zijn. Vond het in eerste instantie vrij vervelend dat m'n vriend het tegen z'n mams had gezegd, maar ben nu toch wel blij dat ik er over kan praten met meerdere mensen. Ze vragen niet continue of het al een keertje raak is, ze wachten tot ik er over begin. Da's wel fijn.