Hallo allemaal. Ik heb even een vraagje en hoop dat iemand me duidelijkheid kan geven!? Ik heb in juli 2010 een curettage gehad en ben toen op controle geweest bij de gyn, maar die heeft verder geen echo gemaakt. Ze vroeg alleen of ik buikpijn had en of ik alweer ongesteld was. Geen buikpijn en wel ongesteld geweest, dus ik kon weer gaan. Maar de vorige keer was ik binnen 4 maanden zwanger en ik weet wel dat dat niets zegt over een volgende zwangerschap, maar natuurlijk had ik gehoopt dat ik nu weer zo snel geluk zou hebben! Maar mijn vraag is, weet iemand of je niet ongesteld wordt als je een verkleving hebt of maakt dat niet uit, kun je ook verklevingen hebben en toch ongesteld worden? Ik begin me namelijk wel af te vragen of ik toch geen verkleving over heb gehouden aan de curettage?! Misschien moet ik toch nog 's bellen voor informatie of vragen om een echo gewoon voor mn eigen zekerheid. Ik hoor graag of iemand er iets over weet of er ervaring mee heeft! Groetjes Pasjuh.
ik ben wel ongesteld en heb toch een verkleving. Maar adt schijnt niet vaak te gebeuren. Ik kan je verder nog niet echt helpen want 31 maart heb ik pas mijn afspraak staan over hoe of wat. Waarom denk je dat je een verkleving hebt?
Hey Nanette. Dank je voor je reactie! Ik heb eigenlijk geen reden om aan te nemen dat ik een verkleving heb hoor, maar omdat ze verder geen echo heeft gemaakt en ik natuurlijk hoopte dat ik al zwanger zou zijn geweest inmiddels... Maar ik wil een verkleving eigenlijk uitsluiten! Heb wel gehoord dat er kans op verklevingen zijn na een curettage, dus daarom denk ik eraan. Niet omdat ik klachten heb eigenlijk. Maar jij hebt dus wel een verkleving? Overgehouden van een curettage? En hoe ben je er achter gekomen? Als ik zo vrij mag zijn...?! Hopelijk ben je er snel vanaf geholpen! Groetjes Pasjuh.
na de bevalling van mijn dochter bleef de placenta zitten. Dus die moest manueel verwijderd worden. Na de operatie zei de chirurg dat het een heidens karwei was geweest om hem los te peuteren. Toen ik miskraam op miskraam kreeg herinnerde ik mij dit gesprek weer en wilde ik gewoon zekerheid over hoe het er uit zag.. Uiteindelijk is de verkleving gezien met een hysteroscopie (=kijkoperatie)
Jeetje... Das niet niks zeg... Ik was al kapot na 1 MK! wat moeten jullie een rottijd hebben (gehad) Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen en dat je dan snel weer goed nieuws krijgt! Sterkte! Groetjes Pasjuh.
Ik heb begin 2008 na een curretage het syndroom van Asherman opgelopen maar werd niet ongesteld. Aantal operaties later genezen verklaard eind 2009. Ik werd helemaal niet meer ongesteld maar het kan wel zo zijn dat je licht ongi wordt ondanks verklevingen. Helaas zie je die niet op een echo dus echt uitsluitsel zal dat niet geven.