Weet je wanneer het echte weeën zijn

Discussie in 'De bevalling' gestart door Inkie27, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Ik had continu harde buiken en ineens menstruatie krampen, die met hoogte punten kwamen
    Toen twijfelde ik nog wel of het nou weeën waren of niet omdat er vaak gezegd wordt dat je die gelijk herkent
    Maar een uur later had ik echt flinke weeën en geloof , dan valt er niks meer te twijfelen , toen zat ik op 1 cm
    ( en 2 uur later op 6 cm dan wil je de weeën gauw vergeten :D dan lijkt het of je lichaam in elkaar wordt gedrukt Auwww )

Laat het over je heen komen, ineens zul je in je bevalling zitten , ook al wacht je er zo op , ineens is het er toch , wens je iig succes en probeer ergens te " genieten "

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Mensen die zeggen "als je weeen heb dan weet je het gelijk" hebben mijn weeen niet gehad hahaha

Ik bleek dus de hele dag al weeen te hebben maar herkende het als harde buiken zonder echt pijn.
    Het is dat ik ging twijfelen en dat ik heb gebeld maar anders was ik gewoon gaan proberen te slapen en dan was mijn man er dus niet bij geweest.

Ga timen dat is alles wat ik zeggen kan.
    Als je weeen regelmatig komen en goed aanhouden dan kun je bellen voor overleg en controle

3. nadia1981dunja

nadia1981dunja Niet meer actief

Precies, ga timen. Weet niet of je bij de mensen hoort die een smartphone bezitten maar je kunt zo'n handige app downloaden.

Ik heb hem ook gebruikt en toen ze bij mij ruim een uur om de 5 minuten kwamen heb ik mijn wakker gemaakt en de vk gebeld.

Succes!!

4. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Tegen mij zeiden ze inderdaad ook echte weeën herken je wel,nou ik niet haha .Bleek met 30 weken al weeën te hebben gehad het voelde toen aan als harde buiken en inderdaad flinke druk en in het ziekenhuis beweerde ze dus van niet omdat ze het niet konden zien op de ctg! Heb ze toen echt weg moeten zuchten Bij de bevalling wist ik direct wat weeën waren,en zelfs toen ik ze aan het weg zuchten was kreeg ik nog de vraag wat ik aan het doen ben omdat ze dus geen weeën zagen op de ctg!:x Nee als je beenweeën hebt zie je het ook niet grrr:p

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ooooww beenweeen hels!!
    Heb ze alleen maar gehad en kon echt niey ontspannen.. Het enige wat nog enigzins hielp was mn benen aanspannen..

Maar hier is eerst mn water gebroken dus wist zeker dt t weeen waren(anders waren ze ook niet te missen geweest hoor ;))

6. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ja, op zich wist ik het wel meteen..
    Ik werd wakker met krampen, ff naar de wc, ging weer liggen en dacht toen: hey!

Ik meteen bed uit gegaan, beneden gaan zitten.. Kon al niets aan drinken weg krijgen, dus toen maar in bad om te checken of krampen aan hielden. Ja hoor.. Verloskundige gebeld, zou er 3 uur later zijn. En tot die tijd toch steeds twijfelen, bang haar voor niets te laten komen. Eerste weeen zijn gewoon nog niet heel sterk, kan wel.. Als ik bijv een paar uur later wakker geworden was, en hierin dus verder zou zijn geweest.

Ik had het trouwens voornamelijk meteen in de rug, binnen een uur na wakker worden, werd dit toch al heel erg pijnlijk! Nu ik dit schrijf wil ik het zo graag weer meemaken, ik vond het echt heel mooi en bijzonder allemaal!

7. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Effe vraagje; voor degene bij wie het begon met breken vliezen, ben je dan ook altijd de slijmprop kwijt of hoeft dat niet??

Vraag het me af want soms lijkt het door de druk of ieder moment m'n vliezen kunnen breken maar heb nog geen slijmprop gezien..

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Volens mij hoeft dat niet hoor..

Ik had et wel met 32 weken al stukken verloren en rond 37 weken weer
    En met 37+5 bevalleb

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier beide bevalling begonnen met gebroken vliezen. Slijmprop vorige keer tijdens bevalling verloren, zo rond 5/6 cm ofzo. Dit keer wel de laatste 2 weken wat slijm/afscheiding maar niet duidelijk een slijmprop.
    Vliezen breken voelde ik hier niet aankomen ofzo, het rommelde al wel even met voorweeen maar vervolgens gewoon scheuten vruchtwater wat aanvoeld als in je broek plassen zonder te hoeven plassen ;)

10. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    De start van mijn bevalling voelde hetzelfde als de valse starten die ik dezelfde zwangerschap eerder heb gehad. Ik ben iedere keer naar het zkh gegaan, maar er bleek niets aan de hand. Toen het voor t echt was, merkte ik ook geen verschil en twijfelde of ik wel weer moest gaan, toch gedaan. In het zkh bleek ik al 5cm onderweg. Na die 5cm, eenmaal in het zkh dus, was er een enorm verschil. Dat was geen grapje meer.
    Ik had onder andere zijpijn weeen. Alsof je hardloopt met steken in je zij en dan toch doorrennen. Ik weet nog dat ik het onlogisch vond voelen, had meer een soort menstruatiepijn in t enorm verwacht. Bij mij dus niet. De naweeen leken daar weer wel op.

Ik wilde het ook zo graag weten, net als jij, bleef op dit forum rondstruinen voor helderheid. Uiteindelijk loopt t zoals t loopt, zonder glazen bol.

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Bij de eerste wist ik het meteen. Verschrikkelijke rugweeen, met een goede opbouw en lengte.
    Bij de tweede belde ik de vk voor morele support omdat ik gek werd van de "voorweeen", ze kwam langs en toen had ik blijkbaar al persweeen. 15 minuten later een baby naast me. Kort, niet pijnlijk en vooral niet zo heftig als bij de eerste. Ook de VK kon dit beamen, ze duurde max.45 sec.

12. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik had gelijk pijnlijke weeen. Werd 'snachts wakker om te plassen, ging weer in bed liggen en toen 'ineens' een wee. De eerst uren zat er wel ruim acht minuten tussen. En, muts die ik was, dacht ik dat het ondanks de pijn wel oefenweeen zouden zijn. Want ik had in alle boekjes gelezen dat je bevalling begint met wat gerommel en menstruatieachtige krampjes.

Een kleine vier uur later kwam de vk langs en had ik al acht cm ontsluiting. De weeen volgden elkaar toen sneller op, maar ik vond ze nog steeds even pijnlijk als die eerst wee.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ze zeggen van wel. Ik vond het wel meevallen. Ik dacht eerst nou er begint wat gerommel... nog geen echte weeen... en de ctg zei ook geen weeen... bleek die ctg verkeerd te zitten en had ik al 4 cm...
    Daarentegen toen de echt hevige weeen begonnen wist ik het wel. Maar dat zie je ook gewoon. Je hele buik golft op en neer.

14. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Ik heb nu de pech, heb een ks gehad en ben vannacht naar ziekenhuis gegaan met gebroken vliezen en weeën om de 6 min. Maar ze nemen af en inleiden is een risico voor de wond! Dus what to do. Zo'n domper!!

15. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    bij mij was het hele zware ongesteldheidpijn en regelmaat

16. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Nou, voor zware ongesteldheidspijn zou ik zo tekenen ;) Blijkbaar is het voor iedereen anders en ervaart iedereen de pijn ook anders... Ik vond het een miljoen keer heftiger dan ongesteldheidspijn ;)

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het gezegde als je een wee krijgt herken je het meteen zeker als er regelmaat in zit gaat echt niet altijd op, in elk geval niet bij mijn 3e bevalling :D Je zou dan toch echt wel denken dat je een echte wee herkent toch? Niet dus....

Mijn vliezen waren 's middags gebroken en ik had wel een beetje lichte weeen, maar ze hielden niet lang aan, hooguit 20 a 30 seconden en er zat totaal geen regelmaat in. Ik heb zelfs om half 10 's avonds nog gedweild etc. Om half 11 heb ik op aanraden van de dames hier toch maar even gebeld naar het zh, en ik moest toch maar even komen, ik vond het zelf nog wel een beetje flauwekul :D, Om 23.45 had ik nog maar 4 cm ontsluiting en om 00.31 is mijn zoontje geboren !! En geen weeen van 1 minuut gehad, laat staan enige regelmaat :p Ik zeg er maar bij dat het natuurlijk wel een uitzondering is, voordat iedereen denkt bij elke wee dat de baby er per direct uit floept :p

18. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Gelukkig een natuurlijke bevalling gehad, fantastisch!
    Van donderdag op vrijdagnacht al in het ziekenhuis ivm gebroken vliezen en weeënactiviteit. Uiteindelijk weeën afgezwakt! Dat ging die dag wat op en af... Afspraak met gyn werd gemaakt om zaterdagochtend om 7 uur richting verloskamers te gaan en om 8 uur te starten met weeënopwekkers! Vrijdagavond om 22.30 kwamen de weeën terug en dit keer toch wel heftiger. Omdat ik al meer dan 24 uur af en aan wat activiteit had en nog erger, wakker was (!!!!!) heeft de verloskundige een ruggenprik geadviseerd want dit zou m'n eerste vaginale bevalling worden en dat duurt vaak wat langer dus energie heb je nodig.. Van 0.00 tot 4.30 naar volledige ontsluiting gegaan, om 4.45 begonnen met persen, om 5.24 is ons schatje geboren! Prachtige ervaring, zó anders dan een geplande ks!

19. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd

Deel Deze Pagina