even een vraagje over wanneer verstandig te vertellen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pink150, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Hey meiden,
    Zoals jullie kunnen zien ben ik vandaag 8w3d zwanger en gaat alles tot nu toe precies volgens "'t boekje" :d....dat betekent met 6w2d hebben we een inwendige echo gehad bij gyn. en klopte het hartje al,..gister hadden we weer een afspraak en dus een inwendige echo gehad met 8w2d en alles zag er prima uit, goed gegroeid de maten klopte allemaal, en we hebben zelfs naar het hartje mogen luisteren,..wat al als een treintje tekeer ging :D..nu ga ik zo bellen voor een afspraak bij de verloskundige en probeer een afspraak te krijgen voor ong. 10 weken (19 jan) de dag hierna gaan wij met de gehele familie uiteten, lijkt me dus een mooi idee om het dan aan idereen te vertellen, weten ze het allemaal op dezelfde dag!...
    Maar nu het volgende ze zeggen dat het verstandig is om te w8en tot de 12 weken, zouden jullie het vertellen als jullie mij waren en de 10 weken echo was ook goed? of toch nog even die 2 weken afwa8en...
    ik hoop jullie mening te horen, ben erg benieuwd!
    Liefs pink,..

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb het mijn ouders en schoonouders en beste vrienden gelijk verteld toen ik zag dat ik zwanger was. Ik had zo als het mis gaat dan kan ik dat ook delen met hen. Het is persoonlijk. de een wil wachten tot 3 maand de ander zegt het gelijk Maar net wat oed voelt voor jou en je vriend/man.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

o ja gefeliciteerd met je zwangerschap mooi dat het zo goed gaat :D

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja wat is wijsheid, er is geen wijsheid met zoiets je moet je hart volgen, ik kan zoiets niet van mensen houden waarvan ik houd... delen doe je in goede EN slechte tijden dus als het fout gaat wil je ook een beetje steun hebben, als je 2 goede echo's hebt gehad is de kans op een miskraam wel extreem klein hoor..

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik zou het vertellen :) zeker na 2 goede echo's!

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

mn ouders schoonouders broer en zus kregen het meteen te horen..de rest hebben we laten wachten tot 12 weken.

maar die beslissing is heel persoonlijk hoor, de 1 vindt het best om het gelijk te vertellen de ander wacht ermee...mijn zus bijv. had het alleen aan ons verteld en de rest kwam het pas te weten toen dr buikie begon te groeien met ongeveer 5 maanden...

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Wij hebben het aan onze familie met 9 weken verteld, ook omdat er een ideaal moment was (sleuteloverdracht van ons huis). Dus dan is iedereen er toch, net als bij jullie, en dat is dan juist leuk om te vertellen, vind ik.

Maar wij hebben er wel bij gezegd dat ze het nog even stil moesten houden tot 12 weken en totdat wij zouden zeggen dat het verteld mocht worden.

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Het is inderdaad een kwestie van gevoel, denk ik.
    Wij hebben het direct aan onze familie en dichtsbijstaande vrienden verteld. We hebben nu een eerste echo gehad en alles zag er goed uit.
    Bovendien voelt het ook allemaal heel goed, dus van ons vmag de hele wereld het weten!

Ik hoorde trouwens dat Nederland 1 van de weinige landen in de wereld is waar deze 12 weken grens gehanteerd wordt! In andere landen wordt het vaak direct verteld, of tenminste eerder dan 12 weken.

Gr Lisszy

9. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    De ouders, goede vrienden en een aantal mensen op mn werk wisten het meteen. Met 7w3dagen een goede echo en toen mocht iedereen het ook tegen iedereen vertellen.
    De echoscopiste zei met die echo al dat er met zo'n goede hartslag nog maar weinig kans is dat het misgaat.
    Dit ontzettende blije nieuws is ook maar moeilijk voor je te houden.

10. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Wat ik nu terug lees en vergeet het erbij te vertellen is dat onze ouders en broer/zus het wel al gelijk wisten,..voor de rest van de wereld zal het even wennen zijn,...omdat wij het type zijn die constant zeggen... "kinderen?...nee wij oefenen nog even hihi ".... maar ondertussen waren we al bijna 2 jaar bezig :( ..... maar ik merk dat ik idd mijn gevoel moet achterna gaan,...tja en dat gevoel wisseld de ene met de andere dag :rolleyes: ....wel alvast bedankt meiden!

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

in onze omgeving weten de meeste mensen het al, en wij hebben nog helemaal geen echo gehad. maar stel dat het mis is of gaat dan zouden we dat nooit alleen willen verwerken.

jij hebt al 2 echo's gehad die beiden goed waren dus waarom zou je het niet vertellen?

12. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Bij mij is het al eens mis gegaan terwijl veel mensen het niet wisten. Ik heb spijt gehad dat ik niets van tevoren heb verteld. Mensen beginnen net toevallig op die moment over kinderen, miskramen enz..

13. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    2 echo's goed? vertellen
    als het hartje klopt en de groei goed is dan is de kans heeeeeel klein dat het mis gaat.

ik heb een miskraam gehad en wilde het nu eerder vertellen omdat het me toch dwars zat.
    maar op de dag van vertellen verloor ik weer bloed heb het toch stil gehouden en ben nu aan het afwachten op de echo...

maar ik denk dat ik het toch weer ga vertellen voel me zo alleen met mijn probleem

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We hebben het mijn ouders, schoonouders, zusje, schoonzusje & mannen, en een goede vriend rond de 6-7 weken verteld. Dat was rond sinterklaas, en ik kon me echt niet meer stilhouden.

Ik was van plan om het na de 12 weken echo aan de rest te vertellen. Maar mijn oma van moederkant kwam met kerst heel ziek in het ziekenhuis. We hebben het haar toen verteld, dat was dus met 10 weken. Een aantal ooms&tantes hebben het toen ook gehoord. Maar die hebben het netjes stil gehouden. Pas vanaf midden januari na die 12 weken echo hebben we het iedereen verteld die het wilde weten :)

En gelukkig is oma er nog steeds om van mijn kleine mormel te genieten

15. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hey Pink! Jij bent op de dag precies even lang zwanger als ik!

Bij ons weet iedereen het eigenlijk al. Ook vrienden, familie, het is gewoon open. Ik heb ook een echo gehad en dat was allemaal goed. Helaas was dat toen nog de 5e week en was er nog niets te zien, dus ik ben wel gespannen voor volgende week, dan krijgen we de 2e keer een echo.

Ik ben van mezelf vrij open en wij wonen niet in Nederland, dus toen we met de kerst in Nederland waren, hebben we het meteen verteld.

Doen wat je zelf goed lijkt, zou ik zeggen!

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij hebben het rond 7 weken aan iedereen verteld. We waren zo door het dolle heen, als het mis zou gaan zouden we ook heel verdrietig zijn en dan vertel je óók wat er aan de hand is.... Maar dat is heel persoonlijk, als jij je er goed bij voelt om het te vertellen moet je het zeker doen, wanneer je gevoel je zegt dat het beter is om nog even te zwijgen (dat moet je ook kunnen natuurlijk :D ) dan is dat ook goed.
    Maar 10 weken is wel een redelijk veilige grens, zeker na 2 goede echo's!

Deel Deze Pagina