Zijn er hier mensen met ervaring bij Securitas (alarmsystemen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Siren84, 24 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Zijn die hier?

Ze stonden afgelopen week bij ons aan de deur met een aantrekkelijk voorstel. En we hebben het gelijk gedaan, maar achteraf dacht ik... best stom. Hadden beter eerst wat kunnen orienteren.

Een tijd geleden had ik een topic geopend over inbraken bij ons. Een alarmsysteem is dus geen overbodige luxe. Manlief is militair en ik ben vaker alleen thuis dan met hem samen. Alleen de weekenden is hij er. (op dit moment) Later komen er vast wel weer uitzendingen op ons pad. Dus dit is wel een veilig idee.

2. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ik moet dan gelijk denken aan dat programma (een dubbeltje op z'n kant, volgens mij) waarin mensen ook zo'n systeem hadden, met een flatscreen televisie en nieuwe computer... maar wel huilend voor de camera omdat ze naar de voedselbank moeten.

Dit wil dus niet (ik herhaal: niet) zeggen dat dit bij jullie net zo is hoor ;) Maar dat is de associatie die ik ermee heb. Persoonlijk vind ik het totaal overbodig en ik had het dus ook niet genomen. Hoe aantrekkelijk het voorstel dan ook was geweest.

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hoihoi
    ik kan me goed voorstellen dat je alarmsysteem wil. Mijn man was internationaal chauffeur, ik had een afgerichte duitse herder en een chowchow in huis. Dus bij mij kwamen ze niet zomaar binnen.
    Maar ze gingen vrij snel dood achter elkaar en ben echt bang geweest, vooral nadat ze bij ons hadden ingebroken.

Maar goed, volgens mij heb je 14 dagen bedenktijd bij een koop aan de deur. Ik zou een aangetekende brief sturen.

En dan alsnog orienteren, mijn broertje heeft ook alarmsysteem. Hij is er erg tevreden over, zal hem vragen welke. Maar hij heeft zijn huis nieuw gebouwd en vanuit de bouw alle stroom enz geregeld. (zit aanleg bv erbij)
    Bij hem is het zo dat als er beweging is, dat het ook wordt opgenomen. (bewijs).
    of misschien is rolluiken een optie?
    gr brenda

4. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    2jaar geleden hebben ze bij ons een poging gedaan tot inbreken maar is toen gelukkig niet gelukt! Sindsdien ben ik echt bang als ik alleen ben.. en dat is nogal vaak. ;) Elke x als ik iets hoor zit ik rechtop in mijn bed en kijk naar buiten. Heeft geen nut natuurlijk.

Het is een simpel systeem wat we hebben besteld, 3 magneetsensoren. 1glasbreekmelder,.. rookmelder zit er ook bij.

5. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Wij hadden m...ze reageerden wel snel en alert hoor!

Je hebt trouwens 7dgn bedenktijd bij aankopen aan de deur toch?

6. Locusta

Locusta Niet meer actief

Volgens mij ook ja. Moet je even googlen op colportage. Of kijken op consuwijzer. Als je er nu al spijt van hebt, zou ik toch eens even kijken of je het niet beter kunt annuleren. Lijkt me zonde geld anders...

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ze hebben een tijdje terug ook bij ons gestaan. Ik heb met oen wel eerst georienteerd en heb er toch vanaf gezien. Niet omdat het geen doede deal was trouwens, maar omdat wij een alarmsysteem uiteindelijk toch niet nodig vonden. Maar de dingen die ik over securitas las, waren wel redelijk positief hoor! En je de set die je krijgt lijkt mij redelijk compleet. Ik viel alleen een beetje over het bedrag dat je per maand moet betalen en dat er dan alsnog eerst iemand moet kijken of er echt ingebroken wordt. Dan kan ik net zo goed (een veel goedkoper!) systeem bij een bouwmarkt halen.

8. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Tupp, stel er is alarm, dan word er door de meldkamer eerst naar contactpersoon gebeld, neemt die niet op, naar de tweede en als die niet reageert gaan ze een kijkje nemen...

Wij hadden ook een noodknop...maar werd daar alleen maar banger van hahahahaha

Wat ons alleen beetje tegenviel was dat als je stopt met de meldkamer en dat ze een kijkje komen nemen, dus met je abonnement. je hele systeem word gedeactiviteerd, niks doet t dus niet meer, maar dan heb je wel een aardig bedrag betaald voor de spullen, die dan van jou zijn, je kan er alleen niets mee!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij het pakket wat ze op dit moment aanbieden als ze langs de deuren gaan, krijg je die spullen gratis. Althans: een basispakket. Je met wel betalen voor eventuele extra spullen.
    Maar het is inderdaad zonde als je er niks meer mee kan, als je er gewoon voor betaalt hebt.

10. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ja dat is zeker zonde. Maar ik vond vooral het maandbedrag best een kostenpost. Zeker als je naar de kansberekening gaat kijken.
    Het slimme en gehaaide verkopers die erg goed op je veiligheidsgevoel inspelen.

En inderdaad....je hebt zeven dagen bedenktijd. Je kan het dus nu nog cancelen.

11. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Of je het nodig hebt of niet is aan jezelf, maar Securitas is verder een net, goed bedrijf. Ik heb er via mijn werk mee te maken en de samenwerking verloopt altijd prima.

12. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ze zijn bij ons ook geweest... wij hebben nee gezegt omdat het per maand alsnog een hoop geld is wat je betaald!

13. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    wat niet helemaal duidelijk is in dit topic is wat de kostprijs is en wat je er voor krijgt
    daar ben ik (als ex-beveiliger) wel nieuwsgierig naar

dan is het ook nog: voel je je onveilig? zijn er veel inbraken in de buurt? is het een slechte buurt? heb je veel waardevolle spullen?
    eigenlijk dus een heel totaal plaatje om af te wegen

wil je daar best even mee helpen, ik heb dan weliswaar nooit geen alarmsystemen aan particulieren verkocht maar wel aan bedrijven pakketten verkocht, dus een kleine inzage heb ik wel

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben een alarmsysteem van securitas zowel thuis als zakelijk.

De maandelijkse kosten zijn maar een paar euro maar de aanschaf was behoorlijk. Service en ondersteuning van Securitas is altijd goed, nog nooit problemen mee gehad.

15. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Paar euro? Wij betaalden 29eur in de maand?? Kreeg je wel die standaard dingen bij, maaaaar de uitbouw, zoals de noodknoppen enzo, was 170eur...

16. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Securitas is geen slecht bedrijf, maar als ik een alarmsysteem wil, dan laat ik het wel door mijn zwager doen;) Die werkt bij een ander beveiligingsbedrijf.

17. Within

Within Niet meer actief

Mijn moeder heeft die systemen verkocht voor securitas :p Hebben het zelf dus ook gehad, 1 keer is het afgegaan en stonden ze ook binnen no time voor de deur. Ben een beetje bevooroordeeld, maar heb er ook van anderen nooit slechte verhalen over gehoord. Het is een persoonlijk iets; voel jij je veiliger met zo'n systeem of niet.

Deel Deze Pagina