ik keek vandaag op internetbankieren en ik zie opeens dat er geld gestort is van de belastingdienst terwijl wij niks hebben aangevraagd. KGB stonderop ik neem aan dat dat kindgebondenbudget is? maar ik wil niks van hun , krijg je alleen maar ellende van , storten ze het vandaag , vragen ze het morgen terug bij wijze van. Hoe kan ik dit stopzetten, ik wil eigenlijks niks te maken hebben met de belastingdienst
als jij gewoon de grote veranderingen in de inkomsten doorgeeft, hoef je niets terug te betalen hoor.
Wij kregen het ook een tijdje, en konden ruim 1100 euro terug betalen. Ook eigen fout natuurlijk omdat ik het niet uit had uitgezocht
hm ok ,maar wij hadden zelf niks aangevraagd hoe hebben hun de toeslag berekend dan zonder inkomensgegevens van ons
hun krijgen die gegevens van de SVB dacht ik? Gewoon tijdig je inkomen wijzigen, dan is er niets aan de hand
Ja of je krijgt ineens ontslag aan het eind van het jaar ( nov) en een gouden handdruk mee. Ineens verdien je 5000 euro meer per jaar en je kunt nog steeds 1200 euro terugbetalen.
Ja, hier dezelfde situatie en dat al voor de 2e keer. Wij hebben geen recht op kindgebonden budget en krijgen het nu zomaar op onze rekening gestort. 2 jaar geleden hetzelfde verhaal, tot 4 keer toe opgezegd, maar ze bleven het storten. toen maar apart gezet en ja hoor, na dat jaar konden we het weer terugbetalen. Zo irritant.
Was het maar zo'n feest, zodra je inkomsten veranderen veranderd het recht op dit soort toeslagen ook.. Krijg je dus teveel dan moet je dat gewoon terug betalen.
ja ik denk ook niet dat we er recht op hebben, heb het nu ook al apart gezet voor als we het terug moeten betalen, ik ga morgen denk ik toch maar even bellen
Ja okee je moet er wel recht op hebben en goed in de gate houden of er geen verandereringen kwa inkomen zijn. Maar (zo is dat mij verteld op het balstingkantoor) als je er recht op hebt hoef je het niet terug te betalen...
Soms willen ze daar niet luisteren! ons KGB is berekend op alleen mij. niet op mijn vriend. (hebben geen samenlevingscontract of wa dan ook) maar goed, ik door gegeven dat hun een fout hebben gemaakt, tot 3x toe! hun blijven volhouden dat het klopt. heb het zwart op wit laten zetten dat het volgens hun wel klopt.. ook goed.
Ik heb toevallig van de week nog gebeld en dit wordt gewoon bepaald nav je kinderbijslag. Kan nooit teveel zijn wat je krijgt.
Dit is toch iets wat je zelf moet aanvragen? Want het schijnt zo te zijn dat wij hier ook recht op hadden in 2009, volgens de man die voor ons de belastingpapieren invult. Maar ja, nu waren we te laat schijnbaar. Ik snap er allemaal niks meer van.