weet jij precies je ovulatie en klopt de uitrekendatum?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door booboo22, 30 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Zit hier net even aan te denken...

ik heb een langere cyclus dan 28 dgn, namelijk 32 dagen, waardoor mijn ovulatie wat later was, als ik vanaf dan reken zou ik uitgerekend zijn op 31 oktober/ovulatie op 5 februari

Nu staat er bij de verloskundige als uitrekendatum 24 oktober, nl vanaf mn laatste menstruatie.en ook de echo's geven eerder aan.

Zijn er mensen die precies wisten wanneer de ovulatie was en de Baby toch later of eerder geboren was?want nu ga ik van 24 oktober uit terwijl het de 31ste moet zijn.dat hij precies 38 wkn na ovulatie komt..Of maakt dat echt helemaal niks uit wanneer je ovulatie was en wanneer hij geboren wordt?

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Vorige keer en nu daarvan weet ik alle twee wat de ovulatie datum is...vorige keer was ik regelmatig ongesteld en dus ging de vk uit van de eerste dag van de laatste menstruatie....maar ik heb een laat ei...dus dat de echo 2 dagen later aangaf was voor mij geen verrassing....wel is het zo dat een kindje groeit met sprongen ook in je buik dus later in de zwangerschap gaf de echo weer 2 dagen eerder aan...jah dat kan.

Nu heb ik nog geen echo gehad dus we moeten nog even afwachten.

de datum die je vk opgeeft in je zwangerschaps verklaring is de datum die belangrijk is voor je verlof...als je dus later bevalt dan de opgegeven datum heb je langer verlof.

3. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Dat snap ik wel maar de vraag is, als hij uiteindelijk geboren wordt is dat dan eigenlijk altijd 38 wkn na die dag dat je ovulatie was, of zijn er mensen waar die veel eerder/of later geboren werd?of kun je daar ook geen pijl op trekken??

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hmm..

Dat is bij ons ook een punt geweest.

Ovulatie precies in midden van 5 weken cyclus geweest...18 voor 18 na. Vanuit die dag uitgaan dan zou uitgerekende datum exact 38 weken later op 24 maart uitkomen.

Gyn zijn echo gaf 30 maart aan met 8 weken en 3 dagen.....Kleintje liep wat achter.

en Vk ging uit van begin laatste menstruatie en kwam uit op 19 maart....

Ze is geboren op....24 maart hahaha...

Groetjes,
    Miranda

5. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Ja dat bedoel ik!!!Ik ben benieuwd of meerdere dit hebben, want dan ga ik gewoon van 31 oktober uit:D:D

6. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ach, ik ben bevrucht op 13 februari. Dat weet ik precies omdat ik toen geïnsemineerd ben... uitgerekende datum was 5 november. Daar was geen discussie over mogelijk, ook de echo's gaven dezelfde dag aan. Toch ben ik pas op 13 november bevallen na een inleiding... je kan er dus echt geen staat op gaan. 90% van de kinderen worden geboren 36 tot 40 weken na de bevruchting (dus op 38 tot 42 weken zwangerschap).

Der is geen lichtje of zo dat aangeeft aan de baby dat ie nu moet komen... hij houdt de kalender ook niet in het oog ;) Het is voor de dokters trouwens nog altijd een raadsel wat een bevalling juist doet beginnen... sommige beweren dat het de baby is die zelf het signaal geeft (een hormoon of zo afscheidt) dat ie "af" is en eruit wil maar zeker weet niemand dat!

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

je baby wordt niet strikt 38 weken na de bevruchting geboren hoor, dus wat maken die paar dagen verschil dan uit?

8. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hier wist ik precies mijn ovulatie d.m.v. de persona. Deze viel toen op dag 14 van cyclus. Ik had 12 dec. mijn eerste dan van mijn laatste menstruatie gehad. op dag 25 van cyclus teste ik al positief met een digi test van cb. Uitgaande van mijn laatste ongi was ik toen nog maar net 3w5d zwanger, super pril dus.
    Op 4 feb. kreeg ik mijn eerste echo. Uit de meeting kwam toen 8w2d. Dit was 4 dagen langer dan ik zelf dacht.

Op 26 feb kregen we dan de echte termijn echo, die datum houden ze dan aan. Technisch gezien zou ik toen 10w5d zwanger zijn, maar uit de meeting kwam 11w3d???? Echt heel vaag dus omdat ik met de persona toen mijn ei duidelijk had gevonden. Dat zou dus beteken dat ik al zwanger was voordat mijn ei er uberhaupt was :D :D :D

Ik was toen uitgerekend op 12 sept. maar uiteindelijk ben ik pas op 22 sept. bevallen, dus het zegt eigenlijk allemaal niet zo heel veel!!!

Succes met de laatste loodjes!

9. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

wordt geboren als ie er klaar voor is ...sommige met 37 weken....andere met 42 weken. Daar is geen touw aan vast te knopen...een gyn en vk gaan trouwens uit dat 37w tot 42 weken na de eerste dag van je laatste menstruatie op tijd is...eerder is te vroeg en later dan 42 weken is boven gemiddeld zwanger.

10. appelthee

appelthee Niet meer actief

ik wist ook precies wanneer ik uitgerkend was.. eenmaal bij de v slingerde de verschildende datums mij om de oren. na een paar weken toch terug gezet naar de datum wat ik de hele tijd zei 1 mei .. uit eindelijk bleef spruit zitten ... tot 6 mei

11. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Niets van te zeggen. Wij weten precies wanneer ons embryootje is teruggeplaatst en hoe oud hij of zij toen was, maar zie mijn banner...

De baby komt wanneer ie er klaar voor is!

Groetjes,
    Josien

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zoon via IVF ICSI, dus ja, je weet precies hoe oud het embryo is als het wordt teruggeplaatst.
    Ruben is op de uitgerekende datum geboren.

Nu weer zwanger via ICSI dus 27 december 2009 is wel heel secuur als uitgerekende datum.

Elmo

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Euh maarre...nee...het zegt niks over wanneer het kindje wordt geboren.
    Ruben was een toevalstreffer :D

14. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Mijn ovulatiedatum weet ik ook precies van de laatste keer. Als ik dan doorreken dan zou ik een cyclus van 40 dagen hebben gehad. Nou gaat de vk uit van het gemiddelde van mn cyclussen en die houdt dus 33 dagen aan. Ze zegt dat het gokken is of je cyclus echt 40 dagen geweest zou zijn en dat ze dus van het gemiddelde uitgaan. Volgens mijn berekening zou ik dus 21 december uitgerekend zijn. Nou liep de kleine op de echo ook een paar dagen achter, maar ze hebben de datum niet bijgesteld omdat het niet meer dan een week was. Ben wel benieuwd wanneer ie dus komt;)

15. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    1 op de 20 kindjes komt op de uitgerekende datum.( of zo ongeveer, wat je er van leest) ze zeggen niet voor niets, je hebt 5 weken om te bevallen.
    Hier altijd heel mooi cyclus van 28 dagen en onze zoon werd met 42 weken ingeleid. Deze keer is het ook weer afwachten, pin me nergens meer aan vast hihi

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik weet van Isabella zeker dat de bevruchting op 30 augustus 2006 heeft plaatsgevonden. Mijn uitgerekende datum was 24 april 2007

Ik ben bevallen op 30 april 2007

Dus precies 9 maanden later,:D

Deel Deze Pagina