Stomme vraag: zonnebank

Discussie in 'De lounge' gestart door Cathelijne1986, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Binnenkort start ik met sporten op een sportschool. Een hele stap, want ik heb maat 52 en krijg binnenkort een maagverkleining. Om goed af te vallen straks moet ik 3-4x per week sporten naast de ingreep.

In ieder geval, de sportschool is erg luxe, heeft elke groepsles die je maar kunt bedenken, 1 op 1 begeleiding, een uitgebreide sauna en dus zonnebanken. Zit allemaal in de prijs inbegrepen.

Maar... Ik heb nog nooit een zonnebank gebruikt! Hoe werkt zoiets? Hoelang en hoe vaak ga je eronder? Ga je dan naakt? Moet je ook een zonnebrandcreme gebruiken? Ik heb echt geen idee! :D
    Ik heb trouwens een huid die snel bruint en in Nederland nooit verbrand.

Dus, hoe gebruik je een zonnebank?

2. Chaos

Chaos Actief lid

5 apr 2014
    269
    0
    0
    Heerlijk de zonnebank! Vandaag ook weer geweest :).
    Bij mij op de sportschool hebben ze ook zonnebanen maar die gebruik ik eigenlijk nooit (resultaat is veel minder aangezien het vaak "oude" lampen zijn).

In de zonnestudio ga ik 18 minuten, inderdaad naakt en smeer met speciale zonnebank crème, geen zonnebrand met factor gebruiken want dan ga je nooit bruin worden ;).

Ik probeer 1x in de week te gaan.

Geniet er van! Bij mij werkt het enorm ontspannend.

3. Linana

Linana Niet meer actief

Ik ga altijd gewoon naakt en gebruik een lotion speciaal voor onder de zonnebank. Niet echt een zonnebrand-crème maar zo'n crème die ervoor zorgt dat je huid niet uitdroogt en de kleur langer mooi blijft

Verder: gewoon lekker gaan liggen en relaxen :D

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Smeer wel je tepels goed in, al helemaal als ze nog nooit de zon hebben gezien!:cool:

5. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ga niet te vaak zou ik zeggen: veel mensen zijn zich er niet van bewust, maar de zonnebank kan serieus bijdragen aan het ontstaan van huidkanker.
    Met matig gebruik is er niks aan de hand (geen bijzonder risico) maar wekelijks zou ik niet snel doen.

6. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Je sportschool kan je daar ook prima in begeleiden, je bent vast niet de enige die nog nooit onder de zonnebank is geweest ;)

Hoe dan ook, mijn advies is om niet overmoedig te worden vanwege je huidtype. Ik vond het heel verleidelijk om er meteen lang onder te gaan omdat ik ook vrijwel nooit verbrand, maar het is gewoon niet goed voor je. Begin met 10 minuutjes ofzo dat is echt lang genoeg. Je moet het vervolgens opbouwen, maar hoe snel je dat precies kunt doen en wat je maximale tijd is hangt af van je huid. Ik denk dat ze bij de sportschool wel je huidtype in kunnen schatten en je aan kunnen geven hoe je het opbouwt.

Je gebruikt speciale zonnebrandcreme, die hebben ze daar ook vast wel. Uiteindelijk is het wel voordeliger om een eigen fles te kopen, maar ik zou eerst kijken of het bevalt. Ik vond het nogal saai, dat blauwe licht dat half door je ogen komt en maar wachten tot je bruin bent ;)

7. Cathelijne1986

Ik ga idd niet te vaak, ben me erg van de risico's bewust!
    Chaii, goede tip van mijn tepels.

Kun je ook een tijd instellen op die dingen of moet je dat zelf in de gaten houden?

8. Cathelijne1986

Mamske, blauw licht ja? Ik dacht gewoon geel haha! Wat een leek ben ik :D

Kan het idd ook wel vragen daar, maar toch is het wel fijn om al iets ervan te weten.

9. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Liggen, klep dicht en tukken maar!!! Als hij uit gaat, wordt je vanzelf wakker omdat het koud wordt :D

Een zonnebankcreme zorgt ervoor dat je sneller en mooier bruint en 'beschermt' je huid tegen uitdrogen.
    Zoals gezegd, loop niet te hard van stapel, je bent zo verbrand ookal verbrand je van het echte zonnetje niet snel. Je kan beter in stapjes iedere keer iets langer gaan.

Dat het niet goed voor je is, weet iedereen, maar wat een heeerlijk ontspan momentje vind ik dat zeg!!!

10. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Je moet je ogen wel dicht houden hoor, dat blauwe licht is heel slecht voor je ogen! (toch?)

11. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Klopt! Je hebt ook van die rare brilletjes als bescherming van je ogen maar die heb ik nooit op gehad.

Deel Deze Pagina