Hey Meiden, De laatste 2 weken erg last van misselijkheid gekregen, maar de laatste dagen is het zo erg geworden dat ik echt niks kan binnenhouden. Zelfs drinken komt er weer uit... Heb al geprobeerd om iedere 2 uur kleine beetje te eten en niet te zwaar te eten, maar het blijft eruit komen.. Voel me nu zo zwak! Moet morgen werken, maar zie het eigenlijk helemaal niet zitten... Wat te doen??
Hoi Chantal, Kan me wel aardig voorstellen hoe je je voelt, ook al kwam bij mij niet altijd alles eruit, voelde me wel zeer beroerd/misselijk de eerste maanden Zou het even aankijken nog, anders kan je inderdaad altijd even naar de huisarts. Echt vervelend voor je, hoop dat je er snel vanaf bent en in ieder geval wat binnenhoudt! Het schijnt de eerste periode niet echt schadelijk te zijn voor je baby als je veel moet spugen (de baby plukt toch wel weg wat nodig is vanuit jouw lichaam, wat jou wel weer zwakker maakt 8)). Ik zou toch heel licht proberen te blijven eten; droog crackertje, beschuitje met dun plakje kaas, thee, en je multi-vitamine...pfff niet leuk voor je, veel sterkte meid!!
Hoi Chantal, Pfff.... weet precies wat je bedoelt. Ook ik voel me ontzettend beroerd.. de hele dag door misselijk. Ik heb me al een week moeten ziekmelden omdat ik gewoon niets anders kan dan platliggen. Ik ben 2 weken geleden bij de gynacoloog geweest. Haar tip was gember. Je zou natuurpreparaten kunnen halen in de reformzaak waar gember in zit, dit zou helpen tegen de misselijkheid. Verder heb ik zetpillen van de huisarts gekregen,echt een wondermiddel is dit ook helaas niet. Wel sterk dat we beiden even ver zijn.. ik ben OOK op 1 maart 2010 uitgeteld. Heel veel succes meid! groetjes Kandy
Thuisblijven en huisarts bellen! Tis niet anders meid, het gaat wel weer voorbij, maar zou even aan mezelf denken als ik jou was. Veel sterkte!!
Inderdaad, ziekmelden en naar de HA gaan of even je VK bellen. Ik ben voornamelijk hondsmoe en misselijk geweest. Ik dacht toen echt, ik geloof er geen reet van dat dit overgaat rond de 12 weken, maar dat is echt zo, althans in mijn geval. Het kan blijven dat je misselijk blijft en moet spugen, maar dan is het minder hevig als hoe je het nu ervaart. Er gebeurt nu gewoon heel erg veel in je lijf, er vormt zich een kindje wat jou nu eenmaal veel energie kost wat zich uit in spugerijen. Fijn he, die hormomen, pfffff. Maar wees positief, gewoon ervan uit gaan dat het straks minder wordt en nu, vooral nu, erbij neerleggen dat het zo is (dat is makkelijk lullen denk jij natuurlijk), geef eraan toe (ik weet het --> bah). Alles wat je tot je neemt gaat eerst naar je baby toe, wees niet bang dat je em ondervoedt of iets dergelijks! maar goed, er is een middeltje tegen de misselijkheid en spugerijen voor zwangeren, misschien is dat wat voor je. Succes meid!
Nou meiden, even een update. Heb net 5 dgn in het ziekenhuis gelegen. Was sterk uitgedroogd en heb 5 dgn aan het infuus gelegen.. Dit wil ik echt niet meer!!!
Zo zie je maar! Je moet op een gegeven moment gewoon toegeven aan de signalen van je lichaam. Heb je nu medicijnen om het binnen de perken te houden? En nu gewoon zoveel mogelijk rustig aan doen. Het gaat vanzelf een keer over! Sterkte!
ah meis wat balen! Hyperemesis dus.....ik heb t ook gehad.`Onder het kopje gezondheid is een draadje over hyperemesis, daar zijn nog een paar meiden die het ook hebben mss kun je daar meekletsen. veel sterkte joh!