weet me geen raad meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Saskia01, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia01

Saskia01 Actief lid

4 jan 2009
    223
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb een zoontje van 2,5 en een dochtertje van 8 mnd. Het probleem waar ik mee zit is mijn dochter. Ze is een slechte drinker en slaapt 's nachts nog steeds niet door. Ze wordt dan nog steeds om de 4 uur wakker voor een voeding. Dat ze niet zo goed drinkt vind ik nog niet eens het ergste maar de gebroken nachten worden me nu wel langzamerhand teveel. Ik heb van alles al geprobeerd om haar door te laten slapen. Het rare is als ze 'savonds haar groente en toetje heeft gehad komt ze vaak zelf pas na 6 uur weer voor een fles. Dit is dan midden in de nacht rond half 1 het probleem alleen dan is dat ze dan ook weer om half 5 weer komt. Ze drinkt dan 120 cc of minder. Ze lust geen granenpap enz alleen rijstenbloem maar als ik dat er door heen doe maakt het geen verschil qua tijd ze drinkt dan namelijk minder. Ik maak haar vaak rond half 11wakker voor een flesje maar of ze drinkt dan ongeveer 100 cc of ze drinkt niet omdat ze het niet wil. Dan nog komt ze 's nachts. Ik weet echt niet hoe ik dit kan doorbreken. Mensen zeggen wel laat maar huilen maar ja dan is mijn zoontje ook wakker. Die gaat dan ook echt niet slapen tot het weer stil is dus hier begin ik niet aan. Heb wel ook geprobeerd om haar dan weer in slaap te wiegen maar zodra ik haar weer neer leg in haar bed is ze weer wakker.
    Bij het cb begonnen ze eigenlijk alleen maar dat ik zoveel mogelijk vast voedsel moest proberen enz maar verder eet ze goed groente en fruit brood moet ze nog erg aan wennen. Iemand nog tips. Alvast bedankt

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Iig niet s avonds laat wakker maken voor een flesje, dan komt ze niet in diepe slaap. Ik zou een gewone melkfles geven voor het slapen gaan, niet met iets er in. En sja moeilijk maar misschien toch de 10 min regel toe passen. Doe ik ook hier en ja misschien worden de anderen wakker, wij hebben een gehorig huis. Maar kan dr niet constant dr zin geven want anders zit ik om 4 uur s nachts al beneden en daar prakkezeer ik niet over. ;) Soms laat ik C gewoon huilen/mopperen hoor s nachts als ik hoor dat t niet menens is maar ik geef haar niet te drinken want anders went ze daar weer aan.

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hmmsz toch echt gaan beginnen met boterhammen introduceren(heeft hier dus echt geholpen met doorslapen he! Flink stuk fruit en smorgens een boterham(zonder korst nog hoor hier, dit krijgt hij niet weg..) en tussen de middag nu twee!! En hij slaapt (klopt af..) sinds een weekje weer door(af en aan hier vanaf de kerst, maar als hij wakker wordt slaapt hij zo weer, speentje en een aai en hij slaapt weer).

Dan zou ik daarnaast je nachtpatroon echt gaan doorbreken. Wat je ook doet, NIET uit bed halen. Kusje, knuffel, instoppen en evt. speentje of knuffeltje en weer weg, 10 minuten later opnieuw doen. Ze drinkt waarschijnlijk overdags minder omdat ze snachts nog krijgt, dit houd je echt zelf in stand. Ik hoor je over flessen dus neem iig niet aan dat je BV geeft(dan wordt het weer een ander verhaal). Je kan wel bij haar blijven zitten hoor, dat ze weet dat jij in de buurt bent. Misschien op een stoel bij haar bedje lekker met een dikke deken dat jij ook nog wat kan dommelen??

Dan misschien de oudste even twee nachtjes bij opa en oma in bed leggen en smorgens weer ophalen ofzo. In die tijd echt je meisje haar nachtflessen ontwennen en tegelijk beginnen met boterhammetjes introduceren!

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ga met kwabbernoot mee, hebben dit gehad tot 9maand!
    niet de fles,die was snel afgewent (steeds meer verdunnen totdat t water was, en water mag ze s nachts nog steeds) maar ze werd steeds maar wakker, en bleef soms ook wakker.
    totdat ik op een donderdagnacht bijna van de trap viel en moest spugen van vermoeidheid.............. we hebben haar even laten huilen, ik kon niet meer, mn man kon niet meer! t was geen honger of pijn, geen natte luier, ze wilde er alleen uit, en ik had daar steeds aan toegegeven. huilend heb ik beneden gezeten, maar t werkte! de weken daarna nog regelmatig gemopper s nachts, maar nu slaapt ze hele nachten, slaapt langer s morgens, wordt vrolijk brabbelend wakker, heel ander meisje!

de 10-minuten regel had ik al een week toegepast (volgens t boekje) t krijsen bleef... de wilson regel ook....
    dus met pijn in mn hart laten gaan! 20minuten heeft t geduurd, 2 avonden, en toen was t klaar. we zijn er zo blij mee, en zij ook, ze is uitgeruster, vrolijker, heerlijk! (maar je moet er zelf achter staan...)

Deel Deze Pagina