Hoi, Mijn man heeft drie opeenvolgende nachten voor zijn rekening genomen met flesjes afgekolfde melk, zodat ik kon slapen... Ik gaf dan de laatste bv rond 21 u en de eerstvolgende rond 9u... Vandaag heb ik het gevoel dat ik iets minder melk heb... Dus ik heb haar vaker aangelegd vandaag en ook gekolfd. Maar wat is zo de grens? Hoeveel voedingen per 24 uur moet je minstens geven zodat je productie niet stopt??? Hoe doen borstvoedende vrouwen dat wiens kind het klokje rond slaapt?
Je productie past zich aan op de vraag dus als je ipv live voeden, kolft dan zal je productie misschien wel iets terug lopen (tenslotte is kolven niet zo effectief als een baby). Ik geef al vanaf 12 weken gemiddeld maar 4-5 voedingen en nooit meer nachtvoedingen (ook geen fles). en dat gaat al 8,5 maand meer dan prima. Ik ben gestopt met kolven op mijn werk (omdat ik het stomvervelend vind en het bracht heel weinig op) maar ook dat gaat prima. Op de dagen dat ik thuis ben krijgt zoon ipv 2 voedingen, ongeveer 4 soms 5 voedingen en dat gaat prima.
Valt niets zinnigs over te zeggen. Is heel individueel. Bij de ene vrouw keldert de productie al als ze 1 voeding mist, en de andere vrouw kan na een paar dagen pauze de boel weer gewoon oppikken.