Hallo Dames, Ik ben op het moment 25 weken zwanger van mijn eerste kindje. Afgelopen week ben ik op controle geweest bij de vk. Zij vertelde dat mijn baarmoeder al wat aan de grote kant is, voor de duur van de zwangerschap. Dit zou waarschijnlijk komen omdat het kindje groot is, en er een grote kans in zit dat het ook echt een behoorlijk kindje gaat worden. Ze had het over dat als dat werkelijk zo is, ze de bevalling in gaan leiden bij ongeveer 38 weken.. Nou is mijn vraag, hebben meerdere van jullie dit meegemaakt? Vind het best een beetje een enge gedachte.. Groeten Katie
met ongeveer 16 weken had mn baarmoeder de groote van 20/21 weken en ligt nu nog steeds voor op de zwangerschapsduur zit inmiddels al 3 vingers boven mn navel De kleine loopt toch echter maar 2 dagen voor op haar groei Ik kreeg te horen van de verloskundige dat dit totaal geen kwaad kon dat het te maken heeft met hoe gevoelig je baarmoeder reageert op de hormonen
Mijn baarmoeder was ook steeds te groot vergeleken met de duur van zwangerschap. Er werd steeds maar geroepen dat t kindje heel zwaar zou worden en t vruchtwater normaal. Nou... mijn dochtertje was 3105 gr (dus niets zwaars aan) en k had veel vruchtwater. Kan inderdaad niet veel kwaad, tenzij je allemaal andere klachten erbij krijgt zoals hoge bloeddruk enzo.
nee volgens mij kan het ook geen kwaad alleen van dat inleiden kan ik je geen advies geven of gerust stellen ik heb dat nooit mee gemaakt
mijn baarmoeder ligt ook altijd hoger dan de zwangerschapsduur maar ze zeggen dat het niks uitmaakt bij ons ook geen grote kinderen.
Bij mij liep mijn bm ook altijd voor. Hier wel kinderen van flink formaat (ruim 8 pond bij 36+3 & ruim 10 pond bij 38+3) Waarschijnlijk zul je dan wel groeieecho's krijgen om te kijken of het inderdaad veel vruchtwater of toch een groot kindje is.
Hoi, met m'n 20 weken echo vertelde de gyneacoloog dat de kleine bij de 3procent grootste kinderen hoorde . Inmiddels bij de 32 weken groeiecho is de kleine precies op schema, en dus niet 'te groot' zoals gezegd. Het is natuurlijk nog even afwachten hoe groot ons mannetje is bij de geboorte, maar het zal denk ik allemaal wel meevallen .