weet nie wie de vader is , heeft iemand nog tips?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door mexico, 30 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Hoi, ik heb lang getwijfeld of ik dit zal vragen maar doe het toch.
    Ik zal heel kort en beknopt mijn verhaal vertellen, ik had een ex vriend wa ik soms nog sex mee had.
    Toen leerde ik mn vriend kenne en hield ik die eerst nog op afstand daarna heb ik het nog 1 x met mijn ex gedaan, na 11 weken kwamen we er achter da dat ik zwanger was.
    En toen bleek dat het in de maand zijn geweest dat ik ook nog met mijn ex voor het laatst had gedaan.
    Nu wil mijn ex er niets van weten en mijn vriend en ik gaan ervoor maar het is wel lastig kan niet egt genieten van de zwangerschap.
    Ook word je weinig geholpen over dna enz, we hebbe wel gekeken of dat het in de zwangerschap kon maar dit bracht risico's met zich mee en dat wil ik niet.
    Heeft misschien iemand tips wat betreft dna of waar we aan moeten denken?

    xxx
     
  2. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Laat het nu gewoon zo, als dna risico's heeft voor jullie kindje...
    Laat de dna-test doen als het kindje geboren is, dan heeft het ook geen risico's meer en weet je alsnog wie de 'vader' is.

    En meis geniet van je zwangerschap! Het is niet altijd makkelijk natuurlijk, maar het gaat er niet om wie de verwekker is maar het gaat erom wie de vader is!

    Voor mij zijn een verwekker en een vader 2 totaal verschillende dingen. Tuurlijk willen jullie het graag weten, maar die dna-test komt wel. Geniet gewoon van het wondertje in je buik, wie de verwekker is kom je nog wel achter ;).

    Sterkte en succes in ieder geval!
     
  3. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik zou ook pas na de bevalling met dna testen aan de gang gaan, als het risico's geeft voor je kindje zou ik het nu niet doen.
    Probeer toch lekker van je zwangerschap te genieten, misschien moeilijk maar dan heb je wel de fijnste periode ipv 9 maanden niet prettig.
     
  4. Karina

    Karina Fanatiek lid

    31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Waarom kan je niet van je zwangerschap genieten, is dat omdat je huidige vriend niet weet dat je het nog een keertje met je ex hebt gedaan? Want dan kan ik het me voorstellen! Maar als je vriend daarvan op de hoogte is en hij nog steeds voor het kindje wilt gaan (ondanks dat hij niet weet of het zijn kind is die je draagt) dan zie ik voor nu even het probleem niet! Misschien raar gezien, heb nooit in zo'n situatie gezeten gelukkig, maar dan zou ik gewoon nu lekker van je zwangerschap genieten en dan zien jullie na die 9 maanden wel hoe het echt zit, er zit nu gewoon teveel risico aanvast!
    Of praat ik nu heel makkelijk?!?
     
  5. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Het is moeilijk om te genieten omdat mijn vriend steeds onzekere momenten heeft.
    Hij wil er echt voor gaan maar hij is bang voor zijn gevoelens of hij t wel aan kan dat miss dit baby'tje wa ook hij na uit kijkt niet echt van is.
    Het is gewoon n lastige situatie, en we wachten zeker met de dna tot hij geboren is.
    Maar hoe werkt n dna test als die geboren is?

    xxx
     
  6. Mamary

    Mamary Actief lid

    20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    ik weet het niet zeker, maar ik had wat gehoord over het afnemen van mondslijm van de baby en ( potentiele)vader . dan wordt het dna materiaal vergeleken om te kijken in hoeverre het met elkaar overeenkomt. zoiets. maar het is behoorlijk prijzig hoor... :( bij de verloskundige zag ik een folder, en ze hadden het over 800 euro?! :confused:
     
  7. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Ja hoor, dat klopt! Het is in België zelfs nog duurder, want ik heb 'geluk' daardoor :p !

    Mijn ex (ik wil niet dat hij ooit nog in contact komt met mij) wou eerst dat laten doen als de baby geboren zou zijn, maar hij heeft me al gezegd dat hij het toch niet laat doen omdat het zo duur is! :rolleyes:

    Dus zo zie je zelf maar hoeveel hij er voor over heeft! Maar ik ben er blij mee hoor, zo moet hij niet afkomen ook en heeft hij geen rechten!

    Hij wou het tijdens de zwangerschap ook niet erkennen (ik heb hem zeker de kans gegeven!) dus mijn mening is dat hij na de geboorte ook niet moet afkomen dan!
     
  8. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    een verwekker is nog niet meteen een vader. een vader is iemand die klaar staat voor zijn kinderen en er hoe dan ook van houdt. zoals ik begrijp weet je vriend dat je in het begin nog met je ex naar bed bent geweest en dat de kans bestaat dat het niet van hem is en toch staat hij voor jou en de kleine klaar, dat noem ik nou een vader. geniet van je zwangerschap het is hoe dan ook een wondertje wat in je groeit. je kunt altijd naderhand nog een dna test doen, maar als je vriend zowiezo van het kindje blijft houden waarom wil je het dan persee weten. zie het als jullie kindje en zorg er ook voor op die manier.
     
  9. Niet meer actief

    Lieve dame,

    ik kan me voorstellen dat t je iet wat ongerust maakt,
    maar als hij de vader wilt zijn, is die stomme test toch niet nodig
    en die ken je altijd nog doen de gewone dna test.
    nadat die kleine geboren is.

    Ik zou zeggen niet doen, vragen of hij deze kleine echt als zijn kindje ziet en wil erkennen zonder dat ie de bevestiging heeft dat hij de vader is van die kleine. want dan zal hij het ook zeker als zijn kindje kunnen en willlen zien omdat hij dan net zoveel recht heeft als jij.

    die test geeft hem eerder het idee dat jij twijfels heeft of je hem als de vader wil zien als dat hij er zo over denkt, aangezien hij weet al hoe en wat en ervoor kiest om die kleine op te zien groeien is hij toch de vader.
    niet die ex, die het af laat weten, geniet van je zwangerschap samen, en zie t als zijn kind en praat met hem over de erkenning, dat zal hem alleen maar een goed gevoel geven dat je hem ook als goeie vader ziet, immers hij ziet blijkbaar in jou een goeie moeder dat is de reden dat ie ondanks alles bij je blijft hoop dat je wat aan me advies hebt
     

Deel Deze Pagina