Au...vleesboom...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mnq, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Vorige week dinsdagavond heel veel pijn gehad, onderin mijn buik, verloskundige gebeld maar het was niets om zorgen om te maken. Gelukkig was het ook met deze avond bekeken. Tot afgelopen maandagmorgen; enorme pijn, wederom onderin buik. Wel gewerkt maar maakte me ernstige zorgen gezien de vorige miskramen. Maandagnacht niet geslapen, de pijnen/krampen leker wel weeen en als klap op de vuurpijl diezelfde nacht een bloeding. Toen werd ik wat rustiger; het zou wel einde zwangerschap zijn, de pijn voelde ook als een miskraam. Weer een droom in duigen dacht ik.

's Ochtends verloskundige gebeld en deze kwam direct; ze luisterde met de doptone en hoorde toch vaag in de verte een hartje kloppen. Gezien de bloeding toch naar het ziekenhuis verwezen. WEllicht dat het door de vleesboom zou komen.
    In het ziekenhuis werd een echo gemaakt; ons Ukkie maakt het goed, is heel levendig en schopte er flink op los, godzijdank.
    De vleesboom die in de baarmoeder zit (bij baarmoederhals) moet meegroeien met de baarmoeder die nu een groeispurt maakt (denkt men) hierdoor heb ik steeds een zeurende pijn heel laag in de onderbuik (daar is prima mee te werken) Maar de krampen die ik heb door die vleesboom (myoom) zijn soms niet uit te houden.

De pijn komt met vlagen en is echt heel pijnlijk. De bloeding zou eveneens door de myoom komen. De gynaecoloog raadde een poos rust aan, ze kunnen er niets aan doen, slechts pijnstilling (paracetamol). De myoom kan niet weg worden gehaald dus ik zal het er mee moeten doen! Nu schijnen week 16 en 17 de weken van de groeispurt te zijn (zit nu in week 17) dus hoop maar dat het daarna dan over is.

Vannacht goed geslapen, wel af en toe pijn maar is te "handelen". WEderom vannacht bloeding; verloos wat bloedstolsels en als ik de krampen heb is het net of de vleesboom naar de oppervlakte komt, dit is ook erg pijnlijk. Dus weer verloskundige gebeld en moet er vanmiddag weer heen. Het is wel wat hoor! Hoop dat het met ons Ukkie allemaal goed komt, zo'n kleintje merkt het toch als ik zo'n pijn heb?

Vooralsnog zit ik even thuis en lig veel in bed, mag van Peter ook werkelijk niets doen, hij neemt het zwaar op, de lieverd.
    Werken doe ik wel, vanuit huis, af en toe mail checken en telefoontjes plegen. Wel bijzonder rot, want er stond veel op mijn planning voor deze week! Kon het er echt NIET bij gebruiken nu..maar ja, dat heb je niet voor het zeggen..

Donderdag 26-2Gisteren naar verloskundige geweest, maakten ons wederom zorgen na de tweede bloeding op rij en heel heftige krampen de avond ervoor. Maar gelukkig; het hartje klopt, ons Ukkie blijft volhouden, net als zijn/haar papa en mama
    De knobbel die ik bij mijn lies voel is inderdaad de vleesboom, erg raar idee dat je dit gewoon aan de buitenkant van je buik voelt. Eerst voelde ik deze alleen maar wanneer de kramp op kwam zetten, maar nu de hele tijd. Echt een raar idee kan ik je vertellen. Aangezien de vleesboom erg dicht bij de baarmoedermond zit, zal het waarschijnlijk een keizersnede worden, maar daar hadden we ons al op ingesteld.
    Ik moest wat meer paracetamol nemen zei ze, moest mezelf niet pijnigen door het niet te nemen. (nam liever niets)
    Nog steeds zit ik thuis, werken doe ik een beetje vanuit huis, maar merk direct dat het "fout" gaat als ik teveel doe of me opwindt. Krijg ik een harde buik en direct erna komen de krampen weer. Hopeloos. Word er echt moedeloos van. Hoop toch echt dat ik straks kan genieten van mn buikie. Dit is echt niet leuk, voel me net een invalide (sorry). Afspraken voor deze week en maandag afgezegd, hoop dat ik maandag wel kan werken overigens, maar Peter heeft vandaag wat mappen bij de zaak gehaald, zodat ik hier thuis verder kan.
    Met de krampen gaat het beter! Ik slaap weer beter en dat doet al een hoop.

Vrijdag 27-2
    KRampen waren geisteravond weer terug als voorheen, fijn op een verjaardag van mn moeder... Gisteren heeft Peter gegoogled op zwanger en vleesboom. Gelukkig zijn er meer die het zelfde probleem hebben, helaas word je van die verhalen ook niet echt blij. SChijnt dat de pijn langer aanhoudt dan ik hoopte (althans bij de meesten) Bij sommigen zelfs de rest van hun zwangerschap. Beetje hopeloos aangezien ik graag werk.... thuis kan ik wel wat doen, maar niet alles.

KL..zooi!

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Jeetje meis wat een verhaal! Maar gelukkig geen mk zoals je dacht en maakt je beeb het goed! Wat lief van je vent dat hij zo op je let. Ik zou toch maar kalm aan doen en goed naar je lichaam luisteren! Hopelijk neemt de pijn nog af!

3. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Het was een heel verhaal hierboven, snap dat de meesten er geen zin in hebben om het te lezen.
    Heb er verd..md veel pijn aan gehad. Had gehoopt dat ik hierin niet de enige was....blijkaar ben ik de enige op het forum?

Op het internet las ik dat er een vrouw was die hetzelfde had als ik en zwanger was van haar tweede en naar het ziekenhuis ging omdat ze dacht dat ze (nu al) weeen had. Even om aan te geven dat de pijn soms erg heftig is.
    Gelukkig gaat het nu weer wat beter al ben ik bekaf. Na het douchen op de wc gaan zitten om bij te komen alvorens te kunnen afdrogen. Is nogal bezopen als je 31 bent.

Gisteren heb ik voor het eerst weer een rondje gelopen met de hond en hoop dat ik morgen weer even aan het werk kan, al is het een paar uurtjes om te proberen.

Had echt gehoopt dat er meer waren op het forum die dit fenomeen kennen.

Jammer.... :(

4. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    heey heey

het is niet dat ik het niet wou lezen hoor heb ik al gedaan :oops:
    en hou je ook goed in de gaten :oops:
    maar ik ken ook iemand die een vleesboom heeft gehad met nare ervaringen en daarom wou ik niet reageren :oops:
    en ik ga je ook zeker niks vertellen :oops:
    maar wil je wel heel veel sterkte wensen
    en hoop dat alles goed komt :)

5. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Haha, dank je voor je reactie. Heb al e.e.a. op internet gelezen, dus weet hoe lang het kan duren.
    geen pretje, maar heb het idee dat het gaat meevallen, hope so!

Hoop alleen zo dat het ons kleintje niet gaat belemmeren in groei.....nog een miskraam trek ik niet, althans niet als ik al zover ben! Moet er echt niet aan denken, maar ben er wel heel bang voor.

6. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    hoop het ook zo voor je
    en idd het is geen pretje
    en ik weet wat een miskraam met je doet heb er zelf 4 gehad en als je zo ver bent denk ik echt dat je door een hel gaat
    dus ik ga zeker met je mee hopen dat alles goed komt met jou en je kleintje

7. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meid ik ga voor je duimen dat alles goed komt met jou en je kleintje!
    sterkte met alles!

liefs

8. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi meis.....

wat naar allemaal...
    ik had met 9 weken echo een vleesboom en er toen heel erg veel over gevraagd in het ziekenhuis.......
    het kan niet echt kwaad voor je kindje ,hoogstens ligt het op een gegeven moment niet zo lekker meer maar ook dat kon volgens hen geen kwaad.

maar het is erg vervelend dat het zo,n pijn doet.... bij mij is de vleesboom onverwacht gestopt met groeien en zelfs weer verdwenen... doe maar lekker rustig aan en houd in gedachten dat het voor jou vreselijk naar is maar dat je beebje er niet echt last van heeft

gr Jose

Deel Deze Pagina