weet niet hoe ik alles moet doen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door waterman, 18 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. waterman

waterman Nieuw lid

18 mei 2008
    2
    0
    0
    hallo,

ik zit met het volgende,
    mijn vriend is ongewenst verklaart *illegaal* en moet het land verlaten, ik ben er net achtergekmen dat ik zwanger ben ben nu iets van 6 weken,
    ik weet gewoon niet wat ik moet den moet ik het kindje houden of niet.
    ik moet alles alleen doen werken, me huis enzv,
    als ik he thou moet ik bij mijn schoonouders gaan wonen omdat ik anders financieel niet uitkom,
    en als ik het kindje hou zit ik ook met datme vriend misschien niet eens ons kindje kan zien en ons kindje hem niet, wat moet ik doen? mijn werk valt me nu ook zwaar omdat ik zo ontzettend moe ben! na 2 uurtjes werken ben ik al kapot en ik zit pas in het begin van me zwangerschap.
    onze relatie zit goed alleen de hele situatie niet en kheb zoveel stress!
    weet iemand wat ik moet doen?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hoi Waterman wat een naar probleem. Ik het zou het alleen niet hier zetten want dit is een voorstel-topic, maar bv. bij "zwangerschap" ofzo. Dan zul je ook meer reacties krijgen denk ik.

Sterkte joh!

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Verplaatst naar zwangerschap.

Gr.
    Elvira

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    meis moeilijke situatie zit je.
    Ik zou niet weten wat je moet doen, wel weet ik dat je het financieel echt wel kan reddden.
    Ik kreeg mijn eerste kindje toen ik in de wettelijke schuldsanering zat en met 50 euro in de week moest rond komen om te leven. OOk daarna hadden we het niet breed, leefden van een uitkering, maar telkens hebben we het gered.
    Het zal moeilijk zijn dat je vriend en je kindje elkaar niet kunnen zien zoals het hoort, maar misschien is het een optie om met de tijd naar hem toe te gaan?
    Of dat hij in een ander land bv duitsland of engeland een verblijf aan vraagt?
    Ik weet het ook allemaal niet hoor, maar besef wel dat er een klein wondertje van jullie samen jullie liefde in jou groeit,

5. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Meid, wat zit jij in een rottige situatie.
    Je hebt de voors en tegens al tegen elkaar afgewogen lees ik?
    Tsja, ik kan de keuze moeilijk voor jou maken meid.
    Hoe graag wil jij je kindje?
    Ja, ook weer een vreemde vraag van mij denk ik. Zelf wil je het vast erg graag maar de situatie is momenteel voor jou K**!
    Een vader die zijn kindje niet kan zien, jij hem niet en bij je schoonouders wonen is natuurlijk ook het leukste niet.
    Pfffff, ik wens jou in ieder geval erg veel sterkte bij het maken van de juiste keuze. Denk heel goed na meid, en dan weet ik zeker dat je tot een goede keuze kunt komen. Financieel moet je je niet al te veel zorgen maken. Mijn zusje staat momenteel ook financieel niet sterk, maar toch lukt het haar elke keer weer om het allemaal te redden. En je staat er vast niet alleen voor. Maar hoe voel jij je er zelf over, daar gaat het nu om meid.... Sterkte. Meer kan ik niet zeggen.

6. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    ik zou het persoonlijk niet over mijn hart kunnen krijgen om zoiets moois weg te kunnen laten halen
    hoe slecht het financieel ook met me/ons zou gaan..
    sterker nog, financieel denk ik ook niet dat je je zorgen moet maken
    maar wel naar dat je vriend er niet bij kan zijn, kan je het niet aan hem vragen wat hij zou willen?
    of weet hij het uberhaubt wel? ik denk sowieso wel dat hij wel het recht heeft om te weten dat je een kindje van hem verwacht
    en wacht zijn mening af, misschien zal hij het jammer vinden dat ie er niet bij kan zijn, maar als jullie echt zo veel van elkaar houden komen jullie toch wel bij elkaar terug?

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

lieve waterman,

misschien zijn er instanties die jou kunnen helpen. met het financiele deel. ze kunnen je misschien wat voorlichten over de kosten die je gaat krijgen met een kindje en hoe het is om alleenstaande mamma te zijn. daar is hier ook een mooi forumdeel over. als je besluit je kleintje te houden, kun je misschien daar wat steun vinden? praat er met je vriend over, wat hij wil. das belangrijk denk ik, dat jullie er samen achter staan. Jullie keuze waarin jullie elkaar kunnen steunen.

ik wens jou heel veel kracht toe in deze moeilijke periode. onthoud: je komt niets op je pad tegen wat je niet aankunt. pak je rust waar je kan, ga lekker slapen als je moe bent of ga lekker de natuur in als je even moet nadenken, zorg dat je hoofd helder is bij het maken van deze belangrijke keuzes.

heel veel licht toegewenst !

Denise

8. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Vervelende situatie maar ik zeg altijd: er is overal een oplossing voor. Het zal wel niet zijn zoals je gedroomd of gewenst hebt, maar dat is het leven: een grote verassing met ups and downs.

Er leeft nu iets moois in jou. Ik zou niet eens durven nadenken over het afkappen van dat leven, al stond ik op straat. Als je zoekt naar een oplossing dan zul je die (samen met je naasten) wel vinden.

Wat betreft je partner, het kan zo zijn dat je tijdelijk uit elkaar moet maar dat wil niet zeggen dat jullie nooit meer samen mogen zijn?

Ik zou het als een grote uitdaging zien om de dingen die je gegeven zijn niet af te laten pakken door anderen. Strijdt voor je kindje en je liefje!

Het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan maar wie heeft ooit gezegd dat het leven makkelijk is?

Ik wens je veel wijsheid en geduld toe, en dat het moge eindigen in een gelukkig gezinnetje...veel sterkte!

9. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Waterman, waar komt je vriend vandaan? Is het geen optie om samen naar zijn vaderland te gaan? Is natuurlijk erg radicaal, maar hier bij zijn ouders wonen is natuurlijk ook niet ideaal.
    Of je de zwangerschap af moet laten breken zal je natuurlijk zelf moeten beslissen, maar ik denk dat als je het om financiele redenen doet dat je er spijt van kan krijgen later. Het zal best zwaar zijn, maar hier in Nederland komen er geen baby's om wegens gebrek aan voedsel.
    Heel veel succes.

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik begrijp je heel erg goed, Mijn man was ook een illegale in nederland, maar omdat ik de nederlandse nationaliteit hebt, ben ik naar belgie gekomen en de route gevolgd en hij is nu bij mij met een verblijfsvergunning en we krijgen nu bijna een kindje. Het zou zonde zijn als je je zwangerschap af moet breken. Als je meer info wilt, kan je me pben.

Is je man opgepakt of is ie vrij nu?

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik weet niet in hoeverre je vriend de asielprocedure doorlopen heeft? Wat hij in elk geval niet moet doen, in naar een ander Europees land gaan. Want ze houden het heel goed bij hier en als hij in Duitsland ofzo gepakt wordt, dan zijn z'm kansen in Europa helemaal verkeken. Wat is zijn nationaliteit? Is hij hier als politieke vluchteling gekomen of om de armoede in zijn land te ontvluchten? Heb je contact gehad met vluchtelingenwerk? Je kunt overwegen om te trouwen, maar dat is een procedure van zo'n 4 a 5 jaar, maar dna heb je uiteindelijk ook wat. Ik zou eens advies in gaan winnen bij een advocaat of juridischadviesbureau's.

En als dit alles niet werkt, dan moet je je afvragen of je dan ook nog je kindje wil verliezen. Je hebt een goede relatie met je vriend, is het dan niet een hele fijne gedachte dat een stukje van hem nog altijd bij je is? Ik ben ook weer bij mijn ouders gaan wonen toen ik zwanger bleek te zijn. Het is een beetje krap, maar het lukt ons wel!

12. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik begrijp het niet helemaal. Zijn ouders wonen hier en hij is illegaal?

13. miean

miean Lid

14 mrt 2008
    15
    0
    0
    Ik ken de vreemdelingenwetgeving in Nederland niet,maar in Belgie is het zo dat een kind nooit van zijn/haar ouders gescheiden kan worden.
    In Belgie zou je omwille van je zwangerschap(eventueel huwelijk) een procedure kunnen starten..Tot het einde van die procedure zouden ze hem het land niet kunnen uitzetten.
    Mss eens rondvragen hoe het daar gaat?
    Omwille van financiële redenen zou ik ook dat kindje zeker niet weghalen,instanties genoeg die je kunnen helpen.

Heel veel succes en sterkte met je beslissing!

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dit vroeg ik me ook gelijk af.

Als jullie relatie goed is, en jullie willen dit kindje graag zou ik er voor gaan. Een kind wordt ook gelukkig met minder geld.

En je kan idd met je vriend en kleine in het buitenland gaan wonen en zo een route naar nederland volgen.

Doe iig geen dingen zonder er goed overna te denken,en waar je later misschien spijt van krijgt.

Succes

15. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hij is ongewenst verklaard begrijp ik. In de regel betekend dit dat hij een a status had en een strafbaar feit begaan heeft. Dan wordt je ongewenst en dus illegaal, je a status wordt je dan afgenomen.

Sterkte meid, moeilijke keuze.

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Vervelende situatie. ik weet niet hoelang je al een relatie hebt met je vriend... mss moet je er is over nadenken om te trouwen bv.
    een vriendin van me (dit is wel in belgie) had ook een vriend die illigaal was en moest normaal terug naar zijn eigen land... toen ze zwanger raakten zijn ze getrouwd en ze zijn nu nog steeds gelukkig...

17. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Oh, ok, ik begrijp het.
    Ik denk toch dat ik het op mezelf zou proberen te redden. Je schrijft dat je een baan hebt en een huis. Er zijn ook instanties waar je aan kan kloppen voor hulp.
    En vanuit die situatie zou ik kijken wat ik voor mijn vriend zou kunnen doen (trouwen, eventueel via Belgie ofzo).

Deel Deze Pagina