kolfen en een dagje uit!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zwangervan4e, 9 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Voor het eerst ga ik volgende maand een dagje weg ( buiten werk) zonder mijn dan 5 maand oude dochter. Ik ga naar de libelle zomerweek en moet dus kolfen en mijn melk bewaren, ( koelbox?) Hoe doen jullie dit? En waar kolf je dan zoal?

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik heb binnenkort een bruiloft, we zijn daggasten (van 14:00 tot laat) en ik ga de melk wel kolven, maar niet bewaren. Is misschien zonde, maar zou ook niet weten hoe ik het goed hou. Koelbox vertrouw ik niet voor zolang. Ik ga gewoon op de wc kolven denk ik.

3. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    als ik weg ging tijdens BV zonder de kleine dan was het ook kolven en weg gooien

4. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Kolven kan bijna overal, maar ik zou bij voorkeur niet op toilet doen... (geen steun in je rug!)
    Gewoon even navragen bij de organisatie of locatie waar je bent
    (eventueel van tevoren even bellen of ze daar ruimte voor hebben).
    Er is vast wel een magazijn waar je mag zitten.
    Je kunt de melk gewoon meenemen in n koeltasje met element
    (eventueel bij de organisatie vragen of je melk in een koelkastje kan staan, kan bijna altijd)
    en 's avonds aan je kindje geven.
    s' avonds dan nog een keer kolven en dat dan invriezen of voor de volgende dag gebruiken...
    Tenminste dat zou ik dan denk ik doen... ;)
    Mijn medela tasje en element redden het ongeveer acht uur, voordat het te warm wordt.

Grtz.

5. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik heb ga even bellen met deze vraag. Ik vind weggooien zo jammer want heb krap een voorraadje, misschien kan ik nu vast wat extra kolfen, Pfff lastig hoor haha.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat je op de libelle zomerweek echt niet de eerste bent die wil kolven. Afgelopen zoner stond hier op het forum een bericht van iemand die naar zo'n muziekfestival ging en daar hadden ze zelfs een speciale kolftent. En dan zou Libelle niks hebben? Dat kan natuurlijk niet, haha.

7. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Idd even informeren of je daar ergens kunt kolven en mag koelen. Weggooien is zonde, zeker als je al een krappe voorraad hebt. En anders kun je een klein koeltasje (geen koelbox) gebruiken waar je voldoende koelelementen in doet. Hier ook de ervaring dat dat echt lang koel genoeg blijft.

8. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Waarom een koeltas en heen koelbox? Heb bijde wel hoor.

9. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Omdat een koeltasje veel kleiner is waardoor het makkelijker koel te houden is. (ik gebruik zelf deze Medela Koeltas | TASSEN Borstkolf | MoedermelkNetwerk BorstKolfWinkel dan weet je een beetje over welke grootte ik het heb)
    In een koelbox ontdooien de koelelementen veel sneller (zit in verhouding meer lucht in die dan gekoeld moet worden).
    Ben ik nog te volgen?

10. Daph85

Daph85 Lid

5 jan 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meestal heb je op grotere evenementen één of meerdere EHBO posten. Daar kun je normaal ook altijd kolven. Meestal zijn daar ook koelkasten waar je -mits goed gelabeld- je melk kan plaatsen.
    Ik gebruik ook het koeltasje met voorgevormd koelelement van Medela, en daarmee blijft de melk zeker 10u koud (koelelement was wel tot -23 graden bevroren)

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik bewaar mijn gekolfde melk altijd in een koeltasje als ik op het werk ben.
    het blijft daar makkelijk 9 uur koel in.

12. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me voorstellen dat gekolfde reeds gekoelde melk lang koel blijft in een koeltas, maar hoe zit dat als je warme melk in de koeltas doet? Os zo'n koelelement wel voldoende in staat de melk ook af te koelen?

13. Daph85

Daph85 Lid

5 jan 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n voorgevormd koelelement van Medela in ieder geval wel: melk komt er echt koud uit.

14. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik ga denk ik een koelkast van medela met element kopen en je kan daar kolven bij de ehbo post! Dus kan gerust gaan haha.

15. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Wist niet dat ze ook koelkasten verkopen bij Medela, hihi :D
    Maar fijn dat het nu allemaal duidelijk is en super dat je bij de EHBOpost mag kolven! Veel plezier!:)

16. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Whaha,zie ik nu pas. Ik met mijn dyslectie en die stomme telefoon is geen goede combi haha.

Deel Deze Pagina