hallo allereerst gefeliciteerd aan alle mama's die zwanger zijn en veel succes voor al diegene die proberen het te worden! geweldig zoals iedereen elkaar bemoedigend toespreekt en een hart onder de riem probeert te steken. Ik ben ondertussen mama van 2 mooie meiden (2003 en 2005), na de bevalling van de laatste heb ik op 12 maart 2006 een mirena spiraaltje laten zetten door de gyn. sindsdien geen normale cyclus meer gehad. soms 3 weken bloedverlies, dan weer een paar dagen niet, een weekje wel en dan weer gewoon 3 weken niet. Er was geen peil op te trekken. Nu ben ik heel zwaar ongesteld geweest in de eerste week van januari (31 dec- 5 januari). en op 10 februari heel licht roze bloedverlies, mijn buik is heel wat opgezet en ik voel me behoorlijk zwanger. ben ook al 2 kilo aangekomen. Verder heb ik zo.n beetje alle zwangerschapskwalen die er bij kunnen horen. Maar ik heb toch een spiraaltje dus het zou helemaal niet kunnen. Bovendien heb ik een test gedaan (die helaas wel 2 maanden buiten de houdbaarheidsdatum was) en die was ook gewoon negatief. Het voelt alleen zo fantastisch zwanger. mijn man begon er van de week zelf over, hij vroeg of ik al wat aan mijn broeken had gemerkt. nou vraag ikje,,,,,,,,,, als zelfs hij het ziet. Wilde eigenlijk van de week effe langs de huisarts, maar die is op vakantie tot 27 februari en alleen voor spoedgevallen kun je je melden bij het ziekenhuis, ik vind niet dat dit echt spoed is, maar ik ben wel zo verschrikkelijk nieuwsgierig. Ondanks dat het dan onverwacht zou zijn, is het wel heel welkom hoor, we wilden graag een derde kindje maar hadden eigenlijk bedacht dat we beter effe 2 jaar wachtten. Ik wil mezelf niet gek maken door al aan een zwangerschap te denken want de kans is natuurlijkheel klein maar die buik en de kwaaltjes daar kan ik nu effe niet omheen. herkent iemand dit ? wat zouden jullie doen, toch langs het ziekenhuis? groetjes wendy
Het kan idd....ik ben er namelijk ook gekomen. M'n moeder had een spiraaltje en toch zwanger geraakt.
Het kan zijn dat het spiraaltje niet goed functioneert of los is geraakt. Doe van de week nog eens een testje en laat anders ff je spiraaltje controleren. (geen enkel voorbehoedsmiddel is meen ik 100% betrouwbaar)
idd mamalieske, mijn 2 zoontjes zijn er met de pil gekomen, en ook deze zwangerschap is er door de pil heen.
Als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe test doen. Als je op je ha moet wachtten dan zit je misschien alleen maar onnodig in de spanning, ben ik nou wel of niet zwanger. Ik hoop voor je dat als je test dat hij positief is.
Zwangerschap terwijl je een spiraal hebt is niet geheel zonder gevaar , misschien toch maar ff naar dokter of vervanger. Dit stukje las ik op de homepage van mijn gyn en zn team. Vrouwen die zwanger zijn geworden nadat zij gesteriliseerd zijn of terwijl zij een spiraal hebben, hebben een grotere kans dat deze zwangerschap een EUG is.(buiten baarmoederlijke zwangerschap) http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/verloskunde/zwangerschap/vroege_zwangerschap/buitenbaarmoederlijk
hallo allemaal vanmorgen een nieuwe test gekocht en helaas negatief. Hoewel het misschien dom klinkt maak ik me daar nog niet zo druk om, de twee andere kinderen hadden eerst ook een negatieve test (tifara wel 3x) en toen toch ineens een heel licht streepje. ik wacht nog even tot na het weekend en dan bel ik toch even het ziekenhuis. liefs wendy, die nu stiekem toch wel hoopt op een zwangerschap
In principe kan er bij een spiraal geen innesteling plaats vinden, IN PRINCIPE. Ik heb in de apotheek ook wel eens een mevr. gehad die toch zwanger was met spiraal. Deze bleek idd niet goed ingebracht te zijn.... Er is maar 1 voorbehoedmiddel 100% betrouwbaar en dat is : geen sex. ( tenzij je maria heet en onbevlekt bent ontvangen).
hahaha dat van maria moet ik onthouden. Maar helaas nee zo heet ik dus niet. Maar goed ik nam toen eigenlijk een spiraaltje om dat ik nog even wilde wachten met een nieuwe zwangerschap. 3 kinderen onder de 4 vind ik best pittig en als ik de keuze heb,,,,,,,,,,,,, maar nu er dan toch een ienieminnie kleine mogelijkheid was, leek het me geweldig. En inderdaad niets is 100% betrouwbaar enkel complete onthouding, maar ik denk niet dat ik dat vol zou houden en ook mijn man zal dat niet zo'n fantastisch idee vinden. We doen gewoon voort en laten ons niet gek maken. als het zo is, is het een welkom cadeautje, maar ik reken er niet echt op. groetjes wendy
Meestal doet een andere huisarts waarneming als je eigen huisarts weg is en hoef je dus niet gelijk naar het ziekenhuis. Ik zou dan contact opnemen met die waarneem huisarts als je echt denkt dat je zwanger bent.
Hallo allemaal, Ik was even aan het speuren op het forum, aangezien ik ook een spiraal heb en ik afgelopen maand maar eens naar de dokter ben gestapt omdat ik ook zwangerschapssymptomen had. Misselijk, geen ongi (terwijl ik dat normaal op de klok kan aanwijzen, dankzij spiraal) en een ongelofelijke pijn aan mn (.)(.) De dokter heeft me meteen getest op een EUG en een eventuele ontsteking, maar bij allebei negatief uitgevallen. Verder was haar verklaring dat het toch in de hormonale hoek zou moeten zitten. Het zou ook vanzelf wel stoppen. En inderdaad, even later kwam de ongi en had ik nergens meer last van. Maar.... Afgelopen zondag mn eisprong gehad, deed geweldig zeer En nu, weer misselijk en pijn aan mn (.)(.) Weet nu zelf ook niet meer wat ik er mee aan moet, wel dat het niet leuk zo is. Groetjes Mausje