Mijn zoontje had nog nooit langer dan 5 uurtjes s'nachts achter elkaar geslapen.. tot vannacht. Hij had de laatste voeding om 12 uur, en werd om 8 uur vanochtend wakker! Schrok er van haha! Alleen nu zit ik dus met zijn voedingen.. ik snap er niks meer van. Moet ik nu naar 5 voedingen? Of 6 verdelen over de dag. Hij is bijna 5 kilo, en hij is nu bijna 3 maandjes oud, alleen 1 maand gecorrigeerd.. en mag hij al wel doorslapen? Ik ben echt super bang dat hij te weinig krijgt. Hij krijgt trouwens nu 6x130!
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen hoe het zit. Misschien kun je jouw vraag stellen op de site die in mijn onderschrift staat.
De regeltjes die ik ken van de niet-prematuren is: Voor elke kilo, mogen ze 2 uur doorslapen. Dus bij 5 kilo, mag hij 10 uur doorslapen 's nachts. Qua hoeveelheid: 5x150=750cc. Met 6x130 zit je op 780, een prima hoeveelheid om aan te bieden. Is hij verder tevreden? En een prematuur kan andere hoeveelheden nodig hebben. Maar dan zou je bij de KA moeten zijn denk ik?
Die regels houden wij ook aan (die 150ml per kilo hield de KA ook aan), ook al geven we BV en geldt het dan eigenlijk helemaal niet. Op dit moment drinkt ze minder dan die 150ml maar dat schijnt niet erg te zijn, ze heeft er maanden boven gezeten. Voor mijn gevoel is 5 voedingen wat weinig voor een kindje van gecorrigeerd 1 maand maar ja Simone zat ook op 5x150 toen ze 5 kilo was, gecorrigeerd dik 2 maanden.... Conclusie: probeer lekker naar 5 te gaan, je merkt vanzelf wel of hij eraan toe is toch?
Wij zaten volgens mij ergens rond 4 maanden op 5 voedingen (gecorrigeerd 2 maanden), toen wogen ze iets van 5 kilo inderdaad. Je mag die richtlijn 150cc per kilo aanhouden, alleen mag een prematuur meer drinken, zolang die niet over de liter kv heen komt. Kijk gewoon wat ie aangeeft, als hij toe is aan 5 voedingen prima. Als die zich meldt 's nachts gewoon geven. Ik doen het nog steeds , en ze zijn hier al bijna 19 maanden.
Zijn er mensen die kun kind niet voeden als het 's nachts wakker wordt dan? Ik hoor wel verhalen over 'rekken met een speentje' soms, ik heb dat nooit begrepen.....
Genoeg hoor.. Maar op een gegeven moment wordt je kindje ook wakker 's nachts, maar niet van honger. Mijn zoontje stond vannacht rechtop in zijn bed om 02.30uur en riep om Bumba . Tja, dan hoef ik niet met melk aan te komen. Dat vind ik dan moeilijkere nachten . Na een maand om 9 hebben wij ook eerst gekeken of we ze konden troosten, en als dat niet lukte dan gaf en geef ik een flesje. Soms willen ze die helemaal niet, na drie slokjes, staan ze weer op en willen spelen, en dan wordt het pas moeilijk .
Oh dan ben ik gezegend met een kind dat alleen stennnis schopt als ze honger heeft. Wij hebben nog nooit een nacht gehad waarin Simone wakker werd zonder honger te hebben of niet meteen weer in slaap viel nadat ze gegeten had. Dit is ook de reden dat we nog steeds een late voeding geven, ze is dan een half uurtje wakker en ligt alweer te slapen als ik haar terugleg. Dat heb ik liever dan een nachtvoeding om half 3, want dat is het alternatief.....