hoi, tot voor onze vakantie, nu 2 wkn geleden ging Teun ( nu 2.5 jaar) heel lief om 7.30 naar bed en sliep lekker tot de volgende dag 7 uur ook overdag sliep hij 2 uurtjes en dan maakte wij hem wakker. In de vakantie hielde wij het dagschema ook zoveel mogelijk aan en ging hij alleen savonds later naar bed rond 21.00, dit ook omdat we met beide opa's en oma's op vakantie waren. Toen waren er ook al problemen met hem naar bed toe doen, wil niet slapen enz enz.... we dachten dat het aan d o mgeving lag en dat het thuis wel weer goed kwam. Helaas, het is nu helemaal een drama, we hebben gewoon het normale ritme aangehouden maar het is gewoon brullen en krijzen in bed als ik dit nu schrijf slaapt hij dus nog niet, en dit gaat al dus 2 wkn zo. hij raakt echt overstuur en gaan dus dan naar hem toe, na een minuut of 20, gaan niet naar beneden blijven in zijn kamer of op de onze, lezen evt nog een boekje of gaan rustig liggen, maar zodra we weer naar zijn kamer gaan is het weer het zelfde liedje. we zijn een beetje door onze mogelijkheden heen. nu denken we zou hij 1 2 3 van de middagslaap af moeten? of zouden wij zijn meegroei ledikant moeten ombouwen tot "normaal" bed... of is er iets anders? wie heeft er tips en trucs..... Alles is welkom Alvast bedankt....
Geen echt tips of trucs, maar klinkt alsof ie gewoon zijn ritme kwijt is en zo gewend om veel aandacht te krijgen(vakantie met opa en oma). Dus misschien wel naar m toe gaan en even over zijn bol aaien en weer onderstoppen, maar niets zeggen of lezen etc. Want hij is nu natuurlijk gewend dat ie met zijn huilen/dwarsheid beloond wordt door papa en mama, want die gaan leuk een boekje lezen! Zal even tijd kostten en doorzetten zijn...maar mogelijk het proberen waard?? Succer ermee in ieder geval
Hier zijn we niet op vakantie ofzo geweest, maar hier heeft Joris bijna 3 weken 's avonds heel slecht geslapen (Joris is nu 2 jaar en 3 maanden). Van de een op de andere dag. Nu gaat het sinds een paar dagen weer goed en gaat weer netjes om 7 naar bed zonder problemen. Maar vorige week was het ook brullen/gillen/krijsen met naar bed gaan... Misschien toch een fase waar je doorheen moet? Hier hebben we ook zoveel mogelijk doorgezet, die 3 weken zonder resultaat, wat heel vermoeiend was. Maar nu gaat hij wel ineens weer lief slapen.
gelukkig we zijn niet de enige!!!! Onze zoon Nils (2 en 5 maanden) heeft dit ook sinds 2 weken. Maar nu sinds een paar dagen ook bij het middagslaapje. Ik weet het ook echt ff niet meer. Aan zijn ritueel en ritme is niks veranderd. Het enige wat er veranderd is is dat hij een zusje erbij heeft gekregen 2,5 maand geleden, maar toen was er niks aan de hand. Is iedere keer braaf gaan slapen. Nu is hij sinds 3 weken zindelijk, dus dat heeft ook wel een grote impact op hem natuurlijk. Maar als ik de reacties zo lees, hebben ze het allemaal rond de zelfde leeftijd dus ik ga er maar van uit dat een fase is waar we weer doorheen moeten en over een paar maandjes (hopelijk weekjes) zijn we het weer vergeten haha. Nils slaapt wel al een jaar in een peuterbedje. Hij komt er nu dus steeds uit en gaat dan tegen de deur bonken, schreeuwen, krijsen,huilen, zewggen dat hij moet plassen (terwijl hij 's nachts gewoon nog een luier aan heeft). Ik was net aan het denken om vanavond het campingbedje op te zetten zodat hij niet meer uit bed kan en dat hij zich dan in slaap kan huilen. . . Ik denk dat ik dat maar ga proberen. Succes ermee en als iemand de gouden tip heeft, hoor ik hem graag!! Groetjes Inge
inge het gaat nu beter met Teun, wij hebben de 10 min regel toegepast...dus normaal ritueel naar bed en zeggen over 10 min komt mama weer ff kijken...dit moesten we de 1e dag tig x herhalen ook nog huilbuiene er bij maar gisteravond was hij na 3x kijken in dromenland zonder te huilen en nu ook weer smiddags 1 uurtje slapen, merk dat hij dat toch nog nodig heeft..... ook laten we zijn kamerdeur open staan...wie weet heb je hier wat aan?
Hier ook eentje van 2,5 die de laatste tijd moeilijk doet met slapen. Ik denk zelf dat het ook wel wat te maken heeft met de warmte en het feit dat het nog zo lang licht is. Hij zegt ook steeds dat hij nog niet naar bed hoeft omdat het nog niet donker is. Ik geef daar niet echt aan toe. Hij gaat al vrij laat naar bed (rond 8 uur, soms half 9), omdat hij 's middags vaak lang slaapt. Hij kan echt nog niet zonder middagslaapje, maar mét is hij 's avonds weer niet vroeg moe. Vroeger wakker maken is geen optie, dan is hij de rest van de dag strontchagerijnig. Maar het streven is wel om hem rond 8 uur in bed te hebben, omdat het de volgende ochtend meestal ook weer rond 7 uur dag is en anders slaapt hij 's nachts weer te weinig. Ik denk dat hij net een beetje op zo'n grens zit van wel en niet een middagslaapje doen. Maar voorlopig vraagt hij zelf om 1 uur nog om naar bed te gaan en ik vind het ook wel lekker om 's middags een paar uurtjes rust te hebben.
De 10 min. regel helpt niet bij Nils omdat hij al overstuur is voordat hij in bed ligt. Ook de deur open laten is geen optie want dan staat hij op de overloop, want hij kont z'n bed uit. We hebben vandaag gezegd dat als hij lekker gaat slapen hij morgen een hele grote sticker mag plakken. Maar als hij weer uit bed kwam dat hij dan in het campingbedje moest slapen, en daarbij gezegd dat we niet willen dat hij op de grond slaapt. Voor dat we de kamer af waren stond hij al weer langs zijn bed, dus ik heb meteen in z'n campingbedje gelegd. Hij heeft 10 minuutjes gehuild en daarna hebben we hem niet meer gehoord. Morgen proberen we gewoon weer in z'n eigen bedje en als hij eruit komt gaat hij weer meteen in het campingbed. Hopei7lijk heeft hij zo door dat het geen nut heeft wat hij doet, papa en mama winnen toch hahaha. Maar wel bedankt voor de tips!! Groetjes Inge
Het is een fase! Vorige week was een verpleegkundige van het cb op de psz van Jelina en daar heb ik het met haar over gehad, omdat Jelina nu ook constant zegt, ikke nog niet slapen, het is nog niet donker buiten... Bij ons was het probleem dat mevrouw om 13.00u-14.00u 's middags niet meer wilde slapen, en om 17.00u omkiepte van de slaap, toen 10 min sliep en daarna weer klaarwakker was tot 23.00uur. Gelukkig is het van zelf weer over gegaan. Ze slaapt nu niet meer 's middags. En als ze moe wordt rond 16.00u 17.00u ga ik spelletjes met haar doen, om haar over haar slaap heen te krijgen, en dat lukt goed moet ik zeggen. Nu kiept ze tussen 20.00 en 20.30 om van de slaap en slaapt ze weer door tot 08.30 de dag erna.
Hier gebeurt dit ook, ik benoem haar dat ze echt heel moe is en meestal gaat ze dan wel slapen. Maar af en toe is het ook ehct huilen en wil ze naar beneden! Helaas moet ze dan echt boven in haar bed blijven! Succes, ben er van overtuigd dat het een periode is en weer over gaat......!
O ja daar ben ik ook van overtuigd!! Alleen zijn van die vervelende periodes haha. Ach ja, over een tijdje weten we het al niet meer. Groetjes
Hier ook sinds een aantal weken een probleem, ons zoontje is 2 jaar en 3 maanden. Volgens mij heeft het ook met de leeftijd te maken en is het een fase (hopelijk). Wij gaan na een aantal minuten er naartoe, uitleggen etc. Soms mag hij nog wel wat drinken (nu met dit weer, hij huilt zich helemaal oververhit haha). Meestal kunnen we de afspraak maken, nog een slokje drinken en dan gaan we slapen hé, ja zegt hij dan en dat gebeurd dan ook dus zolang ik het zo kan doen......of een beestje/speelgoedje wat bij hem mag slapen wil hier ook nog wel eens helpen.
Hier ook nog een. Ik hoop dat het een fase is, want wordt e rgek van. Mijn avondjes wat voor mijzelf doen vond ik toch wel belangrijk, maar daar komt niets van zo. Ze moet bij on sook op bed blijven en passen de kwartier regel toe. iets langer dan de tienminutenregel. Helaas geen effect. Nu hefe ze door dat we niet meer komen i de tussentijd gaat z eheerlijk spelen en als we komen ligt ze op haar rig naar het plafon te kijken ons lieve ding. Nou hopen dat deze periode snel voorbij waait en misschien dat het nu wat koeler wordt het ook weer beter gaat.
Even gelezen wat ons te wachten staat Bij ons werkt de 5-10-15 minuten regel wel gelukkig. Ze moet altijd weer even wennen als ze ziek geweest is en we haar 's nachts eruit hebben gehaald. Zo te lezen is het niet handig om een groter bed neer te zetten. Dit gaat dus ten kosten van je eigen nachtrust. Sterkte en succes
hier nog een die dus heel de avodn wakker is. net om half 10 was ie nog wakker hij is wel stil en ligt in bed maar is wel wakker soms gaat ie eruit en gaat wat spelen op zijn kamer. als ie dus naar bed moet gaat ie brullen nee hoef niet ben niet moe. smiddags slaapt ie ook erg lang misschien toch eens proberen wakker te maken.
FF een updat Teun slaapt smiddags nog, heeft hij toch nodig, maar niet langer dan 2 uurtjes savonds de normale tijd naar bed en zelfde ritueel zijn deur blijft dan open en mama of papa komen na 10 min kijken, we zeggen nu nog 10 minuten en teun zegt dat zelf ook maar hebben het nu al gerekt naar een half uur hij valt nu ook nog wel tegen 9 uur in slaap maar geen gebrul meer dus dat scheelt. meestal is het 2 x kijken en de 3e keer slaapt hij al en is het alleen een aai over zijn bol. hij weet ook dat als papa en mama gaan slapen zijn deur dicht gaat..zo schrikt hij smorgens niet.... iedereen bedankt voor de tips