allereerst: gelukkig nieuwjaar en de beste wensen! hoop dat t voor ons ook een goed jaar wordt. ik ben namelijk heel erg ongerust. ik ben nu zo ongeveer 6 weken zwanger. afgelopen maandag had ik een beetje roze verlies en daarna kreeg ik erg last van me buik en rug. daarna verloor ik op de wc een paar druppeltjes rood bloed en een heel klein(!!) stukje weefsel. daarna geen last meer van gehad op wat bruinverlies na, maar ook dat was minimaal( alleen met afvegen en 1 keer een beetje op mijn inlegkruisje). dinsdag meteen een echo gehad en ze zag een vruchtzakje en dooierzakje, maar (nog) geen embryo. ze zei ook dat t zo groot was als 5,2 weken zwangerschap. zelf dacht ik dat ik een paar dagen verder was, maar ja een paar dagen verschil moet kunnen toch ivm een wat latere innesteling? daarna helemaal geen last meer gehad zoals ik al zei van bruin, roze of rood bloedverlies. sinds dinsdag is t gewoon weer witte afscheiding. wel heb ik veel buikpijn. ik ben nu gewoon heel erg bang dat t wel fout is gegaan en mijn vraag is dus of dat zou kunnen met zo weinig bloedverlies? ook wil ik graag weten of dat miniscule stukje weefsel misschien de embryo heeft kunnen zijn? mijn zwangerschapssymptomen waren voor die maandag minimaal..alleen maar moe en iets gevoeligere borsten. sinds 2 dagen zijn ze nog gevoeliger en ben ik misselijk en kan ik echt 24 uur per dag slapen. als t niet goed is, kan t dan dat je symptomen zo toenemen? sorry voor het lange en ik hoop niet al te onduidelijk verhaal. ik hoop dat ik wat antwoorden op mijn vraag krijg. liefs mendie
HOi mendie, Het kan inderdaad zijn dat de echo een paar dagen afwijkt van wat je zelf had uitgerekend. Dit is niet erg! We zien bloedverlies vrij regelmatig bij de jonge zwangerschap er gebeurt ook zoveel in je baarmoeder nu! daardoor is het ook een stukje kwetsbaarder.Het weefsel dat je verloren bent is niet het embryo, anders was er geen vruchtzakje gezien geweest. Je symptomen kunnen ondanks dat de zwangerschp niet goed is toch toenemen zolang het Hcg hormoon nog in je lichaam zit reageer je daar op. Het is moeilijk maar vertrouw op je lichaam en wacht af tot de volgende echo Imke