Hallo Allemaal, Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft? En advies Ik heb een zeer regematige cyclus op de dag af altijd 48 dagen (al 8/9 maanden sinds mijn pil stop) Op dit moment zit op dag 61. Dus best wat dagen overtijd. De zwangerschaptesten elke vier dagen vanaf de NOd getest. maar tot op vandaag negatief. Als je de huisarts belt krijg j eerst zo een assistent en daarna zie je tegenwoordig een praktijkassistent. Deze vinden dat je maar gewoon even moet afwachten. Zelf slaap ik slecht omdat ik niet weet waar ik aan toe ben graag advies. groetjes Nicole
jeetje ik vind een cyclus van 48 dagen al enorm en dan zou je na 61 geen reactie van een huisarts krijgen. Gewoon zeggen dat je al vanaf je eisprong aan het wachten bent. Of heb je die misschien nog niet gehad? Dat is de beste graatmeter volgens sommige. het aantal dagen tussen de eisprong en de ongi zou bijna altijd gelijk moeten lopen.
Nou ik vind het niet normaal dat je huisarts je afscheept. Ik zou erop staan dat ze wat zouden doen. Alleen al bij een cyclus van 48 dagen die je al zo lang hebt!! Sterkte hoor...laat maar zien dat je niet met je laat sollen!
Meestal willen ze pas bloedprikken als je 3 weken overtijd bent. Nog eventjes wachten dan, en dan spammen dat je dat wilt omdat je niet langer wilt wachten.
ik denk dat je nog niet in verwachting bent omdat de testen negatief blijven geven, en aangezien je al zo'n lange cyclus hebt (is zeer zeker niet goed hoor) vindt ik dat je je niet moet laten afschepen door je ha. als ik jou was zou ik je huisarts vragen om duphaston voor te schrijven, die regelt dan je menstruatie (net als je pil zeg maar) die neem je 10 dgn achter elkaar in, na 3 dgn krijg je je bloeding(menstruatie) vanaf dag 15 tot 25 neem je ze weer 10 dgn in, dan na 3 dgn weer je bloeding etc etc op die manier wordt je cyclus geregeld zodat je een regelmatige cyclus krijgt van 28 dgn en op die manier ook weet wanneer je eisprong (ongeveer) is. heel veel succes laat je niet afschepen.
Bdankt allen, Voor de lange cyclus heb ik een met de arts gesproken die ziet geen probleem omdat het regelmatig is, geen klachten en met ovulatie testen bleek dat ik altijd rond dag 35 eisprong heb. Ik zal nog maar eens bellen.... gr nicole
Geen probleem :x ??? Nou, je hebt toch niet erg veel kansen op een jaar met zo'n lange cyclus.....Maar het is natuurlijk hoe je er zelf over denkt...ik zou er iig niet blij mee zijn met zo'n antwoord!!
tja, hij hoeft er niet mee te lopen, als jij het wel een probleem vind is je huisarts er toch voor om met een oplossing te komen, vooral als je hier gestressed door raakt..
Hallo. Ik zit denk ik in hetzelfde schuitje! Ik ben al wat daagjes overtijd, en al de testen geven negatief. Nou ben ik ( met een smoes) bij de HA geweest omdat de assistent mij er eerst ook niet door wilde laten gaan!! Ik heb bij hem weer een test gedaan, en die was weer negatief. Ik heb nu wel een blaasontsteking. Dus ik hoop dat mijn ongi daardoor wegblijft. Mijn cyclus is ook regelmatig (45 dagen), en dat was volgens hem ook geen probleem! Als die ontsteking weg is en de ongi blijft uit, dan ga ik voor een bloed test. Misschien dat die wel 'helpt'met de onzekerheid! Nog even wachten dus voor je, die 3 weken zijn zo voorbij joh! Kan je ook die bloedtest laten doen!! Sterkte met wachten!! Trinnity
Willen ze altijd een bloedtest afnemen dan? Wat kunnen ze daan in zien..behalve dat je wel of niet zwanger bent.. Ze wouden bij mij geen bloedtest afnemen..
Ik geloof dat je om die bloedtest moet vragen. Ik weet het niet zeker, heb er zelf ook nog geen gehad. Maar ze kunnen dan zien of je zwanger bent. Is een betere test dan de 'huistest'. Meer zekerheid... Ik zou gewoon aan mijn HA vragen of ik zo'n test mag doen als ik jou was! Succes!
in iedergeval fijn dat ik niet de enigste ben dat geeft steun. Heb vandaag HA gebeld maar die werkte niet vandaag. Omdat ik nu hoor over die bloedtest ga ik woendag nogmaals een afspraak maken desnood op die bali zitten tot ik er eentje krijg met huisarts ipv met zo een assisitent. Woendag ben ik drie weken over tijd als ongi er nog steeds niet is.
Nicole: ik ben zelf doktersassistente en snap niet waarom jou huisarts zo doet. Als je al zo lang overtijd bent moet je gewoon een afspraak bij de huisarts, al is het voor je eigen gerustheid. En een praktijkassistente ziet bij ons alleen mensen met chronische ziekten ( hoge bloeddruk, suikerziekte, COPD enz) Dus gewoon weer bellen en zeggen dat je heeeel graag een afspraak wil. Leg gewoon uit dat je je erge zorgen maakt. Succes
tja en als je nagaat dat de meeste hun eisprong rond dag 14 hebben (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) vindt ik het knap dat je kunt zeggen dat je ondanks je lange cyclus je eisprong rond dat 35 hebt. heb je dan zelf niet zoiets normaal gesproken had je er dan al 2 moeten hebben?? de kansen zijn op die manier natuurlijk toch ook veel kleiner dan bij iemand die wel een "normale"eisprong op rond dag 14 heeft?? je mist er dan toch iedere keer weer 1. ik persoonlijk zou dan toch zoiets hebben van "he kunnen we dat niet even iets anders doen", iedereen wil natuurlijk het liefste gisteren in verwachting zijn dan morgen
eerlijk gezegt vind ik 48 dagen ook wel enormmmmmmm lang ...ik zou daar zowiezo met de HA over praten , en je hoeft inprincipe de assisitent helemaal niet te vertellen waarvoor je komt , dat gaat haar niets aan suc6 meid
Hoi nicole B, Ik ben er door ovu testen deze ronde ook achter gekomen dat mijn eisprong pas op dag 33 was. Nieuwsgierig als ik ben ga ik gelijk van alles op zoeken. Ben er achter dat als je cyclus lengte varieert dat dat altijd is in de fase voor de eisprong . Na de eissprong wordt je na 12 tot 16 dagen ongi. Miss heb je deze keer geen eisprong gehad!. Als ik zelf over 8 dagen niet ongi ben ga ik ook ff ha hoor... moet eens toch ongi worden. Heb zoiets van of een positieve test en anders de maar he . weten we tenminste waar we aan toe zijn. Kortom ... ff ha gaan is mijn advies. Succes liefs sancho Zal men banner ff aanpassen op mijn ei hihi
een assistente moet je wel vertellen waarom je een afspraak wilt maken, omdat zij moet kijken of het noodzakelijk is of niet, dus ja niet altijd leuk maar je moet wel altijd melden bij de assistente. maar daarentegen elke ha heeft een telefonisch spreekuur die zou je dan zelf kunnen bellen om een afspraak te maken.. succes
Een assistente zal meestal vragen waar je voor komt. Dit is omdat ze het spreekuur beter kan plannen. Sommige klachten hebben gewoon meer tijd nodig, sommige dingen moeten vandaag gezien worden en sommige dingen kunnen morgen. Ook kan ze dan beter beoordelen bij wie de patient moet komen. Bv hechtingen verwijderen kan prima bij de assistente. En ook de assistente heeft beroepsgeheim. Je kan haar dus rustig vertellen waarvoor je komt.
Hallo allemaal, In Almere zie je bijna altijd eerst een praktijk assistent. De dokter komt pas als zo een assistent twijfelt. Mijn man had paar weken terug een gat in z'n hoofd en daarvoor twee onstoken ogen in beide gevallen geen dokter gezien. Ik geloof best dat die mensen ervaring hebben maar al je zoals wij 130 aan zorgkosten per persoon betaald vind ik dat je voor dat geld best even een huisarts kan zien. Ik heb inmiddels wel advies gevraagd bij de webdokter van agis zorgverzekeringen kreeg het volgende antwoord: Geachte Nicole, De enige manier om er achter te komen of u zwanger bent is door over enige dagen opnieuw een testje te doen. Ik begrijp goed dat deze onzekerheid moeilijk is voor u. Een andere mogelijkheid is om naar uw huisarts te gaan, dit zou ik zeker doen wanneer: -u ongerust blijft -u klachten van pijn of andere klachten zou hebben. De huisarts kan dan de zwangerschapstest herhalen en u eventueel onderzoeken. Op grond daarvan kan hij beoordelen of verder onderzoek nodig is of niet. Soms wordt er een echo-onderzoek gedaan, maar dit kan eigenlijk pas goed na ongeveer 6 weken overtijd te zijn (gerekend vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie), dan zie je pas de vorming van het vruchtje in de baarmoederholte. Verder kan het natuurlijk zijn dat uw menstruatie later komt dan u verwacht. Ook al heb je een regelmatige cyclus, het komt soms voor dat dit ritme wordt verstoord en een menstruatie later komt dan verwacht. Ik hoop dat u enigszins gerust bent gesteld. Zo niet, dan zou ik zeker met uw huisarts overleggen, u moet niet ongerust zijn. met vriendelijke groet ****** *****, arts
Als jou testen negatief zijn zijn ze bij de huisarts ook negatief hoor. Mischien ben je er zo mee bezig of vind je het zo spannend dat daarom je ongi weg blijft ??? Raar gebeuren hoor dat vrouwenlichaam en al die hormomen. Hopelijk ben je snel ongi of is de volgende test positief !