vanaf 4 weken vanaf de geboorte tot aan ongeveer 3 maanden geleden sliep onze man als een prinsje en werd toen nooit wakker en sliep al heel snel het klokje rond. Maar 3 maanden geleden is hij een keer goed verkouden geweest en had toen ook 1 dag koorst (39.8). En sindsdien wordt hij s'nachts constant wakker, en krijg ik hem alleen weer in slaap met een flesje melk. Hebben jullie misschien ideeen om hem weer aan het doorslapen te krijgen of is het toch misschien weer een fase? Laten huilen is eigenlijk niet een optie omdat onze oudste (2,5) heel licht slaapt en dan bijna niet meer in slaap te krijgen is. Overigens heeft hij verder nergens last van, niet van de oren of van doorkomende tanden. Ik heb het idee dat het s'nachts wakker worden een vorm van een ritme is geworden, alleen hoe kom ik er weer vanaf. Ik wil weer een heerlijk doorslaap mannetje .
Dat is toevallig, onze kindjes zijn op dezelfde dag geboren! Heb je al geprobeerd om hem elke keer een beetje minder melk te geven. De volgende stap is dan om te kijken of hij zonder melk weer in slaap valt door hem bv. in slaap te wiegen / op zijn kamertje blijven totdat hij (bijna) slaapt. Verder weet ik het niet zo goed. Mijn. Dochtertje heeft ook weleens van die nachten dat ze wakker wordt, maar dat is bv. omdat ze verkouden is. Dan ga ik even met haar lopen, totdat ze weer rustig is en meestal kan ik haar dan weer neerleggen. Sterkte! Hoop dat je hier iets aan hebt en hij weer snel lekker door slaapt.
ff offtopic: dus ook bevallen op de heetste dag van het jaar , lekker he. Maar weer ontopic. Ik heb weleens geprobeerd zijn speen te geven en weer te gaan, maar dan wordt ie hysterisch, en troosten en weer gaan precies hetzelfde. maar iedere keer minder melk geven zou kunnen werken, zal ik eens gaan proberen.
Ja pff, inderdaad! En daarna werd het weer een stuk minder Ik ga nooit meteen weg, blijf er meestal nog even bij en laat de deur ook een stukje open. Als ze slaapt, doe ik de deur weer helemaal dicht.