Hoe vaak naar buiten met je kind en wat ga je doen ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vruchtje24, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi hoi

Ik ben benieuwd hoe vaak jullie kindje buiten spelen en wat doen jullie dan? Wij gaan meestal eind van de middag naar speelpleintje hier. Daar voetbalt hij en fietst sinds kort. Meestal uurtje zijn ook andere kindjes. Ons zoontje is nu 3 jaar

Gr vruchtje

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier ook bijna iedere dag eventjes naar buiten.
    We wonen aan een plein met schommels, stoepkrijt of bal mee en hij vermaak zich wel.
    Is het te druk met opgroeiend jeugd dan speel hij lekker in de tuin.

3. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Hier gaan wij iedere dag naar buiten. Sochtends 2 uur en smiddags ook zo'n 2 uur. Meestal gaan wij dan naar het bos of weet ik veel wat...

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier echt niet zo vaak...
    We hebben een paar speeltoestellen voor de deur waar hij weleens op speelt, maar ik vind hem nog te jong om hem alleen te laten gaan en ik heb het geduld en de zin niet om er een uur bij te staan... dus dat gebeurt niet zo vaak.
    Bij de gastouder speelt hij met mooi weer dagelijks in de tuin en als hij thuis is dan maken we wekelijks een rondje met boodschappen doen. Zusje in de buggy en hij er naast. In het weekend doen we vaak wel een uitstapje naar de kinderboerderij of iets. Maar doelloos wandelen of naar een speeltuin is voor mij niet zo weggelegd..:)
    Bij echt mooi weer zit ik graag in de tuin en speelt hij de hele middag in de zandbak of zet ik het zwembadje op en vermaken we ons de hele dag :)

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Druif: zeurt hij ook niet om naar buiten te gaan en word je zelf niet gek de hele dag binnen ? Misschien komt dat doordat ik zwangerschapverlof heb en dus 7 dagen thuis ben wat ik heerlijk vindt hoor:)

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zelf word ik niet gek van het binnen zitten;), we wonen hier in een klein dorp waar verder niks te zien of te doen is. Bij mooi weer vind ik het heerlijk om in de tuin te zitten met een boekje of te fietsen of wandelen, maar dat doe ik dan ook vaker met mn man erbij. Moet zeggen dat met de kleine die nog niet zelfstandig kan zitten, het fietsen ook op een laag pitje staat...
    Mn zoontje zeurt niet om naar buiten te gaan. Hij speelt liever binnen met zn treinen :p Moet hem soms echt dirigeren om lekker buiten te spelen...

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij hebben een enorme tuin met trampoline, glijbaanhuisje, wipwap, schommels, zandbak, speeltafel en fietsjes enzo... dus meeste van de tijd vermaken ze zich hier uitstekend... daarnaast gaan we dagelijks wel erop uit... ene keer wandelen naar de winkel, dan naar de herten of kinderboerderij... of ze spelen hier in de straat met buurtkindjes en ik ben dan voor de deur....

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben doordeweek 2 dagen vrij, en dan gaan we beide dagen wel naar buiten. In de buurt zijn niet veel kinderen, dus lopen we meestal naar de kinderboerderij in het park (park ligt naast ons huis). Daar zijn ook trapautootjes en een klein speeltuintje etc. En altijd andere kinderen om mee te spelen.
    Binnenkort komt er ook een grote speeltuin in het park...ik kan niet wachten!
    Of ik spring op de fiets en ga even de stad in met hem. Naar de markt, en spelen bij de fonteinen op het marktplein.
    Hij is ook 2 dagen op het kdv, en daar spelen ze bij goed weer ook buiten.

Bij slecht weer ga ik naar balorig of het zwembad. Een hele dag binnenzitten is aan zowel mij als zoon niet besteed, daar word ik zó chagrijnig van :) Op vrijdag zit hij wel de hele dag binnen, bij opa en oma. Dat vind ik wel eens zielig, maar hij vermaakt zich alsnog prima daar.

Verder hebben we nog een speelhuisje en een zandtafel in de tuin. Ik laat hem nog niet op straat spelen, want dan moet ik er zelf bij gaan zitten, en bovendien zijn er geen leeftijdsgenootjes in de straat.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Meestal ga ik 2x per dag met T naar buiten. Hij moet gewoon zijn energie kwijt, binnen is het dan niet meer te doen. Als de jongste in bed ligt 's morgens ga ik even met T een blokkie om, hij op de graafmachine oid waar hij dus even flink wat energie kwijt kan. 's Middags gaan we boodschappen doen / naar de speeltuin / rondje haven en bootjes kijken / naar opa en oma lopen (ongeveer 15 minuten heen). Als het regent gaan we in regenpak :(, tja als hij binnenblijft trek ik dat echt niet. Ook speelt hij wel in de tuin alleen.

10. tulip

tulip Niet meer actief

wij zijn heel veel buiten. Met weer als vandaag staat de deurde hele dag open en is ze voornamelijk in de tuin bezig. Net achter onze poort stap je meteen in de speeltuin, dus als ik mijn stoel daar zet, kan ik haar continue zien, heel handig;)

Met weer van de afgelopen weken gaan wij iig 2 keer per dag (tussen de buien door) naar buiten, dan kan gewoon een rondje lopen of fietsen zijn. Of naar de winkel bv, achterop bij mij of op haar eigen fiets. Ook zoeken we wel eens een speeltuintje op dat net iets verder is voor de afwisseling.

Sinds kort is hier in de buurt een verkeersplein voor kinderen. Ze hebben een echte situatie nagebootst. Je hebt stoepen en de weg, en de kinderen kunnen er met hun fietsen en steppen en auto's op. Er staan ook stoplichten die het doen, echt superleuk.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Maar als jullie gaan wandelen, een blokje om, gaan jullie dan ook nog ergens heen? Want doelloos rondlopen zonder iets te zien of te doen is echt niet aan mij besteed...
    En als jullie naar de speeltuin gaan, gaan jullie dan de hele tijd mee die toestellen op? Mn zoontje kan zich er prima vermaken, maar ik daarentegen.... hahahaha

12. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Dagelijks, tenzij het echt giet van de lucht.
    We hebben in de tuin: glijbaan, zandbak en speelhuis.
    Ze kan fietsen in de straat, stoepkrijten bellen blazen of achter haar buurjongens aan rennen.
    Bovendien wonen we in een kustplaats, dus duinen en strand zijn om de hoek.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    laat jij de baby thuis alleen in bed?

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    2 keer naar buiten.we wonen in het centrum. we lopen soms de winkel straat heen en weer en daarna naar speeltuin.(op schommel zetten, glijbaan begeleiden.ik kan dus niet zitten of zo, constant bezig bij de toestellen)
    dan nog een keer in de middag. ook samen boodschappen doen bij een van die 2 keren.soms op de fiets naar bos of met de auto als papa daar zin in heeft.
    elke keer dus minimaal 1uur, vaak dus langer.
    en soms ook in de tuin spelen.

15. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier in de ochtend meestal een wandeling naar de winkel toe en natuurlijk weer terug. Verder ligt het aan het weer en aan het ritme van de jongste wat we nog meer doen, achter het huis buiten spelen of er nog ff op uit bv op de fiets of haar eigen fietsje (zoals vanmorgen). De jongste kan nu goed zitten dus we worden iets mobieler gelukkig. Vanmiddag wil ik nog even op mijn eigen fiets weg.

16. tulip

tulip Niet meer actief

soms wel, en soms gewoon doelloos rondlopen. Hetzelfde in de speeltuin, soms ga ik mee op de wip en het klimrek en soms zit ik er gewoon bij.
    Het is voor jou misschien mindern, maar het lijkt mij ook belangrijk wat leuk voor je kindjes is. Hello kitty duplo is ook niet mijn favoriete tijdsbesteding, maar mijn dochter vind het super als ik meebouw.

Ik denk dat je daar wat meer aan moet denken.

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Tis niet dat ik het niet doe, maar ik ben niet zo iemand die dan in de speeltuin maar gaat zitten spelen met de iphone ofzo... en aangezien mn zoontje lekker alles zelf wil doen sta ik er een beetje bij... mezelf te vervelen, haha!
    Binnen is er dan meer te doen en meer afwisseling voor zowel mn kinderen als voor mij ;) Ik probeer dan maar het nuttige met het aangename samen te voegen als we dan toch naar uiten gaan, zodat het voor allemaal leuk is!.

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ochtend: M wegbrengen, 2x per week ook T, vaak daarna nog even in de tuin darren. Beetje afhankelijk van slapen S + weer een rondje met de loopauto, in de tuin, naar de speeltuin of kinderboerderij.

Middag: M halen, even thee drinken + wat eten en dan gaan we boodschappen doen, naar de kinderboerderij, speeltuin ed. Ik probeer altijd minstens 1-1,5u buiten te zijn (15u M halen, 1530 naar buiten, 17u eten koken/S op bed leggen).

Het gaat wel wat minder makkelijk nu S er is, gewoon omdat ik het nog te koud vind om hem buiten te voeden én omdat ik hem graag in zn bedje te slapen leg als dat kan, zeker doordeweeks wordt hij al van hot naar her gesleept namelijk.

Als het weer wat beter is dan zitten we nauwelijks meer binnen, lekker in de tuin!

19. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Wij zijn ook wel veel buiten aan het spelen. Maar vaak een fietstochtje en ga dan langs de speeltuinen.. Zodra het weer het toelaat heerlijk in het zonnetje spelen..

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Speeltuin: zoveel mogelijk zelf spelen, maar ik ontkom niet aan een paar keer van de glijbaan af. M en T kunnen dat best (hoewel het toestel meer voor 4+ is), maar durven allebei niet zo goed alleen. M wel met een vriendinnetje trouwens. Tussendoor zit ik lekker op een bankje in de zon of loop ik rond om S in slaap te krijgen/houden. Verder racen ze daar rond op (loop)fiets en loopauto en spelen ze met de andere kinderen. Ik verveel me meestal niet, ook omdat er vaak wel een moeder of oppas is om mee te kletsen

Als S iets groter is en het weer wat beter zullen we vaker naar een speeltuin iets verder weg gaan, daar zijn de toestellen ook wat meer op maat voor T + afgesloten peutergedeelte. Dan zal ik proberen zoveel mogelijk lui en ledig te zijn :D, dwz mn kop in de zon en genieten van het spel van de kinderen (en opletten dat ze niet te pletter vallen ;)). En vaak spreek ik af met mn schoonzus(sen) of vriendin(nen) met kinderen.

Rondje: vaak zinloos rondje, bij ons achter schaapjes kijken, bloempjes plukken, plassen stampen bij regen, auto's benoemen, naar het water naar de boten zwaaien. Maar vaak ook zinvol: brievenbus, kinderb, M halen, boodschappen doen. En dan combi.

Deel Deze Pagina