Weet niet meer wat ik moet

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Jada09, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jada09

Jada09 Niet meer actief

fijn dat ze er wat mee doen.
    Ik moet dinsdag weer naar de arbo en zie er wel weer enorm tegen op omdat ik iedere keer door haar weer werken werd gestuurd.
    Morgen eerst nog naar de vk. Ik heb nog steeds veel last van harde buiken en mijn bekken beginnen ook weer enorm op te spelen. Ben gewoon op, kom de dag niet door en wil alleen maar slapen terwijl me dat weer niet lukt......

Even kijken wat de vk morgen weer zegt en dan hoop ik dat het bij de arbo eens goed verloopt. Wat een gedoe allemaal!

2. Loe

Loe Niet meer actief

jada vraag een briefje aan je gyn/verloskundige en neem dat mee naar de arbo. Ik zou me niet laten dwingen door die arbo. jij en je kindje zijn het belangrijkst!

3. Jada09

Jada09 Niet meer actief

Ik heb van 2 weken geleden al een blaadje van de vk waarin staat:
    Advies: stoppen met werken om neerwaartse spiraal te doorbreken en te gaan werken aan fysieke en psychische klachten/situatie. Afspraak maken met huisarts, controle over 2 weken.

Afspraak met arts heb ik gehad en die heeft alles genoteerd en ook aangegeven dat ik het advies van de vk moet volgen.

Ik zit nu 2 weken thuis en krijg alleen maar meer last van harde buiken en bekkenpijn. Ik kan thuis al bijna niets meer doen. We zouden hier gaan klussen (bovenverdieping verven enzo) dat moet vriendlief nu allemaal alleen doen omdat ik het gewoon niet kan. Zou mooi zijn als ik dan wel weer moet gaan werken.

Nou ja ik zie het wel.

4. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

TS heel herkenbaar je verhaal
    eerst kwam ik ook gedeeltelijk thuis te zitten vanwege me bekken
    werkte ook nog maar 6 uurtjes op 1 dag
    al gauw besloot mijn BD dat ik voor de overige 2 uurtjes maar licht administratieve werkzaamheden moest gaan doen
    al gauw kreeg ik ook harde buiken en nog niet veel later weer mijn eerste bloeding(had het ook in me 1ste zwangerschap)
    weer volledig ziekgemeld
    nou afgelopen vrijdag had ik me manager gesproken
    die vertelde doodleuk dat hij wel even bepaalde of ik moest komen werken of niet
    terwijl de VK heeft verteld dat ik dat echt niet mag vanwege bloed gevaar
    waarop hij doodleuk vertelde dat hij niks met mijn VK te maken heb (maar ik wel)
    ik hem verteld dat het wel om mijn gezondheid gaat en die van die kleine in me buik

ik heb toen de bond gebeld
    en zei verwijsde me weer door naar de Bedrijfarts
    hem gebeld en hij vertelde me dat als er geen duidelijke oorzaak is dat me VK het niet had mogen zeggen:S
    en hij stelde voor om het 2 weken aan te kijken
    maar dat hoeft nog niet eens want kom net van de wc en heb weer bloedverlies, dusja nou wordt het weer de VK bellen en de berdijfsarts wat dat hebben we afgesproken dat als ik bloedverlies zou hebben dat ik contact op zou nemen

ik wordt zo deprissief dat ze me telkens weer terug aan het werk sturen
    en ben eigenlijk wel benieuwd hoe jou bedrijfarts op de brief van je VK en HA heeft gereageerd

5. Jada09

Jada09 Niet meer actief

Jeetje, trotsemama1 wat een verhaal.
    Het is gewoon niet te geloven hoe sommige mensen reageren.

Ik heb van het weekend 2 x in het ziekenhuis gelegen, 1 x met bloedverlies en 1 x met het verliezen van vocht (gelukkig geen vruchtwater). Mijn verloskundige zei dat ik nu toch echt rust moest nemen en niet meer moest gaan werken.
    En dat jouw bedrijfarts zo reageert is ook niet normaal. Een vk weet heus wel wat ze zegt en daar moet je ook zeker naar luisteren. Ik ben wel altijd nog bij mijn eigen huisarts geweest zodat hij ook achter deze beslissingen staat. Misschien kun je dat ook doen, gewoon een gesprek aangaan met je huisarts en alles op papier laten zetten.
    Ik zou me gewoon ziek melden en een second opion aanvragen, dit kan via het uwv. Je betaalt er wel voor maar ik zou het er niet bij laten zitten. Ik moet morgen naar de arbo, ben ook wel weer zenuwachtig maar heb me voorgenomen om me niet weer naar het werk te laten sturen. En mocht ze dit wel willen dan is het gesprek met haar zo beeindigd en vraag ik een second opion. Ik ga niet meer werken. Niet omdat ik het niet wil maar omdat ik thuis ook al niets meer kan. Als ik 1 uurtje iets doe dan heb ik zoveel pijn in buik en bekken dat ik niet meer kan lopen. Dus mijn gezondheid en dat van mijn kind gaat toch echt voor.

Succes ermee! En heel veel sterkte!

6. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Mag ik wat vragen?

Doen jullie werkgevers dan ook moeilijk ofzo? Want die van mij kwam zelf met dit plan, dus het lijkt mij stug dat de arbo of het uwv moeilijk gaan doen bij mij....Of doen jullie werkgevers ook niet moeilijk?

7. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    lastige situatie, ik zelf was net bij een nieuwe baas begonnen toeni k zwanger was heb hem na 2 weken verteld ben zwanger,ok geen probleem mocht blijven ik opgelucht...

toen kreeg ik bekkeninstabiliteit maar ja ik had zoiets van ik MOET mn proeftijd doorkomen (was helaas 2 maanden ) dus doorgebeten, onregelmatige diensten gedraaid soms ging ik van 3 nachten naar 1 dag vrij en dan 1 vroeg en dan weer late wat dus echt ontzettend zwaar was omdat iik ook ontzettend moe was en totaal geen tijd had om bij te komen van de moeheid en pijn inmn bekken en rug..
    maar nooit geklaagd op het werk! gewoon doorgezet en wat denk je laatste dag van proeftijd kreeg ik alsnog te horen dat ik kon vertrekken !!!

ik voelde me zo genaaid en heb tot op d edag van vandaag spijt dat ik niet naar mn lichaam geluisterd heb want ben zwaar over mn grenzen gegaan en de vk had al een paar keer gezegd dat wanneer de fysio niet genoeg aan zou slaan ik echt minder moest gaan werken..
    afijn zijn thuis en binnen enkele weken verdwenen mn klachten ik heb dus echt teveel van mn lichaam gevraagd destijds en het had allemaal wel een staartje kunnen krijgen..
    dat doe ik dus nooit meer!

ik zou dus echt goed naar je lichaam luisteren en op je strepen staan, de vk adviseert je niet voor niks om rustiger aan te doen, vind het ook echt schandalig dat zon bedrijfsarts daar niet naar luistert!!

succes in elk geval ik hoop dat het goedkomt!

8. Trotsemama1

@ jade
    ik heb morgen een afspraak bij de HA voor een gesprek
    omdat ik vanochtend weer bloedverlies heb gehad moet ik maandag naar de Gyn ook haar wil ik deze brief laten ondertekenen
    net als de Vk
    dan heb ik 3 deskundige die het met elkaar eens zijn
    en dan kunnen ze er niet meer onderuit hoop ik

laat je me weten hoe het bij de arbo was???

hier heeft trouwens de assistente van de HA gezegd dat een bedrijfarts helemaal niet tegen de adviezen van de VK in mogen gaan (maarja ze proberen het altijd he )
    en ze snapte me situatie en maakte een uitzonderring om een afspraak te maken want eigenlijk moest ik na half 2 terug bellen
    (1 van hun heeft dan lunchpauze en afspraken moeten dan na half 2 gemaakt worden )

9. Jada09

Jada09 Niet meer actief

Ik zal laten weten wat ze heeft gezegd......ik zit hier wat zenuwachtig te zijn voor dat gesprek....potverdorie ik laat me iedere keer weer klein krijgen door dat mens!

@ Marjand: mijn werkgever vind dat ik moet doen wat de vk zegt dus op zich is hij niet lastig maar de arbo wel.....en dat is al moeilijk genoeg. Ik heb nu dan wel alles op papier staan maar dan nog, dat had ik de vorige keer ook en toen wees ze het ook af. Nu heb ik me voorgenomen door te zetten en een second opion te vragen als ze niet luisterd.

10. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    En wanneer gaan ze bellen en zeuren van de arbo?

Het uwv heeft vandaag gebeld en die zeiden dat ze het begrepen en dat ze over een week of wat wel weer eens bellen hoe het dan gaat...

Hmmm lekker klote die arbo dan.

11. Jada09

Jada09 Niet meer actief

Ik zou nog even laten weten hoe het was gegaan:

Ik sta nu voor 100% ziek en kan zelf beslissen wanneer ik naar het werk ga. Dus mocht ik een goede dag hebben dan ben ik gewoon welkom. Er is echt een last van me afgevallen. Nu kan ik gewoon de dag rustig beginnen en dan zelf beslissen of ik wel of niet naar het werk ga.

Trotsemama1: hoe was het bij de huisarts?

Marjand: ik moest van mijn leidinggevende de arbo zelf bellen en de eerste 2 keer stuurde zij me gewoon weer werken, waarschijnlijk heeft ze niet in de gaten gehad hoe zwaar dat voor mij was want nu had ze zoiets van, jeetje je bent wel erg ver gegaan met alles. Dus nu stond ze er met de volle 100% achter dat ik thuis bleef.

12. Trotsemama1

@ jade ze kon niet echt dinge voor me op papier zetten maar ze heeft wel dingen duidelijk gemaakt
    dat de gyn nu bepaald of ik ga werken of niet
    en als ze me niet geloven dat ze dan maar met de VK moeten bellen
    de HA kon alleen maar zeggen om te zorgen dat ik niet meer hoef te werken dat ik maar moet gaan liegen over bloedverlies als ze gewoon echt niet makkelijk zijn maar zei wel dat ik dan moet zorgen dat de Vk achter me staat zodat als ze bellen dat ze er wel vanaf weten
    verder moest ik zeggen als de Bedrijfsarts me beld dat ik ze na maandag maar moeten bellen en dat ik niet eerder wat van ze wil horen,
    ze gaf als laatste een tip voor mezelf waar ik zelf aan moet werken is dat ik sterker in me schoenen moet gaan staan omdat ik best labiel ben en anders ging dit soort dingen vaker gebeuren
    (daar heeft ze wel gelijk in)
    nou heb ik vrijdag een gesprek over me contract en ben echt vastbesloten om tezeggen als hij begint over me ziektewet dat ik daar niet voor kom maar voor me contract
    en ben er wel een beetje uit dat ik als mijn contract niet wordt verlengd dat ik het dan ga aanvechten want ze mogen me contract niet verlengen op de reden van ziek door zwangerschap en aangezien ik op 1 hand kan tellen wanneer ik ziek ben geweest is dat niet de reden dat me contract niet zou worden verlengd

dus ik wacht het maandag af bij de gyn
    en na maandag wil ik pas wat van ze horen

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @Trotsemama1: Ik zou dat van dat contract nog even goed uitzoeken. Volgens mij hoeven ze nl helemaal geen reden te geven als je contract gewoon afloopt. Dan is het gewoon een dienstverband dat van rechtswege afloopt en dat kun je heel moeilijk aanvechten. Heb je een rechtsbijstand verzekering of ben je lid van een vakbond? Want dan zou je het daar eens na kunnen vragen. Ik zou het erg vervelend vinden als je daar vol vuur dingen gaat zitten beweren die achteraf niet kloppen.. ;)

14. Trotsemama1

ik heb toevallig van de week iets op internet gelezen dat ze wel een reden moeten geven
    en als het is omdat ik boventallig ben dat ze dan niemand anders mogen aannemen doen ze dat wel zijn ze alsnog fout en kan je het alsnog aanvechten als je ziet dat ze een vacature hebben geplaatst

15. Trotsemama1

heb het stukje opgezocht
    @ bluesky
    Tijdelijk arbeidscontract

Word je zwanger terwijl je in tijdelijke dienst bent (een arbeidscontract voor bepaalde tijd) dan mag sinds eind 2001 de zwangerschap geen reden meer zijn om je contract niet te verlengen. Dus: loopt je contract af en wordt dit niet verlengd omdat je zwanger bent, dan kun je de werkgever hier op aanspreken. Natuurlijk is het moeilijk om te bewijzen dat je contract niet verlengd wordt omdat je zwanger bent, maar heb je je werk naar tevredenheid verricht en vervalt de functie niet, dan kun je de werkgever erop aanspreken. Helpt dit niet, neem dan contact op met de vakbond. Stel dat je contract niet wordt verlengd, terwijl je naar tevredenheid hebt gefunctioneerd en de functie wordt wel weer ingevuld door een nieuwe werknemer, dan weet je dus bijna zeker dat de reden van niet verlengen de zwangerschap is. Onderneem dan actie!

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    kijk, weer wat geleerd! Bedankt voor het plaatsen! ;)

17. Trotsemama1

hih ik wist het eerst ook niet hoor
    daarom onderneem ik wel actie
    je weet nooit wat voor slaatje je eruit kan slaan

Deel Deze Pagina