BV buiten de deur

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jo86, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Hoi dames,
    Mijn dochtertje is twee weken oud en ik geef borstvoeding en dat gaat heel goed, maar ik vroeg me eigenlijk af hoe doen jullie dat als je naar buiten wilt?
    Ik ben nu een keer naar mijn schoonouders geweest en daar kan ik gewoon in de logeerkamer voeden, maar hoe doen jullie dat als je straks langer weggaat?
    Ik geef nu om de 3 tot 4 uur voeding, dus dan kun je niet echt weg...
    Hetzelfde met haar ik verschoon haar altijd voor of na de voeding, dat kan toch ook neit overal?
    Misschien beetje stomme vraag, maar het lijkt me zo onhandig weg te gaan met het geven van BV..
    ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. 894hi

894hi Niet meer actief

verschonen de eik oen ze klein was gewoon in de kinderwagen.. en bv buiten... ach het wend.. je heb van die cover dingen dat andere niks zien maar je kan ook gewoon een spuugdoek over je borst leggen en gewoon lekker ergens gaan zitten

3. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Verschonen kan vaak op het toilet van restaurants, café's. Of op de achterbank van je auto. En inderdaad de kinderwagen. Heb ook een keer haar op de schoot van mijn vriend gelegd, met een doek er onder en zo verschoont. Als ik niet wil dat mensen dan mee kunnen kijken, doe ik eerst de nieuwe luier erop leggen en dan de oude er onder uit halen. (bij een plasluier).
    Voeden kan ook overal. Ik heb een grote sjaal die je om je heen kan hangen, dan zie je ook niets. Denk dat het gewoon wennen is. Vond ik tenminste.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik voed ook niet in het openbaar, maar er is altijd wel een pashokje in de stad of ik voed in de auto. Ben ik aan de wandel met mijn honden, dan ga ik wel rustig op een bankje zitten. Sjaal mee, klaar. Verschonen kan overal wel.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met bv is het juist wél handig om weg te gaan! Vind ik dan ;)

Als ik wegga zorg ik wel als het even kan dat ik Lisa eerst gevoed heb. Maar anders is het gewoon even ergens gaan zitten en voeden maar! Verschonen sowieso nog wel binnen omdat ze nog maar zo klein is en het buiten nog niet erg warm is, maar als dat niet kan, dan moet het maar even wachten, zoveel poep zit er nog niet in de poepluiers ;)

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoihoi!

Voeden in het openbaar vind ik zelf geen probleem, maar als je dat niet prettig vind, is er altijd wel een plekje om rustig te kunnen zitten. Verschonen kan ook altijd wel ergens en desnoods stop je een verschoningsmatje in je luiertas, een flinke hydrofiel of handdoek erop en dan kun je je kleine desnoods ergens op tafel of op de grond leggen. Ik ben daar meestal niet zo moeilijk mee....:) Je wordt er ook steeds sneller in en dan is het in een minuutje gepiept!

Wat mij hielp is gewoon met kleine stapjes beginnen. Eerst idd voeden bij ouders/schoonouders thuis, dan een keer de stad in tussen voedingen om te kijken waar het goed zou kunnen, en daarna gewoon een keer proberen!

Wat natuurlijk ook altijd nog kan is een gekolfde voeding meenemen in een flesje, dan hoef je niet met je borst bloot.

Liefs en succes!

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Op de een of andere manier komt dat meestal wel goed. Of ik kan me ergens terugtrekken om te voeden, of ik voed vantevoren en meteen weer thuis. Nu is ze inmiddels veertien maanden en voed ik haar nog ongeveer 4 keer per dag. Dat is al een stuk makkelijker qua tijden.

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik vind het juist ideaal de combinatie borstvoeding en er opuit, tenminste dat zijn mijn ervaringen.
    In een restaurant is het handig om een beschut plekje te vinden en probeer met de rug naar mensen te zitten. Geschikte kleding aantrekken helpt daarbij ook. Ik zorg bijvoorbeeld altijd dat ik een hempje en een shirt aan heb waardoor er niet veel bloot te zien is.

Vorige week ging ik een dagje naar een vriendin, dat was een uurtje rijden. De terugweg stond ik in de file, toen was ik erg blij dat ik borstvoeding geef. Ik heb het nog gered tot thuis, maar anders was het de parkeerplaats op en je baby voeden. Dát is het handige; je hebt het altijd bij je en het is altijd op temperatuur. Super toch!

9. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Stil hoekje bij een restaurant/cafe etc en daar lekker voeden. En verschonen in de kinderwagen. Juist met BV heb je meer vrijheid en kun je 'makkelijker' ergens heen, je hebt altijd eten bij je op de goede temp. Of je jezelf daar fijn bij voelt is een kwestie van proberen.
    Ik heb altijd gevoed in openbaar of bijzijn van anderen. Doekje erover en niemand die het opvalt. Maar mij maakte het ook niet uit als iemand perongeluk wel iets meer meekreeg dan ik wilde. Nogmaals, je moet jezelf er fijn bij voelen, dan komt t helemaal goed.

10. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Voeden ergens anders vond ik nooit zo'n probleem, slapen juist wel!
    Maar sowieso gingen wij de eerste maanden nooit hele dagen ergens heen.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik dacht dat ik veel problemen zou hebben met voeden in het openbaar, maar dat is dus 100% meegevallen! Ik ben thuis al begonnen. Als er kwaamvisite was en de kleine moest eten, floep, borst eruit. Dat is dus bij mensen die ik goed ken en ook mag. In het begin had ik meer problemen met mensen die ik niet goed kende of niet bijzonder graag mocht. Maar dat ging steeds beter. Ik ben mijn borsten heel snel gaan zien als 'melktanks' i.p.v. 'vrouwelijk schoon'.

Voor het eerst in het openbaar was ook een geklungel. Ik probeerde alles zo goed mogelijk te verstoppen, maar dat is niet makkelijk met cup 80I (ja, de i van Isaac)... Op een gegeven moment kreeg ik er schijt aan. Mijn kindje moest eten en het is de meest natuurlijke manier. Dus als iemand er problemen mee heeft, is dat HUN probleem. (In andere woorden: Je moet die knop omzetten in je hoofd).

We zoek ik altijd een rustige plek. Dus achteraan in een hoekje in een café of zo en met de rug naar de mensen. Niet (alleen) voor mijzelf, maar Ilias drinkt ook veel beter als het rustig is om ons heen. Maar ik sluit het niet uit dat we straks in de zomer midden op het terras gaan zitten! :)

Qua verschonen: Veel winkels hebben een verschoningsruimte. In of naast de damestoiletten of bij het invalidentoilet. In mijn verzorgingstas zit standaard:
    - Verschoningsmatje
    - Extra hydrofiele luier
    - Luiers
    - Billendoekjes
    - Klein potje Sudocrem of een tube Bepanthene.
    - Schone kleertjes (incl. romper)
    - Klein flesje 'wassen zonder water'

Plekken waar ze volgens mij altijd wel een verzorgingsruimte hebben, zijn grote warenhuizen, zoals de Bijenkorf, V&D, HEMA. En de wat grotere cafés ook. Daar zit vaak een opklaptafel in de muur bij de toiletten. En anders gewoon een tafeltje achteraan. Daarom is dat matje wat ik zelf meeneem wel handig. En van de zomer in het park op het gras.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joh, borstvoeding is juist superhandig als je de deur uitgaat!
    Je hebt het altijd bij je, het is altijd klaar en je kunt het overal geven.
    Heb je echt geen logeerkamer voor nodig hoor, ik gaf gewoon als mijn kind het nodig had, in de bus, in de trein, in de winkel, gewoon even zitten en aanleggen.

Verschonen kan ook op een heleboel plekken, desnoods op je schoot, als je jezelf aanleert er niet teveel ritueel van te maken, gewoon neerleggen, beentjes omhoog, luier af, billen schoon (ik had meestal een nat washandje bij me, maar doekjes kan natuurlijk ook), luier dichtplakken, nieuwe luier om, beentjes naar beneden, luier in plastic zakje, in tas als je katoen gebruikt, in prullenbak als je wegwerp gebruikt.

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik was er ook van te voren heel bezorgd over, maar heb dus ook een aantal keer in een cafeetje zitten voeden :) Gaf eigenlijk ook wel een beetje een kick dat ik dat durfde, hahaha!
    Nu heb ik wel het geluk dat ik geen grote borsten heb, dus er valt sowieso weinig te zien, maar met een voedingshemd onder mijn shirt en een sjaal over mijn schouder was er echt helemaal niets te zien.
    Eén keer kon ik geen rustig plekje vinden om te voeden en toen ben ik in de parkeergarage in de auto gaan zitten. Dat was lekker rustig en ging prima. Niet het gezelligst, misschien, maar ik had een boekje bij me, dus vermaakte me wel en manlief deed intussen boodschappen. Je wordt er vanzelf creatief in. Bij mensen thuis vroeg ik ook altijd of ik even in de slaapkamer mocht gaan zitten ofzo. Nooit problemen mee gehad.

Oh, en verschonen deed en doe ik werkelijk overal. Op tafels, bankjes, de grond; waar dan ook. Heb altijd het verschoningsmatje bij me in de luiertas, dus die ligt er altijd onder; blijft alles lekker schoon :)

14. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    hey dames bedankt voor jullie reacties!
    Het verschonen zie ik ook niet zo tegenop, dat is inderdaad overal wel te doen en zo gebeurt!
    Het voeden zal denk ik dan wel wennen zijn, ik zie er nu nogal tegen op in het openbaar te voeden, maar misschien als je het een keertje gedaan hebt dat het dan wel meevalt. En idd het is super makkelijk dat je altijd voeding bij je hebt! Dat is weer iets minder om over na te denken haha

en misschien is een voedingshemd en/of sjaal inderdaad wel een goed idee om aan te hebben of mee te nemen, heb nu eigenlijk geen voedingshemd ofzo, aangezien ik toch thuis voed

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik had die hele simpele BV-hempjes van de H&M. Wat ik daar vooral fijn aan vond was dat je buik dan wel lekker bedekt kon blijven :)

Alvast heel veel succes met de eerste keer 'en public'-voeden ;) Gewoon een keer proberen, dan weet je gelijk of je 't wat vindt. Is echt de enige manier om erachter te komen.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oja... Een maand geleden gingen we naar de IKEA. Alleen Ilias kreeg al honger voor we er waren! Dus op de parkeerplaats ben ik achterin gestapt en heb hem daar de borst gegeven. Er liepen wel veel mensen voorbij, maar ik denk niet dat iemand het op is gevallen.

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    ik vond het heerlijk om lekker ergens te gaan zitten voeden:):)
    ik had namelijk 6 weken alleen maar gekolfd en toen pas weer voorzichtig aan aan de borst. Nou met kolven is het pas onhandig!! kolfapparaat mee, koelelementen mee, flessenwarmer etc etc.. (ik moest vaker kolven dan dat zei at)
    Met bv had ik altijd een bv shirtje aan, voedingsbh en een sjaal, nou alleen met aanleggen was er een enorm roze planeet te zien, maar voor de rest heel kuis hoor.
    Verschonen deed ik ook overal! Op een terasje (okt baby dus toen was ze wel al ouder) in de buggy, kinderwagen, t bankje in de AH. ach als ze gepoept hebben zijn ze niet meer te houden, dus tja, dan maar verschonen he??
    t went hoor!

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Brrrrr... kerken zijn koud... ;)
    Goeie laatste opmerking, trouwens.

20. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hier ook de BV waar en wanneer hoor. Dat vind ik persoonlijk zo ideaal aan BV! En als je je er prettig bij voelt, dan wordt het er in de praktijk alleen maar makkelijker en handiger mee!
    "Practice makes perfect" ;)

Deel Deze Pagina