Als je man niet gelukkig is in jullie huis...

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovelylonnes, 26 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    We wonen nu 4 jaar in dit huis.
    Het huis is eigenlijk perfect voor ons, lage hypotheeklasten, op loopafstand van kleine supermarkt, friettent, chinees en babisschool.

Het heeft een bijkeuken waarin ik mijn nagelstudio heb gevestigd, een grote achterom (mijn man rijd motor) 3 slaapkamers boven en een ruime zolder waar de kattenspullenen rotzooi staan (appart van elkaar want daar is ook een afscheiding gemaakt.
    Een redelijk grote tuin, met nieuwe schuur en kattennren zodat katten niet weglopen.

We wonen echter niet in een geweldige buurt maar mij kan dat niet echt intereseren...

Nu is het wel zo dat we best veel "last" hebben van de buren, aan de ene kannt zitten ze vaak te blowen en hebben ze ook weetplanten buiten staan en een grote roofvogel.
    Aan de andere kan houden ze vaak gezellige bbq avondjes tot een uur of 2 snachts en dat gaat gepaard met de nodige herrie (ze praten en lachen nogal hard)
    Ook parkeren ze vaak de autos erg asociaal waardoor wij soms schuin de oprit op moeten rijden omdat hun autos schuin voor onze oprit staan.

Zijn grote probleem is eigenlijk dat er erg vaak autos voor onze schuur parkeren, zodat onze schuurdeur niet goed open kan en hij dus niet goed met zijn motor de schuur in of uit kan.
    De motor heeft al meerder malen voor gestaan of hij heeft (per ongeluk) krassen op autos veroorzaakt.

Hierdoor wil hij graag verhuizen, hij is hier niet meer gelukkig maar weet eigenlijk ook niet meer goed wat hij wil. We hebben vaak schreeuwende ruzie waarin hij mij uitscheld, zegt dat ik lui ben (wat enigzins ook wel klopt helaas) en zegt dat hij van me af wil...
    Dit doet erg pijn omdat ik weet dat hij het niet meemt.
    Ik durf het eerlijk gezegd gewoon niet aan om te gaan verhuien, we kunnen maar een heel lage hypotheek aan waardoor we alleen ene huis zouden kunnen kopen wat niet in oms dorp ligt en wat erg opgeknapt moet worden (en daar hebben we dan geen geld voor).
    Bovendien, waar vinden we weer een huis met alle criteria die we nu hebben? Alle huizen die we bekijken hebben een veeeel kleinere woonkamer en dat wil ik niet.
    En toen kwamen we op de huurhuizen, we staan al lang ingeschreven dus we zouden zo een huis hebben, maar we moeten dan wel een huis hebben met 3 slaapkamers EN een plek voor mijn nagelstudio!
    Ik heb geen problemen met de buurt, vind het niet boeiend dat je vriendjes moet zijn met de hele buurt maar we hebben hier wel alles wat we nodig hebben.

Mooie is ook dat de bank al bezig is met het eventueel verhogen van de hypotheek zodat we de kozijnen, tuin en vloer kunnen opknappen, wellicht als het huis meer af is dat hij er dan meer aard vind...

Vind het heel moeilijk, wat moet ik nou?
    Met deze financiele crisis, een baby op komst en we wonen bijna in een ideaal huis voor ons?!?

Wat zou jij doen?
    Kun je me helpen!?

Thanx
    Lonneke

ps sorry voor het enorme verhaal;)

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

is je man over het algemeen wel gelukkig? het lijkt wel of hij nu helemaal niet lekker in zijn vel zit en daardoor nu op alle kleine dingen let, en in elke buurt heb je wel weer iets anders, ik denk dat hij zichzelf eens moet afvragen wat hij nu wil, verhuizen (het probleem vooruit schuiven dus) of aan de slag met wat hem echt dwars zit.

geloof me, de dingen die hem dwars zitten over de buurt waar jullie nu wonen dat heb je in alle buurten, of het met de buren klikt is toeval.

sterkte, ;)

3. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Bedankt vooe je reactie.
    Ja er zit hem meer dwars en grotendeels weet ik ook wel wat.
    Vorig jaar is ie na 7 jaar van baan gewisselend en dat was de grootste fout ever. In dezelfde periode is onze zoon geboren en hiervan heeft hij niet kunnen genieten.
    Hij mocht toen terugkomen bij zijn oude baas (hij werd gevraagd) en daarna op lompe manier ontslagen (finaciele reden) Daarna heeft ie nog wat baantjes gehad en volgens mij zit ie nu nog steeds niet op de juiste plek.

Bovendien wil hij graag een super opgeruimd huis(houden) en ik ben mega chaotisch en niet opgegroeid met poetsen (mijn moeder kookte en poetste bijna niet... heel ander verhaal maar goed) waardoor het huis nooit geweldig eruit ziet... Maar ik doe echt mijn best maar weet gewoon niet hoe of wat...

Ik probeer mett hem te praten maar hij zegt gewoon dat hij moet nadenken....

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Buren hebben wietplanten? Aangeven die handel, zijn ze zo weg ;)

5. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Je schijnt (buiten) een aantal planten te mogen hebben voor eigen gebruik.
    Bovendien is een burenruzie wel het laatste waar ik op zit te wachten!

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    echt? dat wist ik niet joh...
    burenruzie, nee niets zo erg als dat, hier is het ook. Alleen zit onze buuv nu in de bak..GELUKKIG

7. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ik moet eerlijk zeggen dat als ik in zo een buurt woonde,ik ook liever een huis ging huren..Moet er niet aan denken in zo een buurt te wonen,ik zou nacht's niet slapen! Dan maar een huurhuis totdat ik het financieel beter zou hebben..

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    mja, wie zegt dat je in een ander huis wel gelukkig bent en geen gedonder met buren/buurt hebt? Dat weet je nooit zeker...
    Ik zou eerst goed op onderzoek uit gaan...

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Tja moeilijk hoor. Ik denk persoonlijk ook dat jouw mannetje met veel meer zit en daarom op alles gaat letten.
    Misschien stomme vraag maar hebben jullie al eens met de buren gepraat?
    En anders een hekje ofzo neer zetten om jullie gedeelte?
    Ik ben ook echt geen buren-mens en vind ook dat dat niet perse hoeft maar ik vind wel dat als er wat is er goed gecommuniceerd moet worden. Je moet het toch met elkaar doen.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vraag me af... hebben jullie het er wel eens over gehad met de buren? Over het parkeren en over de herrie?
    Hoe reageren ze daarop?

Verder denk ik dat je topic titel niet klopt. Je man is niet gelukkig. punt. Heeft maar voor een klein deel met jullie huis te maken. Verhuizen lost de problemen dus niet op. Probeer eens eerst aan de andere dingen te werken.

Dat hij alles graag opgeruimd ziet, dat kan. Moet ie zelf maar meer oppakken. Als jij nooit een goeie poets bent geweest, dan zul je dat ook niet worden. Maar dat is niets nieuws. Dit weet hij al jaren. Overigens is een schoonmaakster inhuren misschien ook een optie. Hier komt ook iemand poetsen, omdat ik er zelf een gruwelijke hekel aan heb.

11. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nee we hebben niet met ze gepraat. Ik vind dat dat geblow niet onze zaak is. Zoals ik ook al zei heb ik daar geen last van.
    (stinkt alleen een beetje)

En dat de andere buren graag lang in de tuin zitten, groot gelijk toch? En als ze dan wat gedronken hebben snap ik best dat ze wat harder praten, het is niet zo dat ze dat elke nacht doen...

Alleen dat parkeren is vervelend, mn man is al een paar keer bij mensen aan de deur geweest of ze de auto anders neer willen zetten en we hebben ook een bordje op de deur "inrit vrijlaten" maar dat helpt dus niet... Maar het is een gemeentelijke paarkeerplaats dus niets aan te doen....

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    helaas tegen dat parkeren is niets te doen, maar wat je wél kunt doen is het in de gaten houden en áls er dan iemand parkeert er meteen heenlopen en vragen of ze dat niet meer willen doen en hun auto weg willen halen.
    Misschien een brief erover opstellen of de buurt erop wil letten dat hun bezoek daar niet meer parkeert en dat in de brievenbussen in de buurt doen?? Of met de mensen persoonlijk praten of ze hun visite in de gaten willen houden?

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Al is het een openbare parkeerplaats, voor een inrit mag men niet parkeren. Een motor neemt niet eens zoveel plek in dus klinkt het parkeren als erg vervelend dicht op de schuur. Je zou eens kunnen informeren bij de politie hoe die parkeerregeling nu eigenlijk in elkaar zit. Vragen kan geen kwaad en je heb gelijk een heleboel voor jezelf duidelijk.

14. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Politie doet niets.
    Bij ons voor onze oprit staan vaak auto's, wel op de openbare weg, maar VOOR onze inrit dus. Erg vervelend, zeker als je zelf weg wilt......politie al een keer gebeld, die bellen dan het telefoonnr die bij het kenteken hoort. Als ze ze te pakken krijgen, vragen ze of ze de auto weg willen halen, maar krijgen ze ze niet te pakken, dan heb je pech. Want ze mogen niets.
    Gemeente doet ook niets.
    Je kunt je wijkagent bellen en vragen of die wil komen, die kent misschien de mensen die daar geparkeerd hebben of waar de mensen zijn......meer kun je niet doen helaas.
    Zelfs toen ik zwanger was en wij een bus gehuurd hadden om mijn spullen uit mijn huis te halen en wij dus niet weg konden, zeiden ze: als er wat met je gebeurt qua zwangerschap: vraag maar aan familie of ze met je mee kunnen rijden, IK moest dan ander vervoer zoeken. En wb die bus die we gehuurd hadden en voor 1 dag veel geld kostte zeiden ze: pech mevrouw, das uw probleem.

15. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

het klinkt wel zo'n beetje als onze vorige woning.
    qua buren dan!

wij zijn er wel om verhuisd, we voelden ons er niet op de plaats nadat we nieuwe buren hebben gekregen
    hielden helemaal geen rekening met anderen.
    Kan me er nu nog weer kwaad om maken.

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Wietplanten zouden beperkt mogen maar een roofvogel volgens mij niet.
    Is een beschermd dier dus daar zou ik de dierenambu eens over bellen.
    Verder kun je in contact gaan met de wijkagent om scheef parkeerders en andere aso's aan te pakken.

Bovenop alles denk ik niet eens zo zeer dat het jullie huis is of jij die niet de hele dag aan het poetsen is.
    Ik denk dat er veel meer in dat koppie om gaat en dan met name zijn werk.

Afijn ik vind wel dat hij je met respect moet behandelen.

17. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Oh ja en bij de gemeente aan kaarten dat ze op jou terein staan elke keer en een aanvraag doen voor een bord of iets waar een parkeerverbod voor andere op komt te staan.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ben je nu smoesjes aan het verzinnen om er zelf maar niets aan te doen? Sorry dat ik hard over kom, maar ik herken het gedrag. Ik doe het namelijk ook. Twee deuren verder zetten ze regelmatig de muziek zo hard, dat ik in onze huiskamer, met alle ramen en deuren dicht, over het geluid van mij eigen televisie, de tekst van hun muziek kan verstaan. Ik zeg er ook niets van, maar ik stoor me wel. Dagelijks. Maar goed, ik heb dan ook het fijne vooruitzicht dat we over een half jaar gaan verhuizen.

Het valt me op dat je verder ook niet ingaat op de achterliggende problemen. Ik denk echt dat je daar eens naar moet kijken. Samen.

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    die doen niks hoor...

20. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    wat die wietplanten betreft mag je er 5 hebben mits ze geen stankoverlast geven.
    wij hebben hier onder ook buren die graag lang met de vuurkorf buiten zitten en daar hebben wij toen wat van gezegd omdat wij er last van ondervonden( kunnen alleen ramen open aan de balkonkant en daar branden hun de vuurkorf) en nu houden zij daar rekening mee.
    dus jullie kunnen na 22.00 uur gewoon er wat van zeggen omdat t na 22.00 uur savond geluidsoverlast is dus strafbaar. je kan er netjes heen stappen en vriendelijk vragen
    t zelfde met die autos voor de deur. t is jullie erf dus hebben jullie alle recht om die vrij te houden dus als je t netjes vraagt misschien werken ze wel gewoon mee. t is lastig maar t gaat wel om jullie "woongenot" en niet alleen die van de buren. tuurlijk hoef je er niet op de koffie maar je moet toch alles vriendelijk kunnen vragen.?

succes ermee meid en hopelijk woont je man er snel prettiger

en wat je opruimprobleem betreft. ja kan elke week opstellen wat je gedaan wilt hebben en dan per dag indelen wat je moet doen. zo schrijf ik elke dag op om de afwas te doen en stofzuigen. heb er een hekel aan maar zo blijft mijn hui wel aan de kant, misschien een optie

Deel Deze Pagina