Yep. Dit is waarschijnlijk WEER biochemisch.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Melissert, 29 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Hallo dames, ik moet hier even over praten ik voel me zo verschrikkelijk verdrietig weer. Ff mijn verhaal in het kort.

Vriend was gesteriliseerd. Ziekenhuis hier raden icsi tese aan. Zo gezegd zo gedaan 5 mislukte terugplaatsingen waarvan 1 biochemisch. Oke nouja mijn vriend voelde zich erg schuldig dus besloot voor een reversal te gaan des ondanks ze dat hier afraden (in usa waar die woont heeft die het gedaan) gelukt soort van.. in juni gedaan en deze maand had ik dus op ik geloof 11 dpo een heel licht positieve zwangerschapstest.(geen fotos maar verschillende testen gedaan verschillende merken allemaal een licht lijntje.) Oke nouja toch een beetje bang of het een onderbuik gevoel was of nog steeds angst dat het niet goed kon gaan weet ik niet. Ik ben ook best een doemdenker dusja. Paar daagjes wachten tot 17 dpo ik was nog niet ongesteld (nu 18 dpo nogsteeds niet) dus ik had echt hoop ik was al helemaal aan het fantaseren enzo natuurlijk maar natuurlijk het zelfde lichte streepje! Geen oploop. nouja ik had dat met mijn biochemische ook dus ik wist al hoelaat het was. Ik heb weer een biochemische zwangerschap cadeau gekregen. Ik ben nu al zo een 24 uur op en af aan het huilen ik voel me zo verschrikkelijk. Ik ben ondertussen al 2 jaar bezig en ik vraag me af af waar dit aan ligt. Zal ik ooit moeder worden? Ik bedoel waarom weer biochemisch? Wat was de kans dat dit weer zou gebeuren. Vanochtend weer zelfde lichte stomme streepje. Ben al 6 dagen overtijd nu en ik blijf maar streepjes plassen en ik word niet ongesteld. Ik heb niet echt fotos maar geloof me ze zijn allemaal licht en nee ze zijn niet nep. Ik ben de koningin van de negatieve testen en die hebben nooit zo een streepje gehad roze streepjes.. Miss ligt grijs maar ik ken het verschil. En ik ben ook NOOIT overtijd. Er gaan zoveel dingen door mn hoofd weer en ik vraag me gewoon echt af wat er mis kan zijn. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe lang kan het duren voor ik eindelijk ongesteld word?

Ik heb wel een theorie en dat is dat zijn zaad misschien nog niet helemaal gezond is ofzo dat het daarom weer is gebeurd.... Maarja dat weet ik echt niet. Er is ons wel verteld door de dokter dat het gemiddeld een jaar duurt dat mannen na een reversal een gezonde zwangerschap verwekken.. of überhaupt 1.

Sorry ik ben een beetje all over the place maar ik ben gewoon zo moe van de afgelopen dagen.

2. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Even toevoegen me andere biochemische zwangerschap was het streepje 17 dpo al weg. Dus deze duurt wel wat langer. Ik doe ovulatie testen dus ben vrij zeker van de dagen ook. Maar zelfs al was ik vroeger het had op moeten lopen.

3. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Begin net te bloeden. Echt donker rood met wat stolsels. Normaal heb ik dat niet... Normaal is het felrood en roze.

Klinkt raar maar ik ben ontzettend opgelucht er valt een last van me schouders

4. Knut10

Knut10 Bekend lid

16 mrt 2022
    987
    1.195
    93
    Vrouw
    Ah @Melissert wat ontzettend balen weer. Heel logisch dat je zo van de kaart bent. Ik heb geen verklaring voor je, maar wil je een dikke digitale knuffel geven. We hebben vorig jaar een tijdje in hetzelfde ivf topic geschreven. Ik hoop dat je dit jaar een knaltest mag vasthouden.

5. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig zeg. En ik kan me heel goed voorstellen dat je opgelucht bent dat het nu vanzelf op gang komt. Ik heb ook een aantal vroege miskramen gehad, 2 keer spontaan en een aantal keer via ivf. Ik denk dus dat het niet per se aan het zaad ligt maar veel pech is. Bij mij is alles onderzocht maar er is nooit iets uitgekomen. Het is ontzettend zwaar. Veel sterkte!

6. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Ah dankjewel lief :) ja klopt ik lees nog wel is stiekem mee in het groepje om te zien hoe het met iedereen is. Jij bent bijna uitgerekend zie ik? Spannend :) wil je alvast heel veel succes wensen ❤️

Knut10 vindt dit leuk.
  7. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Ohh wat vervelend dat je er zo veel hebt moeten mee maken :( welke tests worden er allemaal gedaan als ik vragen mag? Het is gewoon zo stom dat de enigste 2 keer dat ik zwanger raakt het precies t zelfde loopt. Ga zo twijfelen aan mn gezondheid daardoor... Nouja iig het fout gaat rond dezelfde tijd. Ik haal zegmaar net de 5 weken niet. Ik heb nog een andere vraag gister begon ik dus met wat bloed donker rood met stolsel... Maar dat is daar bij gebleven. Ik bloed nu niet echt meer maar heb nogsteeds krampen op en af.. niet zo erg als gister. Is het normaal dat dit heel langzaam op gang komt? Vorige biochemische zwangerschap deed ik in een cyclus met medicatie dus dat ging allemaal een beetje anders...

8. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    ‘Makkelijke’ onderzoeken zijn bijvoorbeeld naar stollingsafwijkingen, hoogte van je progesteron na de eisprong. Daarnaast kan je ook chromosomen laten onderzoeken (karyotypering) en plasma- en nk cellen. Die laatste onderzoeken heb ik zelf niet gedaan, volgens mij mag je voor karyotypering een aantal maanden niet zwanger zijn geweest voordat je dit laat onderzoeken. Plasma- en nk cellen worden niet onderzocht in NL en volgens mij ook niet in België. Wel in Duitsland. Ik weet niet hoe dit in Amerika gaat. Mijn baarmoeder is ook onderzocht (hysteroscopie). Er kunnen zoveel oorzaken zijn, misschien heb je hier iets aan: https://www.freya.nl/brochures/herhaalde-miskramen-2/.

Qua bloedverlies: mogelijk moet het nog op gang komen en probeert je lichaam ondanks het lage hcg toch het een en ander tegen te houden. Zelf heb ik ook een aantal buitenbaarmoederlijke zwangerschappen gehad dus adviseer ik om bijvoorbeeld morgen toch nog even te testen. Als de test gaat oplopen dan zou ik proberen om een afspraak voor een vroege echo te maken om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap verlies je namelijk ook bloed maar lopen de testen wel (te) langzaam op. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel goed zwanger mag worden ❤️

Melissert en Fruity90 vinden dit leuk.
  9. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Het kan ook een vroege miskraam zijn in plaats van biochemisch. Dat het wel al net ietsje verder was. Blijft even klote uiteraard..

Blijf het even in de gaten houden met de testen. Als je positief blijft testen of als hij toch gaat oplopen echt even contact opnemen voor een controle, kan ook nog wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap!

Ik had vorig jaar ook lichte streepjes, uiteindelijk ongesteld ( rond 18dpo), toen 10 dagen later weer ongesteld en een duidelijkere streep, uiteindelijk een nasleep van 8 weken geweest en nooit geweten waar de zwangerschap heeft gezeten

Melissert vindt dit leuk.
  10. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Dankjewel voor de informatie. Ik ga er vanavond even naar kijken! :) Volgens mij tellen ze een biochemische zwangerschap niet altijd als een miskraam dus ik hoop wel dat ze me willen helpen. Ik doe nu wsl nog niets maar als het weer gebeurt wil ik toch wel even kijken of er niet toch een oorzaak is. Ik ben nu nog in Nederland ik emigreer ergens dit jaar... Misschien dat ik daar wel wat onderzoeken laat doen. We hebben al contact met een kliniek daar omdat mijn vriend daar al wat zaad heeft opgeslagen in het geval we toch moeilijk zwanger worden of dat het littekenweefsel toch zijn zaadleiders weer blokkeert ofzo. Stollingsafwijking is misschien wel iets wat ik bij mn huisarts kan doen.... Mijn oma en moeder hebben allebei problemen met trombose.... Gaat wel het 1 en ander rond in mijn familie dus.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik altijd vrij milde menstruaties heb en niet zoveel bloed verlies. Dus misschien is dit gewoon hoe mijn lichaam het doet? Mijn bloed ziet er nu wel anders uit. Vrij donker met stolsels en wat sliertjes. Had net weer een beetje bloed. Maarja ik zie t wel het kan idd dat de kleine hoeveel hcg het nog tegen houd. Bedankt voor de tip misschien is het idd wel slim om even na te kijken met nog een test vooral omdat het bloeden ook langzaam op gang komt.. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap lijkt me ook eng en zou daar op tijd bij willen zijn. je hebt veel mee gemaakt zeg :( ❤️ en dankjewel hopelijk ook nog wat geluk dit jaar :) jij een hele fijne zwangerschap gewenst trouwens!! ❤️

Krv vindt dit leuk.
  11. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Ja het is allebei erg vervelend. Ik had toch ff de hoop dat het deze keer gewoon gelukt was en nu dit. Maarja kan er niks aan doen helaas.

Oh wat vervelend klinkt dat.. vervelend dat het zo een lange na sleep heeft gehad ook. Ik ga zeker wel even een test doen deze week. Wsl koop ik ff een 2v5 morgen en dan. Volgens mij hebben wij trouwens in het zelfde groepje geschreven ook een tijd geleden toen ik nog een behandeling deed. Hoe gaat alles nu met jou?

Fruity90 vindt dit leuk.
  12. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Ja precies, maar test ook volgende week nog een keertje bijvoorbeeld :).

Klopt! Zelfde groepje alweer een jaar geleden! Ik ben sinds vandaag begonnen aan de derde IVF poging... resultaten uit het verleden laten mij denken dat ik wel weer op 2 embryo's uit zal komen:rolleyes:

13. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Lief, dankjewel! ❤️ Het is een heel lange weg geweest en telkens hoop blijven houden is zo zwaar. Een week voor m’n laatste terugplaatsing schreef ik hier dat ik eraan dacht om te stoppen. We hadden dit echt niet meer verwacht. Ik hoop zo dat jij ook positief verrast mag worden ergens dit jaar! Ik heb jouw verhaal ook een beetje gevolgd en het is je van harte gegund. Zet ‘m op en wees maar lief voor jezelf.

@Fruity90, voor jullie ook weer een heel spannende tijd nu. Het zal best een beladen poging zijn, kan ik me zo voorstellen. Heel veel succes gewenst! Hopelijk een mooie positieve test over een paar weken.

Fruity90 vindt dit leuk.
  14. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Zal ik doen. Bedankt voor het advies. Me krampen enzo beginnen weer toe te nemen. Verlies ook iets meer bloed. Hopelijk was dit het gewoon zodat ik weer door kan ..

Oh spannend.. jaar geleden alweer he...... Jammer dat het nog niet gelukt is(voor ons beiden) wie weet word dit wel het jaar.
    Krijg je precies het zelfde medicatie schema als vorige keer? Hopelijk word je wachten beloond ❤️

15. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Ah dankjewel! :) Ja mijn verhaal is wel een aparte eigenlijk. Daar ben ik me ook wel van bewust. Van ivf icsi tese naar natuurlijk proberen maarja heb toen de tijd gewoon het advies van het ziekenhuis opgevolgd en heb de behandelingen erg onderschat... Het is wel t zwaarste wat ik ooit heb gedaan.

Ja het klinkt alsof je een lange weg hebt afgelegd ja. Gelukkig is je wachten beloond! :) En ja ik geloof graag dat het ontzettend zwaar voor je geweest is als ik hoor wat je allemaal mee gemaakt heb.... ❤️

Krv vindt dit leuk.
  16. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Ik hoop het ook voor je! Zeker in combinatie dat het bij je vriend misschien even duurt voor zijn zaad weer okay is en je toch wel iets van positieve testen hebt heb ik voor jou goede hoop ! En het doorbloeden klinkt voor nu even als goed nieuws!

Ik heb weer precies hetzelfde schema. Vorige 4 van de 5 follikels gegroeid, 3 eicellen en 2 embryo's en ik vond dat een mooie score. Nu lagen er weer 5 follikels klaar dus we zullen het zien :).

@Krv inderdaad wel beladen zo'n 3e poging. Had dat stuk wel even goed onderschat.

Melissert en Krv vinden dit leuk.
  17. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Oke klinkt goed! Hopelijk heb je binnenkort goed nieuws.

Ja laten we hopen dat dat is hoe het werkt en ik binnenkort gewoon blijvend zwanger ben.. :)

18. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Hallo dames, ff een update. Het is allemaal goed gegaan. Test was wit en heb ondertussen alweer een eisprong gehad ook. Iig me ovulatietest was positief. Wel een paar dagen later dan normaal cyclus is dus iets langer. Helaas geen ronde 5 deze maand want me vriend is in Amerika en ik zit nu hier. Gelukkig zien we elkaar snel weer. Nog bedankt voor de berichtjes enzo.

Fruity90 en Krv vinden dit leuk.
  19. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Fijn dat het verder allemaal goed is gegaan en je zelfs alweer een ovulatie hebt gehad. Jammer dat je vriend nu niet in de buurt is, hopelijk gauw een gezonde zwangerschap. Ik wens je heel veel succes en geluk ❤️

20. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Aww dankjewel! ♥️ Jij ook veel geluk gewenst.

Ja ik was bang dat alles misschien helemaal overhoop zou liggen maar het gaat gewoon weer door :) idd jammer maarja dit jaar emigreren dus dan zijn we lekker altijd samen :p

Krv vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina