Hallo meiden, ik heb een vraag maar weet eigenlijk niet waar ik m moet stellen (bij zwanger worden en NOD hoort ie ook niet echt)! Ben helaas deze maand weer gezegend met de maar ik loop letterlijk krom van de pijn. Heb ik altijd (ook met de pil al) maar het lijkt per ronde wel steeds erger te worden . Uit zich in veel bruinverlies vantevoren en dan dat weeïge gevoel al, en dan "barst het los". Heel mn onderlijf (benen en al) genieten ervan mee, felle steken, zeuren, hevig vloeien en 2 nachten niet kunnen slapen van de krampen. Ik ben ook zo lang ongesteld (excl spotting ruim 8 dagen of meer). Gelukkig duurt de écht ongemakkelijke pijn dag of 3. Het maakt weinig uit wat ik doe (fietsen lopen ergens anders mee bezig zijn)! Kruikjes, massages, van alles doen ik. Ik slik nu Feminax van Aleve maar helpt maar een klein beetje... Okay, mijn vragen zijn; herkent iemand dit? HA wimpelt me een beetja af maar het zit me zo dwars. :-k En kent iemand een pijnstiller (of andere gouden tip) die beter werkt? Ik hoor het heeeeeeeel graag
Ik heb veel baat bij dat pilletje van Alive, speciaal voor de vrouwen tijdens deze periode. Weet ff niet hoe het heet. Sorry. Maar daar hoef ik er slechts 2 van in te nemen. En heb de verdere cyclus geen klachten meer.
Ik gebruikte altijd Ibuprofen, maar dan wel de iets zwaardere (op doktersvoorschrift), en deze werkten bij mij prima !
er zijn tegenwoordig menstruatiepleisters die lokaal pijnstilling geven. ik heb hem nog niet geprobeerd, maar heb als ik ongi ben zulke heftige pijn dat ik alleen maar kan liggen. ze zijn bij het kruidvat te koop. Ik heb er wel positieve verhalen over gehoord. http://www.menstruatiepleister.nl/ sterkte ermee!
ik heb ook altijd last van erge buikpijn , ik slik dan de hele dag door paracetamol, 2 per keer, dat is het enige dat mij altijd helpt ! Wel vervelend dat je er zo'n last van hebt hoor, sterkte ! liefs maris
Meiden, dankjulliewel! Dat pilletje van Alive (PetraK) gebruik ik nu; de eerste 2 helpen redelijk maar daarna mag je er steeds 1 en is het effect weg helaas (durf er geen 2 per keren daarna te nemen). Maar ik ga gewoon ff puzzelen met paracetamol/ibuprofen enz, en anders terug naar de HA denk ik... Tis toch niet gewoon als je zoveel last hebt ervan? Daar moet iets op te vinden zijn lijkt me! Fijne avond nog
Ik gebruik altijd ibuproven ik zweer erbij pas wel goed op want je lichaam kan er afhankelijk van raken, slik het dus alleen als je menstrueerd
Menstruatie, is een " ontstekingspijn". Paracetamol is wel een pijnstiller maar is GEEN ontstekingsremmende pijnstiller, dit zal dus minder werken. De merken die genoemd zijn Brufen, Sarixell ( stof :ibuprofen), Aleve ( stof: naproxennatrium) zijn wel ontstekingsremmende pijnstillers, en werken in de meeste gevallen prima bij menstruatieklachten. Het algemene advies luidt bij deze pillen: niet meer dan 3 tabletten per dag, en je mag ze altijd combineren met paracetamol ( 3x daags 2 tabletten).Ze zijn in bepaalde sterktes te koop in de handverkoop. Paracetamol mag je altijd overal bij gebruiken, in de hierboven voorgeschreven dosis. Die andere tabletten mogen dat niet, omdat ze bloedverdunnend en op de maag werken. Dit geldt ook voor Saridon. Saridon is sowieso geen eerste keus middel en al helemaal niet bij menstruatie klachten. Het kan best zijn dat jij 1 van die vrouwen bent die bovenmatig last heeft van de menstruatie ( 8 dagen is echter niet heel erg uitzonderlijk). Als je huisarts je niet serieus neemt voor je gevoel,vraag dan een second opnion aan, en blijf bij je eigen huisarts daarover aan de bel trekken. Veel succes. En als je een heel uitgebreid advies wil, kan je altijd in je apotheek terecht. Het is ook belangrijk dat je niet zomaar een pijnstiller koopt ivm eventueel ander medicijn gebruik.
hee meid, wat vervelend dat je ha je niet serieus neemt. Ik had er ook altijd erg last van en gelukkig nam hij mij wel serieus (misschien ook door achtergrond, moeder heeft eierstokkanker gehad) uit onderzoek kwam echter niks. Wel kreeg ik toen naproxen voorgeschreven, iets sterker dan de ibuprofen die je zelf kunt kopen en dat hielp bij mij erg goed. De gyneacoloog zei zelf dat als het echt niet ging ik 2 tegelijk mocht slikken. Mocht hij niets voorschrijven zou ik idd voor de ibuprofen gaan, dit helpt ook erg goed. groetjes suus
Ik gebruik Advil Liquid Caps 400, dat is een vloeibare vorm van ibuprofen. Ik heb de indruk dat die nog net iets sneller werkt dan de reguliere ibuprofen. En Zonnatura heeft een goede kruidenthee die ook verlichting geeft bij menstruatiepijn. Ik drink die thee tegenwoordig al voor mijn menstruatie, maar dat kun je alleen doen als je zeker weet dat je niet zwanger bent, dus voor de meeste meiden van dit forum is die niet zo geschikt.
Mijn huisarts heeft mij geadviseerd om zodra ik ongesteld was te beginnen met Ibuprofen 400. Dit schijnt (als ik het goed heb onthouden) je bloed ook wat dunner te maken. En van hem moest ik dat twee dagen blijven slikken. Niet alle krampen gingen weg, en echt de kruikjes waren nog steeds nodig in bed, maar het scheelde wel een heleboel en ook duurde het allemaal wat minder lang. Succes ermee, ik weet hoe vervelend het kan zijn.
@ Jingels, vd paracetamol wist ik niet, dankjewel! Misschien maakt dat samen met de Feminax van aleve wel net datgene dat helpt... Ik maak me geen zorgen om de lengte van cyclus, maar icm de hevigheid gaan de ongemakken nog eens extra zwaar wegen zeg maar. Ben soms 2 weken druk in de weer met "ongesteld zijn" want de spotting van voor en na is ook meer dan een beetje. Gek van! haha... Door een andere aandoening krijg ik ook last van BI enzo, het zeurt de hele dag door en is zo aanwezig! Maar klagen werkt averechts dus ik stop haha @ Suus, Belle & Caruli en Kiki, ik ga voor de volgende keer, als Aleve icm paracetamol niet beter gaat werken (hoop natuurlijk dat ik gewoon niet meer ongi word hihi) ook die Advil liquid halen, daar zit ibuprofen in? Uit alle verhalen begrijp ik dat die ook goed moet werken dus, niet geschoten altijd mis! Als de pijn dan nog zo hevig is, zit ik in ieder geval al bij de HA omdat we dan zoveel rondes bezig zijn, wie weet kan ik dit dan meteen aangeven of evt bij de gyn vragen... Zit ik me zo schrijvende pas te bedenken eigenlijk! Meiden, reuze-bedankt weer!
het enige dat mij hielp, was buscopn (speciaal voor de maandelijkse pijntjes) en spidifen in erge gevallen