Ik heb vandaag pijn die lijkt op ovulatiepijn, maar weet niet zeker. Heb ovulatietest gedaan en die heeft een lichte streep, wat dus zou betekenen dat mijn eisprong nog nietis begonnen. Maar stel dat ik vandaag mijn eisprong heb, dat het nu bezig is zeg maar, hoe ziet de test er dan uit?
De lh piek is voor de eisprong. Als je vandaag eipijn hebt en een lichte ovutest dan is je piek al voorbij en staat je eitje op springen. Het lh hormoon is nodig om het eitje aan te zetten om te springen en piekt dus vooraf.
Aah!! Superbedankt, nu snap ik het! Waarom zetten ze dat niet in de bijsluiter, haha! Hoelan duurt het voor zo'n ei springt dan? Wanneer kan mijn ei nu gaan springen?
Eitje kan springen binnen 12-48 uur na de piek. Bij mij springt het volgens mij zodra de ovulatie pijn over is. Ik heb trouwens een superkorte lh piek en springt mijn ei de dag van een positieve ovutest.
Dank je wel voor je duidelijke uitleg! Echt super! Hoop dattie gauw springt! Gister geklust, mijn man moet paar dagen weg, dus hoop dat t sterke zwemmers zijn die kunnen wachten op mijn ei . Nogmaals dank!
Adria haar uitleg klopt helaas niet helemaal. Een licht streepje op een ovulatietest kun je gedurende je hele cyclus hebben, omdat je altijd LH in je lichaam hebt. Een licht streepje zegt dus niks over de eisprong. Het zegt niet dat 'ie nog moet komen of dat 'ie net geweest is. De eisprong komt 24-48 uur na een positieve test. Als je denkt dat je vandaag je eisprong had, had je test dus gisteren of eergisteren positief moeten zijn geweest. Nu testen heeft geen zin, omdat de test zelf niet aangeeft of de eisprong achter de rug is. Je rekent met een positieve test, niet met een licht streepje. De LH-piek zet alleen de eisprong in gang. Je kunt niet aan de test zien of je eisprong geweest is, dat kun je niet aan de duidelijkheid van het streepje aflezen. Er zit dus niks anders op dan afwachten, succes!
Hè bah... Wel vervelend.. heb nog steeds pijn in mijn buik. Verder alle symptomen van een eisprong.. Nou ja.. afwachten maar..