Heb ik eerlijk gezegd ook al aan gedacht Ze was altijd een warhoofd, maar het lijkt idd erger te worden. Haar moeder werd dement voor de 65, dat begon ook heel geleidelijk. Is uiteindelijk bijna 80 geworden, dus dan weet je wel hoe dat was
Even advocaat van de duivel: het kan natuurlijk dat zij buiten staat te roken met haar hand/sigaret omlaag of net omlaag gaand en dat je dochter er tegen aanloopt. Ik noem maar wat hoor, vindt sommige reacties over roken kan echt niet bij kinderen een beetje overdreven zonder echt info van de TS. Wie weet rookt ze wel buiten, wie weet rookt TS ook wel. Maar na je laatste post zou ik ze niet meer daar alleen laten zonder jou of je man. Dit klinkt niet als een verantwoordlijke ouder die de veiligheid van kinderen bovenaan heeft staan.
Waaaatt?? Ik zit echt met verbazing jouw verhaal te lezen. Dit is echt zorgelijk en het zou voor mij zeker een reden zijn om per direct te stoppen met oppassen. Straks is het inderdaad wel hete koffie, of kruipt je zoontje bovenaan de trap terwijl zij even niet oplet. Ik ben heel benieuwd hoe ze reageert als jullie het gesprek aangaan. Maar heel eerlijk, voor mij zou de reactie eigenlijk niet meer uitmaken, het oppassen zou ik wel klaar mee zijn.
Ik snap je hoor. Ik rook overigens niet. Ze is de enige in de familie die rookt. Als ik met mijn zoontje van 11 maanden op schoot zit, steekt ze naast me een sigaret aan. Ze rookt dus altijd in het bijzijn van kinderen. Volgens haar staat ze altijd zo in de wind dat ze er geen last van hebben
Mijn man was ook erg boos vanmorgen, maar is nu de hele dag weg. Zullen het vanavond of morgen nog wel goed bespreken. Hij vind het ook echt een actie van zijn moeder, vroeger was ze wel allerter.
Vind dit ook niet normaal hoor. Roken in bijzijn van kinderen zou k sowieso niet willen hebben maar ds voor iedereen anders natuurlijk. Dat t nog op t hoofd zit nou nee zou k niet blij mee zijn
Zelfs dan moet je gewoon uitkijken met roken. Mijn man rookt, buiten, en let echt wel op als Eva met dit weer buiten rondhobbelt. En brandplek krijg je niet van het even lang lopen, de keren dat ik een sigaret langs mijn hand heb gehad zijn ontelbaar, toch heb ik daar geen plekjes van. Ik ben vrij makkelijk, ben niet zo van de strakke regels en mijn moeder moet die en moet dat; integendeel bij Oma mag ze doen wat ze wil, zolang ze oma's regels maar respecteert! Maar dit soort zaken vind ik wel storend en daar zou ik zelfs wat over zeggen.
Inderdaad toch even het gesprek aangaan. Misschien voorzichtig brengen, je wilt haar ook niet gelijk kwetsen. En (mijn ervaring) oudere mensen voelen zich soms wat sneller aangevallen. Mijn man rookt ook, buiten. Ook als Norah rond wandeld, maar ze heeft zich nooit gebrand, hij let heel goed op en houdt z'n peuk niet laag. Hij zou nooit roken met haar op schoot.
Are you serious? cappuccino zou ik al absurd vinden, maar oké. Maar een BRANDPLEK in m'n kinds gezicht?!?? Nou zou ik sowieso al niet blij zijn met iemand die rookt waar m'n kinderen bij zijn, maar dit gaat echt veel te ver.
Haha, ja misschien moet mijn man maar even in z'n eentje. Merk dat ik stiekem toch best pissed off ben Ik wil geen gezeur. Wil haar geen regels opleggen in haar eigen huis, zoals niet roken. Ben dan eerder geneigd om niet meer daar naar toe te gaan. Wil dat mijn kids gewoon een leuke band hebben met hun oma. Verder ben ik niet van haar afhankelijk mbt oppas, ik werk niet. Maar ze vind het zelf zo leuk als ze komen spelen en slapen. Dat wil ik niemand afnemen, dat zou ik later als oma ook niet op prijs stellen. Vind dit dus oprecht heel moeilijk.maar als er ooit eens iets goed fout gaat, dan vergeef ik dat mezelf ook niet, omdat ik weet hoe ze is.
Ik zou haar (voorlopig) niet meer laten oppassen. Misschien denkt ze er niet bij na en is veiligheid een "bwoah er gebeurd toch niks ernstigs" gedachte. Dan moet ze keihard wakker geschud worden en voorlopig niet meer laten babysitten tot het helemaal tot haar doordringt. Echt hard zijn mocht je haar in de toekomst nog een kans geven. Is het ouderdom/beginnende dementie en doet ze haar best maar ziet ze het gewoon niet dan zou ik haar ook niet meer laten babysitten maar hou dan wel in je achterhoofd dat ze er echt niks aan kan doen. Met een kind op schoot hoor je geen koffie/warme dranken te drinken. Dat weet iedereen toch? Hoewel ik dat ook eens tegen mijn vader heb moeten zeggen. Hij is heel voorzichtig maar geen warme dranken met een kind op schoot! Buiten dat kan er evengoed altijd een ongelukje gebeuren. Kinderen zijn heel erg snel. Die brandwonde vind ik absurd! Zeker dat ze het nog niet eens heeft gezegd! Mijn moeder rookt ook maar buiten en neemt altijd een ruime afstand van haar manneke. Oma's en opa's doen altijd wel iets wat de ouders niet leuk vinden. Extra snoepje of zoals bij ons 2 lepels suiker in de yoghurt,... Maar dit is een geval van veiligheid en dit vind ik niet kunnen. Zeker niet als het 2 ongelukken op 1 dag zijn en ze geen gevaar ziet.
De sigaret vind ik echt absoluut niet kunnen, gewoon om het feit dat ik roken niet vind kunnen en al helemaal niet bij/rond kinderen. Het kopje koffie, dat is mij weleens gebeurt met thee en ik was echt niet onoplettend. Hij zat gewoon bij mij op schoon en mijn thee stond ver genoeg weg. Toch kon er speelgoed tegenaan stoten en kwam de thee ook over mijn zoontje heen. Ik vind alleen wel dat ze ten alle tijden eerlijk moet zijn hierover.
Verschrikkelijk, wat dom en asociaal. Ik zou mijn kind niet laten vergiftigen en meteen m'n biezen pakken en weggaan.
Heb er nog ff over nagedacht. Wat je schoonmoeder doet is een vorm van mishandeling. Ze doet het naw niet opzettelijk en daardoor een vorm van verwaarlozing, maat hell nooooooooo dat mijn kinderen daar nog zonder verantwoordelijk toezicht zouden mogen komen!