Zomaar even een vraagje. Mijn dochter van nu 8 heeft als baby het eerste jaar ontzettend veel gehuild. We zijn er nooit achter gekomen wat het is geweest. Ze werd door het CB een huilbaby genoemd. Nu merk ik al enige tijd dat bij melkproducten ze klaagt over buikpijn (zere darmen). Ze is als baby nooit getest (of speciale voeding of dieet gehad) op KMA. Eigenlijk best raar, zij was mijn eerste kindje. Ik heb er nooit bij stil gestaan, ook het CB had het daar nooit over. Is het nog mogelijk dat ze er nog gevoelig voor is? 'k Geloof wel dat je over een KMA heen kunt groeien toch? Ben benieuwd!
Je kunt inderdaad over KMA heen groeien. Vaak is het een intolerantie voor koemelk. Maar dan moeten de darmen eerst helemaal tot rust kunnen komen zonder koemelk en kun je later voorzichtig proberen om te kijken of het dan wel goed gaat. Stel dat je dochter KMA heeft, is de kans dat ze er nog overheen groeit, erg klein. Hoe sneller je erbij bent, des te meer kansen. Maar bij voorkeur in elk geval binnen het eerste jaar. Via een bloedtest zou je het kunnen laten testen, dat is volgens mij vanaf 4 jaar betrouwbaar.
Ook op latere leeftijd kan het nog. Ik heb gehoord van een kindje van 3 jaar dat getest werd op KMA. Op welke manier weet ik niet maar het kan dus wel.
Je kunt een bloedtest laten doen. Als ze echt allergisch is, moet het daar inmiddels wel uitkomen, maar als ze enkel overgevoelig is, zul je daar weinig aan hebben. Je zou dan wel kunnen kijken of een test bij een bioresonantietherapeut duidelijkheid geeft, (www.bioresonantie.nl Is allemaal een beetje vaag, maar de allergietest zelf geeft wel heel erg vaak de juiste uitkomsten waar de reguliere geneeskunde niets kan vinden...)