Ik heb het tegen jou als in: waar maak je je druk om? Als je hier een heel nieuw topic over opent komt het op mij over dat jij je hier druk om maakt. Verder heb ik het in het algemeen over mijzelf en een ieder ander: waarom hierover oordelen? Ik zie de meerwaarde daar niet van in.
Ik weet niet hoe de Wajong werkt precies, maar ze zal niet voor niks in een rolstoel zitten. Misschien is het zo dat als ze een x aanral uren werkt ze haar uitkering kwijtraakt of zodanig gekort wordt dat ze onder het minimum komt? Het is soms zó krom met die uitkeringen! Maar goed, dit meisje heeft duidelijk een ernstige lichamelijke aandoening. Hoe vaak ik wel niet lees (ook op ZP en andere fora) dat mensen helemaal afgekeurd zijn of in de bijstand zitten maar dan wel energie (en geld?) hebben om vier kinderen te krijgen, de hele dag op stap te gaan, op vakantie en noem maar op....tja dan krab ik mij toch regelmatig wel even achter de oren.
Als het haar lukt, leuk voor haar! Lukt het niet, jammer dan. Ik kan het ook niet betalen maar zou ook nooit mijn beperkingen in de strijd gooien (als ik die had). Natuurlijk neemt dat niet weg dat ik het haar gun net zoals ieder ander arm, rijk, blank, getint, lichamelijk beperkt etc.
Precies! Het is niet alsof ze om gemeenschapsgeld zit te bedelen. Als er bedrijven zijn die haar-in ruil voor-willen sponsoren prima toch!
Als je in de wajong zit en je gaat een beetje werken kan het je zo 100 euro kosten.Ligt eraan hoeveel je verdient. Het is een hele rare regeling die je geld kan kosten dus natuurlijk motiveert dat niet. Zou jij bij je baas 3 uur meer gaan werken voor 100 euro minder? Neemt niet weg dat je heus wel wat bij kan verdienen, als je onder een bepaald bedrag blijft mag je het wel houden. Maar er zijn niet veel part time banen van 7/8 uur per week.
Ja, ik heb er heel de nacht wakker van gelegen Maargoed, je mening is welkom. Soms kan het ook gewoon leuk zijn het samen ergens over te hebben. Het kan inzicht geven. Ik weet bijvoorbeeld niet zoveel van Wajong, dus als mensen dat hier bespreken levert mij dat wat op.
Dat snap ik heel goed en is ook interessant (het discussieren op een forum). Maar ik zou het persoonlijk wat logischer en netter vinden als de discussie dan gaat over hoe krom een Wajong momenteel in elkaar steekt. Want ik ben zeker van mening dat het vreemd is dat iemand die gehandicapt is maar wel in staat is om te werken, dit niet doet vanwege de gevolgen op zijn of haar Wajong. Maar ik vind dat een hele andere discussie dan of deze specifieke vrouw wel of niet aan crowdfunding 'mag' doen.
Hmm mja... Ik vind het niet zo nodig om er wat van te vinden Overigens vind ik het ook absoluut niet nodig om er aan bij te dragen. Maar goed, misschien een ander wel Misschien als ik heel veel geld had gehad dat ik gedacht zou hebben dat ik het d'r wel ontzettend gun en een deel zal betalen. Nu is dat anders en doe ik het niet. Hoef ik niet over na te denken.. En een mening hebben hier over (of reageren wat dat betreft) is eigenlijk ook helemaal niet nodig
het hele idee, van werken kost mij mijn wajong, of mensen die zeggen "als ik werk word mijn ww gekort" is krom idereen moet werken voor zijn geld. Als jij een uitkering krijgt, en je gaat 50% werken, dan voelt het bij mensen alsof ze ineens 50% minder uitkering krijgen.......... zo werkt dat niet, je VERDIENT nu zelf 50% en de uitkering vult dit aan. je MOET werken voor je geld, en de uitkeringen zijn er zodat je niet onder het minimum komt.... zitten zoveel mensen thuis die niet werken, omdat ze met werken evenveel geld krijgen als met thuiszitten............ ja, duuuuuuuuuuuuh!!! ik krijg toch ook niet de eerste 1300 euro gratis, en werk alleen voor de rest??? UITKERINGEN ZIJN ER VOOR AANVULLING, OF ECHT NIET MEER KUNNEN WERKENDE MENSEN, HET IS GEEN GRATIS GELD!
vind het vooral erg dom van haar dit zo open en bloot neer te zetten. voor ze het weet is ze met deze instelling haar uitkering kwijt natuurlijk.
Zo ontzettend met je eens, ik heb een tijdje in de WW gezeten omdat ik zonder baan zat, ik werd er echt niet goed van, ik voelde me verschrikkelijk. Ik wilde zo graag liever werken, alles beter dan de ww. Gelukkig duurde het maar 3 maanden voor ik nieuw werk had, al waren het in het begin niet zoveel uren en kreeg ik niet zoveel als de ww, ik heb de ww meteen afgezegd. En ben ook heel trots op mijn neef die ontzettend hard werkt naast dat hij voor een klein deel inmiddels de Wajong krijgt en geloof me die is ook behoorlijk lichamelijk gehandicapt! Ik zou zoiets niet sponsoren, uit principe.
In principe wel, ja. Daar heb je tegenwoordig zelfs hele websites voor, waar je je op aan kunt melden. En tja.. Of je je geld nu steekt in iemand die graag een website op wil zetten voor vrouwen die kleding met elkaar willen ruilen (kennen jullie die reclame niet?) of in iemand die een reis naar Amerika wil maken om het concert van haar dromen bij te wonen.. Ik vind het vooral een beetje sneu dat zij zich straks ook wel afvraagt waar die ene link, waar al die tientallen bezoekers ineens vandaan komen, nu precies heen leidt en dat ze dit hier straks allemaal over zichzelf moet lezen.
Klopt hoor, ik zou mijn geld hier ook niet insteken. Maar met crowdfundig vind ik niks mis mee, wat je doel ook is. En er zijn vast mensen die haar wel geld willen geven voor dit doel!
Ik zou zo graag (een deel van) mijn WA-jong kwijt willen raken door een baan! Helaas gaat me dat niet lukken omdat ik het werken echt niet volhoud. Als het de blogster lukt dan vind ik het echt geweldig voor haar! Lukt het niet? Deze band komt ook weleens naar Nederland PLUS ze heeft over 3 jaar al een concert "staan" in Amerika waar ze naartoe gaat! Ik zou haar dus ook niet sponsoren.
Ik heb altijd gewerkt waar ik kon naast mijn Wajong, sooy maar ik vind het geen praten van haar. Ik zou nooit gebruik maken van mijn beperking.
Wa-jong is wel wat anders als ww. Met de ww. ben ik het met je eens. ---------------- Wa-jong mijn zus werkt naast haar wa-jong, echter maar 3 dagen en de 2dagen ontvangt ze wa-jong. Ze mag niet meer als 3 dagen werken, al zou ze dit wel willen en lichamelijk kunnen.. Nu is het zo, als mijn zus niet wilt werken ontvangt ze nog steeds haar geld. Ze krijgt dus gratis geld.. Lichamelijk kan mijn zus dus voor de buitenwereld, stappen, feestvieren blablablabla, en 'maar' 3 dagen werken. Dit omdat ze het geestelijk niet aan kan, de druk van 'moeten'. Want op je werk 'moet' je van alles. (Tijdsdruk, omgang met andere mensen) Ik vind het dus moeilijk om te oordelen, echter vind ik het excuus , Ik wil niet meer werken want dan wordt ik gekort. Schandalig, dat is niet de handicap maar ligt aan je instelling.