dagje uit alle kosten delen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Als jullie met een groep (vrienden/familie) weggaan delen jullie dan de kosten gewoon door het aantal wat mee is of ieder betaald zijn eigen drankje?

Ik ben een liefhebber van Ice tea en dat is over het algemeen duurder dan een gewoon glas fris, of iemand die zelden een mixje/alcohol drinkt en dan juist het ene glas na het andere achter over slaat.(ps. ik ben geen mixje/alcohol drinker dit is een voorbeeld)
    Scheve gezichten is ook zo wat.

2. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hier betaalt iedereen gewoon zijn eigen drankje.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Alles delen...

Maakt niet uit vind ik wat meer of minder duur is.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ligt er dus een beetje aan. Ik ging vroeger wel uit met vrienden die dan graag een pot deden. Dan was ik veel meer kwijt dan als ik zelf m'n 3-4 biertjes van die avond betaalde, dus ik was het snel afgeleerd. Ik betaal m'n eigen ding dan wel.

Maar als je weet dat het toch wel ongeveer om het even is, of je weet dat het op een andere manier wel terugkomt, dan maak ik me er niet zo druk om. Niet dat alles op een weegschaaltje gaat hoor, wat ik op een dagje uit aan drankjes betaal, kan ook weer een dienst terug zijn voor wat iemand anders een andere keer aan immateriele dienst voor mij gedaan heeft en dat hoeft niet op de euro nauwkeurig.
    Maar het moet wel met elkaar in evenwicht zijn dus, en anderen die altijd op de zak van een ander eten en drinken, dat is voor mij niet in evenwicht dus :)

5. mumija

mumija Niet meer actief

Ik betaal voortaan alleen voor m'n eigen gezin.

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hangt er een beetje vanaf.
    Op café stel ik bijvoorbeeld soms voor om ineens een karaafje / flesje wijn te nemen. Komt goedkoper uit dan iedereen een glas.
    Dan wordt de prijs dus ook gewoon gedeeld door het aantal drinkers.
    Maar vaak is 't ook gewoon ieder zijn eigen drankje aan 1 iemand en 1 iemand met een groot biljet betaalt de rekening in zijn geheel (want niet elk café zit te wachten op alles apart betalen). Net om gezever te vermijden over "hoger-lager-meer-minder".

7. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik heb van uitjes met vrienden geleerd om alleen mijn eigen deel te betalen. Ik ben iemand die neemt wat lekker en goed geprijsd is - is het heerlijk maar belachelijk duur, dan neem ik het niet. Mijn vrienden zijn mensen die nemen wat ze het allerlekkerst vinden, zoveel als ze maar willen en zo duur als het nou eenmaal is. Dat botste.. We gingen eens naar een café waar ik 2 cola dronk en een vriend 5 mixjes en 3 bier. En nu vindt iedereen me flauw, maar ze doen maar ;)

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het ligt er aan met wie ik ben. Als ik samen met de ene vriendin ben die slechts 3 cola light drinkt, doe ik samen (ik drink hetzelfde ;) ) en ben ik met die andere vriendin die alles door elkaar drinkt en het liefst nog in vierkante meter of een trechter, dan betaal ik apart.

Mij om het even verder, maar als je een vierkante meter bier besteld doe je dat niet op mijn kosten ;)

9. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier betalen we op een dagje uit om en om de drankjes of zo het wordt niet op de Weegschaal gelegd . Maar moet dan ook zeggen dat we in zowel de familie als de vrienden geen profiteurs hebben...😊. De ene keer betaald de een een rondje meer, de andere een andere keer.

10. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Hier altijd delen! Ik vind het vreselijk om te gaan zitten rekenen wie wat heeft genomen. Ik vind het ook altijd iets onpersoonlijks hebben...

11. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wij delen gewoon alles,ik heb eigenlijk geen last van profiteurs,eerder dat mensen zeggen ik betaal wel iets extra want ik heb dit of dat op. Ik doe hier nooit moeilijk over maar als ik 2 spa blauw drink en de ander 6wijn ofzo en zeker als het vaker voorkomt zou ik dat niet betalen.

12. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Hier wordt het eigenlijk ook altijd gewoon gedeeld.
    Ik ga niet kijken wie wat gegeten of gedronken heeft, heb daar zo'n hekel aan.

13. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Eigenlijk altijd delen. De ene keer neemt de ene een wat duurder gerecht de andere keer de ander. Vind ik geen probleem. Behalve in de kroeg de Bob of de zwangere dan betaald die minder. Maar ik moet zeggen dat ik met mijn vrienden en familie nooit gedoe heb over geld en iedereen eigenlijk altijd ongeveer gelijkwaardig drinkt of eet..

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Dat is verschillend, vaak wordt er vooraf een pot gemaakt. En daaruit wordt alles betaald. Dat weet ook iedereen wat je te besteden hebt.
    Is het op, dan leggen de veeldrinkers al snel wat bij.

Maar een dagje uit, is het misschien makkelijker om iedereen voor zich te betalen. Nu nemen wij wel bij een dagje uit een lunchpakket, snoep, limonade en wat lekkers mee. Zeker nu de kinderwagen bij ons hebben. Stukken voordeliger, gezonder, lekkerder en... Je hoeft er niet voor in de rij te staan. En als een vriendin meegaat, geef ik dit ook aan haar door, neem je eigen lunchpakket mee.

15. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij delen het meestal.

16. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Het ligt er echt wat iedereen drinkt.
    Als ik met vriendinnen ben dan bestellen we meestal een fles wijn want dat is goedkoper dan per glas.
    En we delen de kosten ook daarin.
    Er drinkt in principe niemand sterke dranken of mixjes, ik kan me geheugen dat ik een tijdje terug martini heb gedronken en dat is een stuk duurder, ik legde dan wat extra in de pot.
    Is eigenlijk volgens mij bij ons een stille afspraak nooit discussies mee gehad eigenlijk.

17. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    In de kroeg splitsen we tijdens de vrijmibo eigenlijk over het algemeen alles. We zijn allemaal nogal van het speciaalbier, maar er zitten fanatiekere drinkers tussen. En soms gaan ze aan de whiskey of rum en dat is al snel wat duurder.

Wanneer ik met anderen vrienden in de kroeg zit, dan hangt het er een beetje vanaf hoeveel er gedronken wordt en of het een beetje gelijk op gaat.

Met uitjes delen we het en betaalt iedereen ongeveer hetzelfde.

18. Aylen

Aylen Niet meer actief

#18 Aylen, 27 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 apr 2014
    Ligt er echt aan met wie ik stap ben. Voor de een reken ik alles af omdat ik weet dat ik een volgende keer terug word getrakteerd, met de ander splits ik de rekening. En dan zijn er nog de mensen bij wie ik mijn deel gepast betaal. Onderscheid moet er zijn ;)

En ik ben wel zo neurotisch dat ik altijd exact weet wat mijn dingen kosten en hoeveel dat bij elkaar opgeteld is.

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij splitten altijd alles..

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Wij delen alles gewoon, geen zin in gedoe met rekenen wie wat heeft genomen en zo.

Deel Deze Pagina