Hallo Ik wil stoppen met kolven maar heb niet het idee dat het werkt met de manier die de vk mij geadviseerd heeft. Ik kolfde om de 3 uur nu om de 5 uur of zolang ik het kon rekken zei ze tegen me en moest de ochtend en avond aanhouden maar heb niet het idee dat het werkt mijn borsten voelen snel gespannen en kolf dan zo rond de 120cc. Heeft er iemand advies voor me want op deze manier is het geen doen en mijn borsten doen pijn en ben bang voor onstekingen
moeilijk situatie.. even seerst samenvatten en wat vragen. je kolf elk 5 uur, maar dan zijn ze te gespannen. Je haal dan 120cc uit. Als je elk 3 uur kolf, hoeveel krijg je eruit? Ben je van plan om later te voeden of blijf je alleen kolven? Hoevaak voed je je kindje? hoeveel drinkt je kindje?
Heb je al eens geprobeerd je borsten een keer echt helemaal goed leeg te laten drinken/kolven? Daar zou ik eerst eens mee beginnen gezien de pijn die je hebt. Verder zou ik idd goed je borsten in de gaten houden op harde/rode plekken. En ik zou toch doen wat de verloskundige heeft aangeraden, steeds proberen wat langer tussen de keren kolven laten zitten. Dus vandaag 4 uur tussen elke voeding en dan over een dag of 4/5 (evt langer als je borsten dat nodig hebben om eraan te wennen) en dan 5 uur tussen elke voeding laten, dat ook weer een dag of 4/5 aan houden (borsten in de gaten houden, kijken wat ze aangeven en of het kan) en dan proberen 6 uur tussen de voeding te laten. Zo zou ik het proberen geloof ik, meer kan ik op het moment even niet bedenken, sorry daarvoor. Hoop dat iemand anders nog advies voor je heeft.
Dit zin snap ik trouwens niet. wil je stoppen met kolven? daarom moet je uitstellen van de vk? dan adviseer ik je salie thee te drinken. zal je productie minder worden. Geef je naast de moedermelk ook kunstvoeding? dan zou je kunnen kolven alleen om de druk af te halen en niet helemaal leeg kolven
maar wat hanneke zegt.. als er lijkt ontsteking op te komen zou ik het wel eventjes helemaal leeg maken... dat is het beste ...daarna kan je verder met je afbouw schema.. zoals hanneke zegt. steeds langer tussen laten zitten..
Owja sorry, zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken. Wil je alleen stoppen met kolven maar wel blijven voeden? Dan niks van mijn praatje aantrekken hoor, das om af te bouwen, dus echt te stoppen met heel de boel (wat ik dacht gezien de topic titel). Sorry!
Tja en ik heb mn hoofd er op het moment even niet helemaal volledig bij en twijfel nu dus ook aan mn antwoord. Maar rustig even afwachten tot ts zich meld.
Haha, en ik heb zo een beetje het gevoel dat wij het onnodig moeilijk aan het maken zijn, haha! Wat ik me overigens ook af vraag, als je zoveel melk hebt, en het aantal cc wat je kolft zo super is (zeker gezien je kindje pas 2 weken is), waarom wil je dan stoppen? (deze vraag is overigens alleen voor als je dus echt helemaal wil stoppen).
Hallo Wilde eigenlijk gewoon de borst geven maar lukte niet en de kleine was teveel afgevallen en moest daardoor lang in het ziekenhuis blijven. Toen ben ik maar gaan kolven maar kan daardoor geen kant op en was ook niet van plan om lang borstvoeding te geven nu krijgt hij ook nutrilon als bijvoeding omdat ik in het begin niet zoveel aanmaakte. Ik wil dus helemaal stoppen met borstvoeding maar heb niet het idee dat het minder word door minder vaak te kolven
wat jammer dat het aanleggen niet gaat? hoe lang was je an plan dan borstvoeding te geven? ik wil je nergens aan toe praten, maar dat je nu nutriton geef betekend niets. Ik heb ook in het begin nutriton gegeven. Tot het moment dat ze oven haar geboorte gewicht zat. ze was klein en de gevaar dat ze naar het zkh was groot. ik wil niet hard klinken nu, maar je klink ontmoedigd over de borstvoeding en je klink alsof je het opgeef maar dat je dat eigenlijk niet wil.als dat zo is, hoeft dat helemaal niet. de begin is altijd moeilijk. wat lukt niet met het aanleggen dan? Heb je al een lactatiekundige ingeschakelt. maar oke. je vraag is hoe je het voor elkaar krijg om je productie minder te krijgen. probeer eens wat ik adviseerde.. salie thee drinken. van de muisjes en noten afblijven
Ik dacht aan een week of 6 zodat hij de belangerijkste voeding toch kreeg en had liever gehad dat het wel gelukt was hij is nu het flesje gewend verder ben ik wel blij dat het kolven wel goed gaat, alleen je kan geen kant op met deze manier als je de deur uit wil moet je binnen 3 uur weer terug zijn. ik kan inderdaad wel een lactatiekundige bellen had wat nummers van de kraamhulp gehad. ik probeer het zo nog een tijdje vol te houden
Heel eerlijk, die eerste weken is de melk mi net zo belangrijk als na die eerste weken. Maar oke, daar vroeg je niet om. Je vraag had ik in eerste instantie dus toch goed begrepen, dus mijn eerste antwoord geldt wat mij betreft weer. Overigens moet je echt wel een aantal dagen tellen voor een voeding minder. Het is niet zo dat je in bijv 2 dagen met de borstvoeding kan stoppen. Je zult dit echt rustig aan moeten doen, en om een schema van om de 3 uur, dus 8x per dag, zou ik toch echt denken dat je minstens een week of 5/6 nodig hebt om af te bouwen. Dus geef het tijd en wil niet te snel, dat wilde ik je nog even meegeven. Als je weg gaat, kan je ook even je kolf meenemen. Wil je bijv bij iemand op de thee, kan je gewoon daar even kolven. Of winkelen, dan kijk je of er ergens een plekje is waar het kan of je kijkt of je in een pashokje kan zitten oid. Verder gewoon een pad in je bh doen om het lekken op te vangen, dan moet het vast wel tot 3.5 evt 4 uur te rekken zijn zonder kolven tussendoor.