Leuke 'kleine' tuin voor de kids

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 28 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Onze tuin is 10 bij 5,5 meter we willen graag iets leuks voor de kids (4 jaar en 2,5 jaar) wie heeft er leuke ideeën en natuurlijk foto's:D

2. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    stuk gras, leuke zandbak, glijbaan, eventueel nog een schommel, je hebt combidingen, zandbak, glijbaan en schommel in 1 ding, en die zijn niet eens extreem groot omdat alles compact is.

oja een stukje bestrating is ook altijd welkom met bv fietsen

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Zo klein is dat toch niet :) volgens mij is de onze ook zoiets.. Vind ik niet heel klein :D

Wij hebben deel tegels voor raam over complete breedte en dan willen we over hele breedte gras nu voor de helft. En hebben ook nog een kleine stukje plantentuin naast gras en dan tegen schuur weer over de hele breedte tegels.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier is onze snoephoek een groot succes: aardbeitjes, blauwe bessen, bramen, framboos (in pot!!) en kleine tomaatjes. Veel populairder dan de zandbak ;)

5. LittleMonsters

Ik ben ook aan het planten geslagen!!! Alleen wel beetje jammer dat we er achter zijn gekomen dat Jay niet tegen tomatenplant kan.. Krijgt hij rode vlekken van

6. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    de tomatenplant zelf is giftig!! het blad etc,

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben onze voormalige konijnenren omgebouwd. Om te beginnen het gaas eruit gehaald. :) Er stonden toen alleen nog wat palen en een afdak. Een deel hebben we dicht gemaakt, met wat openingen erin als deuren en ramen. Een ander deel is nog gewoon open, een ander deel is zandbak.

Nu heeft zoonlief nog de grootste lol met de zandbak. Aan het huisje hebben we verder nog niet veel gedaan. Maar we zijn van plan om er de komende jaren elk jaar iets nieuws in te maken. Tafeltje, bankje, krijtbord, ... Dan blijft het toch elk jaar weer nieuw en uitdagend. Hij krijgt een kinderkeukentje. Die zal in het begin binnen staan, maar die kan op een gegeven moment natuurlijk ook naar buiten. Of zo'n Bosch werkbankje. Als hij wat ouder is, kunnen we er misschien een camouflagenet in hangen ofzo.

Verder hebben we om meer speelruimte te maken onze tuintafel weg gedaan. Hij staat ingeklapt in een berghoekje in de tuin en die pakken we alleen als we buiten eten. (Dat doen wij niet zo heel vaak.) Voor drinken enzo hebben we alleen nog zo'n klein bistro-tafeltje staan. En we ruimen ook stoelen die we niet gebruiken steeds op. Dus er staan er niet meer steeds standaard vier in de tuin.

Maar dat is ook omdat onze tuin nog weer kleiner is (5,5 bij 6, schat ik). Als het badje er ook nog in staat, kunnen we de tuintafel echt niet meer kwijt.

Op zich hebben we wel gemerkt dat we nu nog niet veel ruimte nodig hebben. Hij vermaakt zich prima met wat kiezelsteentjes en een emmertje water. Of een bezem, harkje e.d.

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb een kleine trampoline in de tuin ("110") en ik heb een balk tussen 2 hokken opgehongen, hok van mij en buurvrouw, daaraan hangen een schommel, schotelschommel en rekstok! e er is nog ruimte voor nog iets, ik denk een klimtouw ofzo dat er nog bij komt. Neemt weinig ruimte in zo'n schommel en mijn zoon is er echt heel blij mee. verder nog een zandbak in de tuin en een kleine picknicktafel voor kinderen... je kan veel doen met een kleine tuin, zal kijken of ik ergens een foto heb van de schommel..

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Bekijk bijlage 270864
    DSCI0359.jpg

hopelijk zo een beetje duidelijk te zien, heb ook niet een hele grote achtertuin, maar door de schommel en de trampoline speelt mijn zoon er uren! :)

10. LittleMonsters

dat verklaard een hoop hij was laatst tegen aan gelopen.. hele rode vlek op zijn wang;)

hierbij nog ff foto van onze tuin
    het is dus de bedoeling dat gras tot aan schutting wordt doorgetrokken en er nieuwe sierbestrating komt maar dat wordt volgend jaar.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @MrsNuke: Een stuk bestrating kan toch ook nog wel handig zijn hoor. Dan valt er ook nog buiten te spelen als het gras nat is. En met een driewieler of een loopfiets begin je op gras niet zoveel.
    Zelf weten natuurlijk, maar ik dacht: ik geef het even ter overweging mee.

Verder ben ik wel jaloers op je stukje gras. Daar hebben wij echt geen ruimte meer voor. We willen graag kunstgras in ons speelhuisje leggen. Maar je moet overal minimaal 2m x 2m kopen en dan wordt het wel een erg dure grap voor een klein stukje. Maar ik blijf kijken op marktplaats!

12. LittleMonsters

wij wonen in een zeer kindvriendelijke buurt dus er kan ook voor worden gespeeld en tuurlijk kan hij daar niet alleen maar laat hem vaak ook niet helemaal alleen in de achtertuin het is wel de bedoeling dat er staptegels door het gras komen aangezien manlief zijn motor ook nog doorheen moet

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    leuk je hebt de schommel net als ik te hangen! een goede oplossing er voor en geen sta in de weg. Ik wil ook het gras gaan doortrekken naar de andere schutting, staptegels er in zijn dan idd een goede oplossing!

14. LittleMonsters

idd midden in de tuin is zon gedoe.. heb ook nog een droogmolen zit je daar weer mee te klooien..

15. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Leuk allemaal!! De jongens vinden een trampoline wel erg leuk!! En gras vind ik ook wel errug leuk!

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Jullie tuinen zijn groot zeg!

17. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Leuk om alvast ideetjes op te gaan doen. Wat is bij jullie kinderen het meest populair en vanaf welke leeftijd?
    Onze tuin is ongeveer 100m2.

Zijn er nog meer met een foto?

18. :$ Wow!

Ik zie hier eigenlijk uberhaupt geen kleine tuinen voorbij komen.. In mijn oude woning hadden we een tuin van 5 bij 5 ofzo!

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Onze tuin is 114m2, 19 bij 6, en wij hebben nu aan 1 kant gras, dan een pad, en nog een leeg stuk waar we plantjes in kwijt willen en een soort moestuintje. Aan het begin hebben we een terras en einde van de tuin ook, daar eventueel een zandbak etc neerzetten.

Kinderen zijn al snel tevreden hoor.

Deel Deze Pagina