Hai meiden, Ik zit werkelijk met mijn handen in het haar.... Mijn meisje van 8 weken is overdag echt wel moe. Ik leg haar in haar eigen bedje. Ze slaapt dan eigenlijk wel meteen, maar ja, de laatste tijd maar een minuut of 10. Dan is ze haar speen kwijt en kan NIET meer slapen. Niks helpt. Ze slaapt soms hele dagen niet ('s nachts wel, maar dan lig ik ernaast in bed, wiegje staat naast het bed) - 5, 10, 15 min. laten huilen (hele bedje nat van de tranen en compléét overstuur) - metéén erheen om de speen erin te doen (na 10 min. weer hetzelfde: huilen en zoeken naar de speen) - troosten, boertje laten doen -wakker in bed leggen -slapend in bed leggen -radio aan -radio uit Zucht....het ging zo goed, maar nu??? DRAMA!!!!! Wat moet ik nou? De hele dag dragen???? Oh ja, ze slaapt op haar zij en maaiende armpjes zijn het probleem niet, want ze spuugt de speen uit....
ik zou gewoon een speentje geven, begrijp ik goed dat je haar de speen niet geeft als ze die kwijt is? 8 weken is een hele normale leeftijd om veel bij mama te willen zijn, ik heb overdag veel aan een draagdoek gehad, dan had ik mijn handen ook even vrij. ´s nachts gaf ik gewoon een speentje steeds als ze die kwijt was, ze hield hem uiteindelijk steeds beter in haar mondje. het ging hier na een maand of 3 pas echt beter met slapen en krampjes etc.
Nee, ik geef haar wel 40 keer per dag haar speentje terug. Ze doet dan haar oogjes dicht, maar begint na een paar minuten weer te huilen. Ik vraag me echt af wat ze heeft, krampjes zijn het niet, althans niet de hele dag....ze wil gewoon niet meer in haar bed.... Maar bij jou ging het na 3 maanden wel beter Shaylen? Ik hoop er zo op, want dit houd ik niet heel lang meer vol zo... pffff...het gaat van kwaad tot erger namelijk....eerst sliep ze 3 uur achter elkaar, toen eens 2 uur, daarna steeds 45 minuten en nu dus 10 minuten of helemaal niet meer...
ik had spenen met een grote ring(dus niet die kleintjes zeg maar), dan rolde ik een spuugdoekje op en deed die door de ring. Als ze op haar zij slaapt zal het speentje zo blijven liggen en vindt ze hem makkelijker terug. Hier hielp dat heel goed. Hij slaapt nu nog zo...
@ juenco: in het begin is soms het speentje moeillijk vast te houden. Misschien moet je is een paar verschillende spenen proberen om te kijken welke je meisje het best in haar mond kan houden. Mijn zoontje kon alleen de hele grote met grote plastic randen eromheen vasthouden. Die van de difrax bijvoorbeeld met die prints en zo'n aparte vorm heeft hij nooit goed vast kunnen 'zuigen' Aan de speen heeft ie ook zo'n speendoekje van de difrax, haal je door het ringetje waardoor ze vrij snel door hebben, dat ze die later naar zich toe moeten trekken om hun speen terug te krijgen Ik had mijn mannetje de eerste 10 wkn bij mij op de kamer dus voor mij was het een kweste van mijn arm in de wieg , voelen waar de speen lag en PLOP, klaar... Maar ook deed steeds weer het speentje in de mond, omdat die zuigbehoefte gewoon nog heel sterk was. Heeft je meisje al een knuffeltje in bed? Zoals een tutdoekje? Ik heb een tutdoekje heel lang tijdens mijn zwangerschaps snachts bij me gedragen om mijn geur er in te krijgen en snachts legde ik die bij mijn zoontje neer, dan hebben ze het idee dat ze dicht bij je zijn. Moet ik er wel bij zeggen, als je deze hebft of nog gaat kopen, koop er 2, want als je er later 1 kwijt raakt of verliest, is het een ramp
Juenco, hier ging het de laatste weken best goed, maar ook sinds een week ineens weer hetzelfde als bij jou, ik kan wel 30 keer in 1,5 uur naar boven lopen, speen opnieuw indoen, en dan trek ik de deur achter me dicht en 2 sec. later gaat ze weer krijsen Ik las net even oei, ik groei, ik ben toch bang dat dat vele huilen ineens, door het sprongetje komt. Nu voel ik me onwijs schuldig, omdat ik gisteren en vandaag 'voet bij stuk' wilde houden en haar niet uit bedje heb gehaald, maar steeds als ze ging huilen wel naar haar toe gegaan, maar haar niet uit bed heb gehaald. Nu twijfel ik of ik daar wel goed aan heb gedaan, of ik haar niet gewoon mee naar beneden had moeten nemen. Want gisterovhtend merkte ik, toen ik haar optilde, dat ze stil was, en niet meer huilde, dus ik dacht: ze heeft geen pijn, boertje dwars zitten of vieze luier, dus ze moet gewoon in dr bedje liggen. Omdat ik dus merkte dat ze ging krijsen zodra ik de deur achter me dichtdeed. Maar nu denk ik: oh jee, had ik haar niet gewoon moeten troosten omdat ze last van haar 'mentale sprongetje' heeft... Zit zo in twijfel...nou ja ik open wel even een nieuw topic, aan mijn verhaal heb je ook niks geloof ik.
uhm ja... totdat je een kindje hebt zoals mijn zoontje: die houdt echt niet op. En ja dat hebben we ooit geprobeerd, tot mijn grote spijt. Na 2 uur huilde hij nog en was zo verschrikkelijk overstuur.... Zulke kleintjes hebben je gewoon nodig, ze kunnen sommige dingen niet zelf Maar goed das mijn menig en ik wil hier verder geen discussie van maken maar wilde wel even reageren
Wij hadden in het begin ook altijd zo'n drama's met slapen, zowel overdag als snachts. Misschien is het een kleine troost als ik zeg dat het vanzelf beter zal worden...
Mijn jongens sliepen ook absoluut niet zonder speen. Wij liepen ook continue naar boven om de speen opnieuw te geven. Je kan ook doen wat Chantalchannie zegt met dat doekje aan de speen. Dan heeft hier ook wel geholpen.
hmmm je zegt dat ze ook last heeft van maaiende armpjes? Misschien kun je puckababy (of ander soort bakerzak) proberen? Ik zweer erbij! Misschien doordat ze dan niet kan maaien met haar armpjes, maaid ze ook het speentje niet uit haar mond?
ook ik heb zo'n kindje, ik heb met 4 weken een tutlapje eraan gedaan en dat leg ik zo met nog n knuffeltje erachter, dat hij em niet zo in eens uit kan spugen. nu wordt ie ouder en als hij uitvalt door de slaap begint hij al te snappen dat als hij met zn knuistjes tegen t knuffeltje aanduwt dat t speentje er terug in gaat, maar goed kijk ook wat voor speen, bij mij waren die van bibi echt vreselijk, ik heb er een van difrax en dan door het ringetje een hoek van een tutdoek, en dat gaat prima
Juenco; hier precies hetzelfde en mijn zoontje is 9 weken oud. De eerste paar weken na iedere voeding heerlijk het bedje in kunnen schuiven en lekker doorslapen tot de volgende voeding, echter na 4 weken dus niet meer. Uiteindelijk toch maar overstag gegaan en het speentje uitgekookt, maar toch nog huilen zodra hij weer terug in zijn eigen bed lag. De draagzak werkte inderdaad erg goed, alleen ik kon daar toch niet echt goed mee uit de voeten. Ondanks alle negatieve berichten, ben ik overgestapt op de Maxicosi in combinatie met de speen en dat werkte wonder boven wonder . Door de toch weer ietwat compacte houding (foetus houding) en de wat kleinere ruimte, raakt hij minder snel zijn speen kwijt en het speendoekje wat we eraan hebben geknoopt, houdt de speen idd goed op zijn plek. Hij krijgt de ochtend nog steeds de borst rond 06.30 uur, dan weer terug het bedje in (zonder speen) tot een uur of 09.00, rond 10.30 de fles en vanaf die tijd is het dus af en aan met speentje in de maxicosi slapen. Ergens anders slaapt hij dan gewoon niet of echt maar heel licht. Vanaf 22.30 uur de laatste fles en dan (zonder speentje nog steeds ) naar zijn eigen bed en dan slaapt hij prinsheerlijk tot de ochtend. Ik denk dat we veel geluk hebben dat hij na die laatste voeding nog steeds in slaap valt zonder speen en we hopen dat hij dat eigenlijk blijft volhouden op die manier, maar ja, als niet dan niet natuurlijk! Voor die tijd hoeven we hem nog echt niet terug in zijn eigen bedje te schuiven dus ik hoop uiteindelijk dat alles zichzelf regelt (meestal toch zo rond de 4-5 maanden?) en dat we hem wat eerder het bedje in kunnen schuiven en dan bij voorkeur zonder speen.
Hey Juenco, Hier hetzelfde probleem ongeveer de afgelopen 2 weken. Zit zelf ook te denken aan een sprongetje want de laatste paar dagen gaat het ineens weer prima! Evi wilde ook constant de speen maar tufte 'm net zo hard weer uit. Nu valt ze ineens weer in slaap zonder en slaapt ook weer tussen de voedingen door. Even volhouden nog denk ik! Suc6.
Ik deed een spuugdoekje door de ring van de speen en legde haar dan op haar zij in de slaper met het spuugdoekje zo onder haar dat deze de speen op mond hoogte houd. Mits ze hem niet helemaal uit spuugde maar als ze hem een klein beetje kwijt raakte dan kon ze hem weer pakken. Enne komt goed hoor. Heb ook een drama slaapster gehad en heb ook een keer geprobeerd te laten huilen. Nou sorry maar na 20 minuten op en neer lopen om haar weer te kalmeren heb ik het opgegeven en deed ik het op mijn manier. Inmiddels zijn we 5 maanden verder en slaapt ze prima.