Mijn dochter viel ook in slaap tijdens de borstvoeding, ik deed toen altijd het broekje en mutsje uit zodat ze het niet te warm had. Dat is de enige tip die ik je nog mee kan geven, voor de rest al veel tips gehad van anderen! Overigens moet je niet te snel onzeker worden over of je wel voldoende melk hebt! Zolang je kindje groeit en tevreden is, gaat dat prima! Heeft je consutatiebureau geen inloopspreekuur om te wegen? Ik deed dat de eerste weken ook regelmatig!
Das een goeie idd Ik neem aan dit landelijk zo is, als je de lactatiekundige van het consultatiebureau laat komen, hoef je daar niet voor te betalen! Je bent ondertussen weer wat verder, dus wie weet kan zij je ook weer wat verder helpen!
Ik heb vandaag Medela gehuurd... wel duur 75 euro per maand maar ik merkte het verschil gelijk! na 15 minuten pijnloos kolven had ik van beide borsten productie van 160cc! Ik ga voorlopig full time kolven want daar voel ik mijzelf het prettigste bij... heb proberen haar aanleggen voor de kolven maar kan nu niet eens 10 minuten uithouden.. overigens heb ik het al 2 weken ook zo gedaan: 10 minuten aanleggen - bijvoeding - kolven maar elke keer hetzelfde rottige pijnlijke gevoel bij tepels... Ik geef haat nu moeder melk heb nu voldoende als ik 3 uur kolf en wilde iets minder kolven eigenlijk van nu heb ik beetje te veel.. en over maandje (ze is dan 6 weken) wil ik dan gaan afbouwen anders kolven wordt een dure grap (huur). Inderdaad gaan we deze week naar consultatieburo en kunnen haar wegen en eventueel LK laten komen maar ik heb al 2 gehad en die waren uiterst professioneel en verder konden ze niet helpen: als ik pijn heb en alles bewijst dat ze geen korte tong heeft, geen spruw, hapt goed etc ligt het aan mij en aan haar manier van zuigen... wat slapen betreft telefonisch heb ik met lactatiekundige overlegt en ze zegt dus gewoon nabijheid haar leggen 30 minuten voldoende voor borstvoeding moet zijn. Maar helpt niks zij huilt al bezettende dan...
Ik denk dat je het ook niet moet forceren! Als je iedere keer gespannen bent bij het aanleggen dan voelt zij dat ook! En je hebt het in ieder geval al lang genoeg geprobeerd en met kolven krijgt ze ook gewoon de moedermelk binnen! Een vriendin van mij was na 4 dagen gestopt met borstoeden omdat haar baby te ongeduldig was om uit de borst te drinken, die spartelde gewoon te veel!
Wat goed dat het kolven nu zo goed gaat! Dat je te veel kolft is niet erg! Ik zou zeggen, blijf goed doorkolven, hou je productie hoog, (voor die paar weken), dan kan je alles wat je teveel hebt invriezen. Als je dan gaat afbouwen, heb je nog een mooi voorraadje in de vriezer. Zo kan je dan langzaam van borstvoeding naar kunstvoeding switchen. Tenslotte, wat doe je het goed..Als het zo voor jou het beste werkt, ga lekker genieten van je kindje! En wie weet, krijg je bij een evt.volgend kindje een nieuwe kans!
Wat goed dat je nu dmv kolven je kindje toch borstvoeding blijft geven! Knap hoor! En idd, alles wat 'teveel' is lekker invriezen, dan kan ze nog even genieten als jij aan het afbouwen bent!
Dankje meiden, voel mij wel een melkkoe haha maar goed ik hou het nog even vol verschonen tussen 2 borsten en bloot aan mijn borst aanleggen - alles geprobeerd helpt niks wat betreft in slaap vallen.. ik heb gewoon pech met borstvoeding maar er zijn inderdaad alternatieven voor: zoals kolven zolang ik kan en dan flesvoeding (die is ook goed). Gisteren had ze 4 uur lang enorme krapjes na mijn melk.. weet niet hoe dat komt want eet altijd zoals ik eet, dus wat dat betreft borstvoeding melk is nadeel... van Friso heeft ze nooit kraampjes.. Ze is dan zo druk met haar lichaam en voeten en benen en laat zo veel scheetjes.. uiteindelijk poept ze en is het allemaal goed maar 4-5 uur krijsen en huilen is echt lastig vol te houden weet ook niet hoe ik dan kan troosten behalve knuffelen..
Meeste kindjes krijgen op flesvoeding ook krampjes, dus dat is niet borstvoeding afhankelijk. Wat wil helpen; fietsen met de beentjes, warm badje, een doek om een kruik en na verwarmen vd doek deze op het buikje leggen of draagdoek. Soms wil wandelen of autorijden ook helpen...
Krampjes hangen van de leeftijd af, niet van de soort voeding. Van zowel borstvoeding als flesvoeding krijgen ze krampjes. Dit begint meestal met 2-3 weken. Het voordeel van borstvoeding is dat het milder is voor het spijsverteringssysteem en je het een beetje kan sturen met het voedsel dat je eet. Ik ben een tijdje voorzichtig geweest met citrusvruchten en ui, maar heb verder eigenlijk niets laten staan. Toch had mijn dochter wel dagelijks krampjes, en dan vooral in de avond en het hoogtepunt was met 6-8 weken. Daarna werd het langzaam beter en met 3 maanden was ze zo goed als krampvrij.
Beste pijnstiller bij kramp is en blijft aanleggen aan de leegste borst. Als je geen borstvoeding geeft, maar gekolfde melk geeft, dan wil het nog wel eens verschil maken als je in fasen kolft. De eerste 50cc die je uit een borst kolft houd je apart (invriezen om later te gebruiken, mengen met dan gekolfde melk), de melk die je daarna kolft geef je. Dat is nl. melk die wat vetter is en wat minder suiker bevat. Vette melk kalmeert kramp (daarom helpt aanleggen aan de leegste borst ook zo goed tegen kramp).
Bedankt voor tips! Ik denk dat het ook aan fles ligt : ik gebruik nu vacuum calma medela rn ze zuigt het erg snel en met veel lucht ik zie in fles zelf heel verl lucht belletjes die dan samen met melk gaan. Ik ga vandag dr brown proberen...