Het lijkt alsof onze buren hun kinderen niks kunnen schelen en er niet echt verantwoordelijk naar omkijken. De bevestiging is er weer en eerlijk gezegd maakt het me een beetje bang. Het is als volgt. Gister zijn ze terug gekomen van vakantie. Mijn dochter en hun zoon zitten bij elkaar in de klas. Wonen een paar huizen verderop. Nu hoorde ik gister van mijn man dat de buurman oftewel stiefvader van dit kind had gezegd dat er allemaal dingen zijn gebeurd op vakantie wat we niet wilde weten. Dat hij onder anderen met oudere meisjes in een tent had geslapen en dat ze hem hebben betrapt zonder ondergoed. Hij is 5!!! Mijn dochter is 4 en ik vind het geen prettig gevoeel meer als ze samen spelen. Maar hoe houd ik dit tegen. Hun hebben geen speelgoed beneden en als de kinderen binnen spelen dan moeten ze naar boven. Maar ik vertrouw dit kind voor geen meter meer. Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat mijn dochter nog met hem wild spelen want ze is erg onderdanig naar hem toe. Hij zegt bijv ook dat als ze iets moet soen of niet mag van hem en ze doet dit niet dat ze dan zijn vriend nooit meer is en mijn dochter gelooft dat en doet het dan toch. Ik heb mijn dochter vaak genoeg gezegt dat niemand maar ook echt niemand aan haar mag zitten en ze meteen naar me toe moet komen. Ik ben vroeger zelf misbruikt en wil echt niet dat dit haar overkomt. Wat er verder gebeurd.is weet.ik dus niet en dat beangstigt me nog het meest omdat de buurman erachteraan zei dat we dan nooit meer zouden willen dat ze met.elkaar speelde. Wat moet.ik nou doen!!!
Idd, niet meer samen laten spelen! Of ze spelen bij jullie thuis,daar waar je ze nauwlettend in het oog kan houden. Maar ik zou mijn dochter zoiezo niet meer met dat jongen laten spelen, vooral als heel het gezinnetje zo shady is.
Alleen bij jou thuis laten spelen, onder toezicht. En anders niet. En never nooit niet daar naar boven laten gaan.
Zou eerst eens verhaal gaan halen bij die moeder en vragen over opheldering. Tot die tijd alleen onder toezicht bij jou laten spelen.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat hij ermee wilde zeggen. Buurman kijkt er sowieso niet naar om. Heeft alleen gedronken op vakantie. Zei tegen mijn man dat hij 8 kratten bier heeft gedronken en alleen in de kroeg is geweest die 2 weken. Ben bang dat als ik tegen haar zeg over wat ik heb gehoord en niet meer wil dat ze of samen spelen of boven spelen dat ze het gevoel krijg dat ik haar zoon al bedchuldig van iets wat niet heeft plaats gevonden. Maar mijn gevoel is er gewoonniet goed bij. Het zijn hele aardige buren voor de rest alleen kwa opvoeding is het niet de mijne zeg maar. De buurjongen had tegen mijn dochter gezegd dat hij ging weglopen heel ver weg. Ik wil ook geen ruzie dus hoe kan ik het beste zeggen dat ze alleen nog maar onder toezicht mogen spelen van mij.
Wat raar... je hebt het over een jongetje van 5(!)? Dat is gewoon een kleutertje. En zonder kleren betrapt met oudere meisjes in een tent? Wat een raar verhaal. Dus hij laat een kleutertje bij oudere meisjes in een tent slapen zonder ouder? Die laat ie gewoon aan z'n lot over? Vind het een beetje raar hoor. Ik zou mijn kinderen sowieso niet laten spelen met iemand die dat soort verhalen ophangt... vind dat heel onfatsoenlijke praat...
Buurman had zeker weer een slokje op toen hij dat verhaal aan je man vertelde. Stoere praatjes zeker, geloof er niks van. Zou eerst maar met de buurvrouw praten. Hoe de vakantie was enzo. Misschien als het waar is gaat zij het ook wel zeggen van haar zoontje.
Dit inderdaad. Ik had vroeger echt een hekel aan een bepaald persoon die altijd heel arrogant zei: daar distantiƫren wij ons van - op een bepaalde toon waaruit bleek dat ze altijd boven alles en iedereen stond. Maar bij dit soort momenten hoor ik exact diezelfde zin op dezelfde arrogante toon Some things are best forgotten.
Buurman was geheel nuchter. Ook toen we buiten stonden te praten zwi hij waar ik bij was dat er dingen gebeurd.waren wat we niet wilden weten en dat hij al die tijd op vakantie met oudere kindere was omgegaan.
Rare kerel, rare praatjes. Ik zou ook is met de buurvrouw praten. Misschien is de buurman erop uit jou een beetje te stangen?
Buurjongen stond net aan de deur om te vragen of hij mocht spelen. Gelukkig ging mijn man net met onze dochter weg dus kwam ook niet uit maar weet niet zo goed wat ik stweds moet zeggen. Heb tegen mijn man gezegd dat ik niet wilde dat ze zonder toezicht spelen. Man had het er met mijn zwager en schoonzus over en die vonden het normaal dat kinderen van 8 zichzelf leren ontdekken. Ik was best geschokt want mijn dochter is pas 4 en ik wil niet dat er dingen met haar gebeurd. Ik weet natuurlijk niet precies hoe oud die kinderen waren maar nog vind ik het niet kunnen dat hij met oudere kinderen slaapt. Zou het zelf nooit toestaan.
Zoontje had een camping vriendje van 4 die het veld rond liep, zijn broek naar beneden trok en zei 'kijk ik heb geen onderbroek aan', vond het vooral komisch....snap met jou achtergrond dat je van dit soort verhalen/acties schrikt maar ik lees eigenlijk niks echt schokkends?! Tis wel wat vaag, misschien dat de buurvrouw je wat wijzer kan maken en tot die tijd alleen bij jou laten spelen.
Vind het een vaag verhaal van de buurman. Waar was de moeder van het jongetje tijdens deze vakantie of was ze niet mee? Ik zou niet zomaar de buurman op zijn woord geloven en al helemaal niet als hij de gehele vakantie halfbezopen was en in de kroeg zat. Ik zou de buurvrouw gewoon eens vragen of ze een leuke vakantie hebben gehad en pas daarna mijn conclusies trekken.
Ik vind het maar een vaag verhaal,want hoezo speelde hij alleen met oudere kinderen ? Waren er geen kinderen van zijn eigen leeftijd en hoeveel ouder waren deze kinderen ? Tja en verder zonder ondergoed we hebben het nog steeds over een kleuter en niet over een kind van 8. Daar lees ik verder niks geks
Hoezo niks geks? Vind het echt super vreemd dat iemand, in die context, zou zeggen dat ze hun zoontje "betrapt" hebben met oudere meisjes, zonder ondergoed. Vind het gewoon raar dat iemand dat zo zou vertellen. Waar ben je dan op uit? Sowieso, wie laat zijn kindje van 5 alleen in een tent met oudere kinderen.